پیشینه نستله: 1938 - 1919

پس از جنگ درسال ۱۹۲۱، تقاضای ارتش برای قوطی‌‏های شیر کاهش یافت که سبب ایجاد یک بحران بزرگ برای «نستله و انگلو-سوئیس» شد. اوضاع شرکت رو به بهبودی بود. اما بروز بحران وال استریت در سال 1929، منجر به کاهش قدرت خرید مشتریان شد. بنابراین، اوضاع این شرکت یک‌‏بار دیگر به چالش کشیده شد. با این وجود، این دوره تاریخی ویژگی‏‌های مثبتی نیز داشت: بدنه مدیریت شرکت حرفه‌‏ای‌‏تر و تحقیقات متمرکز شد. محصولات پیشرو نظیر قهوه و نسکافه به بازار عرضه شدند.