1939 - 1947

عبور از طوفان 

 

شروع جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹، به‏‌ طور قطع بر کلیه بازارها تاثیر گذاشت. ولی شرکت «نستله و انگلو - سوئیس»، به فعالیت در شرایط دشوار ادامه داد و به تامین نیازهای شهروندان عادی و نظامیان پرداخت. درسال ۱۹۴۷، این شرکت سوپ‏‌ها و ادویه‌‏های مگی را به لیست محصولات خود اضافه کرد و نام نستله آلیملتانا (Nestlé Alimentana) را برگزید.

 مهم‎ترین عناوین

1939

 

دومین دفتر مرکزی شرکت نستله در دوران جنگ، در استمفورد آمریکا قرار داشت. شرکت «نستله وانگلو - سوئیس» برای جلوگیری از اشغال سوئیس توسط نیروهای متحدین، تعدادی از مدیران خود را در این دفتر مستقر کرد. جنگ در اروپا امکان صادرات شیر را برای نستله غیرممکن ساخت. بنابراین، نستله محصولات خود را از طریق آمریکا و استرالیا به آفریقا و آسیا صادر می‏‌کرد. از دیگر فعالیت‌‏های نستله در این دوران، می‌‏توان به گسترش تولیدات در آمریکای جنوبی اشاره ‏کرد.

1945 - 1942   

 

جنگ جهانی دوم، در ابتدا سبب شکستن رکود فروش نسکافه شد. اما با ادامه جنگ، اوضاع باز هم تغییر کرد. با ورود آمریکا به جنگ، محصولات نستله در بین نیروهای ارتش آمریکا محبوب شد. در پایان جنگ نیز این محصول بخشی از کمک‏‌های انسان‏‌دوستانه در ژاپن و اروپا بود. «نستی» در اواخر دهه ۱۹۴۰ به بازار عرضه شد.

1947

 

«نستله و انگلو-سوئیس» با شرکت سوئیسی آلیمانتانا که سازنده محصولات سوپ، ادویه و مگی بود ادغام شد و به نستله آلیمانتانا (Nestlé Alimentana) تغییر نام داد. پیشینه آلیمانتانا به سال ۱۸۸۴ باز می‏‌گردد. زمانی ‏که جولیوس مگی، برای کاهش سو‏تغذیه نوعی پودر سوپ غنی از پروتئین ابداع کرد.