1960 - 1980

ازغذای منجمد تا داروسازی

 

یادگیری و تجربه نستله در زمینه غذاهای منجمد، امکان ورود این شرکت را به حیطه‏‌های درحال رشد فراهم کرد. در عین حال نستله به گسترش فعالیت‌‏ها و تجارت سنتی خود در حوزه شیر، قهوه و غذای بسته‏‌بندی شده ادامه داد. در سال ۱۹۷۰، این شرکت به حوزه‌‏های متنوع دیگری مانند داروسازی و آرایشی و بهداشتی وارد شد. این امر، سبب شد گروه‌‏های فعال به انتقاد بپردازند. این انتقادات، در راستای غیراخلاقی بودن تبلیغات غذای نوزاد شکل گرفت. بعدها نستله به یکی از اولین شرکت‏‌هایی تبدیل شد که مقرارات سازمان بهداشت جهانی را در مورد جایگزین‌‏های شیر مادر، در تجارت خود لحاظ کرد.

مهم‌ترین عناوین

 

1960

 

ابتدا برای سرمایه‏‌گذاری در این صنعت رو‏به رشد، یك شركت تولید‌كننده آلمانی به نام «یوپا» (Jopa) و یك شركت فرانسوی به نام «هودبرت - گردایس» (Heudebert - Gervais) را خریداری کرد. سپس در سال ۱۹۶۲ برند سویئس «فریسكو» (Frisco) را نیز به مجموعه افزود. نستله همچنین یک شركت انگلیسی غذاهای كنسروی با نام «كراس و بلكول» (Crosse & Blackwell) را نیز خریداری كرد.

1962

 

نستله پس از خرید برند غذاهای منجمد «فیندوس» (Findus) از یك شرکت سوئدی، آن را در بازارهای بین‌‏المللی عرضه کرد. فیندوس یكی از اولین فروشندگان غذا‏های منجمد در اروپاست كه فعالیت خود را از سال ۱۹۴۵ آغاز كرده ‏بود.

1968

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد محصولات لبنی منجمد، نستله شرکت فرانسوی تولید‏‌کننده ماست «چامبورسی» (Chambourcy) را خریداری کرد. در اوایل دهه ۱۹۷۰، نستله ماست‎‏های «اسولتس» (Sveltesse) را با هدف ارتقا سطح آگاهی مصرف‏‌کنندگان در مورد سلامت و وزن، به بازار عرضه کرد. 1969 نستله با خرید سهام یك شركت آب معدنی فرانسوی به نام «ویتل» (Vittel)، وارد صنعت آب معدنی شد.

1973

 

در این دوره، نستله خواهان رونق محصولات منجمد و غذاهای كنسروی خود در بازارهای اروپایی بود. به‌ همین منظور، شركت آمریكایی غذاهای منجمد به نام «استوفر» (Stouffer) و نیز شركت‏‌های تولید‌‏كننده غذاهای كنسروی «لیبی» (Libby) و «مكنیل و لیبی» (McNeill & Libby) را در سال ۱۹۷۶ خریداری کرد.

1974

شرکت نستله، برای اولین بار با سرمایه‌‏گذاری كوچكی درشركت بین‌‏المللی محصولات آرایشی «اوره آل»(L’Oréal)، آغاز به فعالیت در صنعتی به جز خوراكی و آشامیدنی کرد.