1981 - 2005

به سوی تغذیه، سلامتی و تندرستی

 

به ‏‌دنبال رشد در طی سال‏‌های متوالی، نستله نام‌‏های تجاری غیر سود‌آور را منحل کرد. همچنین، نام‏‌های تجاری را که در راستای افزایش آگاهی مصرف‏‌كنندگان از سلامت و تحقق شعار جدید نستله با مزمون «تغذیه، سلامتی و تندرستی» موثر بودند، ارتقا بخشید. نستله در آمریكا، اروپای شرقی و آسیا توسعه یافت. حضور در راس صنعت آب معدنی، بستنی و غذای حیوانات درسطح بین‌المللی، در اولویت اهداف این شرکت قرار گرفت.

مهم‎ترین عناوین

1981

غذاهای منجمد «استفرز لین كویزین» (Stouffer’s Lean Cuisine)، به‌ عنوان یك تغذیه كم‏‌كالری و كم‏‌چربی عرضه و با موفقیت چشمگیری روبه‌‏رو شد. نستله و اوره‎آل با سرمایه‌‏گذاری مشترك، شركتی به نام «گالدرما» (Galderma)، فعال در زمینه محصولات پوستی، تاسیس کردند.

مجموعه جهانی سلامت، از قوانین سازمان بهداشت جهانی در رابطه با جایگزین‏‌های شیر مادر تبعیت می‏‌كند. نستله یكی از اولین شركت‌‏هایی است كه سیاست‏‌های خود را بر مبنای آن تغییر داده و در تجارت خود در دنیا اعمال می‌‏كند.

1985

 

نستله با خرید شركت آمریكایی «كارنیشن» (Carnation) به مبلغ سه میلیارد دلار، نام‌‏های تجاری مانند كارنیشن و كافی‏‎میت را نیز به گستره محصولات خود اضافه کرد. همچنین با خرید شركت «فریسكیز» (Friskies)، وارد صنعت غذای حیوانات شد.

1986

 

داستان نسپرسو، با یك ایده ساده شروع شد: هرکس قادر باشد مثل یك باریستای حرفه‌‏‌ای یك فنجان قهوه عالی درست كند.

1988

 

نستله، شركت بریتانیایی «رانتری مكینتاش» (Rowntree Mackintosh) را خریداری کرد و نام‏‌های تجاری مانند كیت‌كت، افترایت و اسمارتیز را به گستره محصولات خود اضافه کرد. از دیگر فعالیت‏‌های نستله در این دوره، خریداری یک تولید‌كننده پاستا، سس و شیرینی ایتالیایی به نام «بویتونی - پروگینا» (Buitoni-Perugina) بود.

در سال 1988 برند ايتاليایی «بويتونی» در شهر سانسپلكرو در ناحیه توسکانی، به بخشی از مجموعه محصولات ما پیوست. مرکز تحقیقات «Casa Buitoni» که اغلب فعالیت‌هایش بر روی غذاهای ایتالیایی و مدیترانه‌ای است و بر روی تپه‌های هيس توسكانی قرار دارد، به نمادی از تعهد همیشگی ما به كيفيت، خلاقيت و سنت تبدیل شد.

1991

شرکت نستله با سرمایه‌‏گذاری مشترك با شركت‏‌های جنرال میلز، شركتی به نام «سریال پارتنرز وردواید» (Cereal Partners Worldwide) تاسیس کرد. هدف از تاسیس این شرکت، تولید و بازاریابی غذای صبحانه در سطح جهانی بود.

همچنین، سرمایه‏‎گذاری مشترک شرکت نستله با كمپانی كوكا‏كولا، مجموعه‌‏ای را به نام «بوریج پارتنرز وردواید» (Beverage Partners Worldwide) به‌ وجود آورد. هدف این مجموعه، تولید و بازاریابی نام‌های تجاری نظیر «نستی» (Nestea) بود.

1992

 

نستله با خرید شركت فرانسوی «پرییر» (Perrier)، جایگاه خود را در صنعت آب‏‌های معدنی تثبیت کرد. در سال ۱۹۹۳، مجموعه «نستله سورسز انترنشنال» (Nestlé Sources Internationales) به‌ عنوان تجارتی مجزا در زمینه آب ایجاد شد و درسال ۲۰۰۲ به «نستله واترز» (Nestlé Waters) تغییر نام داد.

1997

«پیتر برابك لتمات» (Peter Brabeck-Letmathe)، مدیر عامل جدید شرکت نستله، متوجه روند رو به رشد در زمینه تغذیه فردی شد. درآغاز هزاره جدید، وی جایگاه نستله را به‌ عنوان پیشرو در زمینه «تغذیه، سلامتی و تندرستی» تثبیت کرد.

1998

 

نستله، شركت ایتالیایی آب معدنی «سانپلگرینو» (Sanpellegrino) راخریداری کرد. این محصول، «نستله پیور لایف» نام‏‌گذاری شد و در كشورهای در حال توسعه عرضه شد تا آب آشامیدنی تمیز و سالم در دسترس عموم قرار گیرد. دو سال بعد، «آكوارل» (Aquarel) دراروپا عرضه شد.

2000

 

طرح «کشاورزی مبتکرانه و پایای نستله» (SAIN) به منظور ارتقا در همكاری با كشاورزی بومی اجرا شد. هدف از این طرح، بالا بردن استانداردهای زندگی كشاورزان و تامین مستمر كالا بود.

2001

 

نستله شركت آمریكایی «رالستون پیورینا» (Ralston Purina) را كه تولید‏كننده غذای حیوانات بود، خریداری كرد. این شرکت با نستله «فریسكیز پت كر» ادغام شد و نام تجاری «نستله پورینا پت كر» را از آن خود کرد. نتیجه این ادغام، رسیدن «نستله پورینا پت كر» به صدر بازار محصولات مراقبت از حیوانات خانگی بود.

2002

 

شرکت نستله پس از توسعه تجارت بستنی خود در دهه ۱۹۹۰ میلادی، حق صدور مجوز به یکی از تولیدكنندگان مواد اولیه به نام «هاگن - داز» (Häagen - Dazs) در آمریكا و كانادا را به‌ دست آورد. همچنین در سال ۲۰۰۳، شركت «موونپیك ودرایزگرند ایس كریم» (Mövenpick and Dreyer’s Grand Ice Cream) را نیز خریداری کرد.

یکی دیگر از فعالیت‌‏های این شرکت در این دوره، خریداری شرکت تولید‏كننده غذاهای منجمد به نام «چف آمریكا» (Chef America) به ارزش ۲/۶ میلیارد دلار بود.

2005

پیتر برابک - لتمات، مدیر کل شرکت نستله دریافت که عادت‌های غذایی مردم در جهان در حال تغییر است و به این ترتیب، ما نیز با این تحولات همگام شده و تغییرات خود را آغاز کردیم. در این راستا، ما تلاش کردیم تا از نقش خود تنها به عنوان به عمل‌آورنده محصولات کشاورزی فراتر برویم و به تولیدکننده غذا با ارزش‌های غذایی افزوده و نهایتاً به سازنده دامنه گسترده‌ای از محصولات و خدمات در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی تبدیل شویم.