2006 تا امروز

ایجاد ارزش‌ مشترک

ما برای اولین بار به کمک «مایکل پورتر» و «مارک کرامر»، مفهوم ایجاد ارزش مشترک را بیان کردیم. اعتقاد راسخ ما به ایجاد ارزش مشترک، به این دلیل است که باور داریم تنها در صورتی به موفقیت‌های درازمدت دست می‌یابیم که نه تنها برای ذینفعان خود، بلکه برای جامعه نیز ایجاد ارزش کنیم.

بنابراین نستله برای اولین بار، ایجاد ارزش‌‏ مشترک را رویكرد کسب‎وکار خود قرارداد. طرح كاكائو و طرح نسكافه، به منظور گسترش زنجیره تامین پایای كاكائو و قهوه اجرا شد. نستله، همزمان با تثبیت جایگاه خود در بخش‏‌های سنتی غذای کودک و غذای منجمد، بر روی تغذیه پزشكی نیز متمركز شد.

مهم‎ترین عناوین

2007

افزایش تمركز بر تغذیه پزشكی، منجر به خرید شركت تغذیه پزشكی «نوارتیس» (Novartis) توسط نستله شد. نستله همچنین شركت غذای كودک «گربر» (Gerber) و شركت سوئیسی منابع آب‏‌های معدنی « مینرال هنیز» (Minérales Henniez) را نیز خریداری كرد.

2009

 

در سال 2009، اولین مجمع ایجاد ارزش‌‏ مشترک، متخصصین را گرد‏هم آورد تا درمورد چالش‏‌های موجود در زمینه تغذیه، آب و توسعه مناطق غیرشهری به تبادل نظر بپردازند. بررسی نقش تجارت در رفع این مشکلات، از دیکر اهداف این مجمع به حساب می‏‌آید. پس از آن، این مجمع به رویدادی سالانه تبدیل شد. ازسال ۲۰۰۹، نستله یك بخش تجاری به نام «نستله پروفشنال» (Nestlé Professional) برای صنعت خدمات غذایی خود، ایجاد كرد.

2010

 

از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت نستله در این دوره، اجرای پروژه‌های «طرح نسكافه» و «طرح كاكائو» نستله بود. هدف از اجرای این دو پروژه، گسترش و تامین پایای شركت در زمینه قهوه و نسكافه و رشد وضعیت اجتماعی در جوامع كشاورزی و اطمینان از میزان سود حاصله آنها بود.

«طرح کاکائو»، 38 میلیون نهال اصلاح‌شده کاکائو را با کیفیت بالا و مقاوم در برابر بیماری‌ها، در اختیار کشاورزان قرار داد و به آنها در راستای احیای مزارع و افزایش تولید، کمک کرد. «طرح نسکافه» نیز با اختصاص سرمایه‌ای بالغ بر 500 ميليون فرانک سوئيس در زنجیره تولید قهوه با هدف كشاورزی، تأمين منابع و مصرف مسئولانه آغاز به کار کرد.

ما همچنين اولين جايزه ايجاد ارزش مشترک را به مؤسسه «IDE Combodia»، برای اجرای طرح «مشاوران تجارت مزرعه» اهدا كرديم و همكاری خود را با شرکت «Forest Trust» در راستای مبارزه با جنگل زدايی، اعلام کردیم.

از دیگر فعالیت‌های شرکت نستله در این دوره، عرضه محصول «اسپشیال تی» به بازار و خریداری حق تجارت پیتزای منجمد «کرفت فود» بود.

2011

 

«علم سلامت نستله» (Nestlé Health Scienc) و «موسسه علوم سلامتی نستله» (Nestlé Institute of Health Sciences)، با هدف جلوگیری و درمان بیماری‏‌های وخیم پزشكی بنا شدند. هدف از تشکیل این دو بخش، تحقیق درمورد محصولات تغذیه‌‏ای دانش‌بنیان بود.

همچنین، نستله اولین شركت مواد غذایی است كه با موسسه FLA (Fair Labor Association ) در زمینه كاهش اشتغال كودكان در زنجیره تامین كاكائو همكاری می‌‏كند.

شرکت نستله در این سال، همکاری خود را با شرکت «هسو فو چی» (Hsu Fu Chi) اعلام کرد. این شرکت، تولیدکننده انواع شیرینی بود.

از دیگر فعالیت‌های نستله در این دوره، می‌توان به همکاری این شرکت با شرکت غذلیی چینی Yinlu اشاره کرد. شرکت Yinlu تولیدکننده شیر بادام‌زمینی و فرنی‌های کنسروشده بود. در آن دوره زمانی، چین در این امر پیشرو بود.

2012

نستله، شركت «ویت نوتریشن» (Wyeth Nutrition)، فیزر نوتریشن سابق، را به مبلغ ۱۱/۹ میلیارد دلار خریداری كرد تا جایگاه خود را در تغذیه كودكان تثبیت كند.

2013 

با گسترش پیدا کردن بخش علوم سلامت نستله، این شرکت موفق به خریداری شرکت آمریكایی تغذیه پزشكی «پملب» (Pamlab) شد. شرکت تغذیه پزشكی «پملب»، متخصص در تغذیه پزشكی بیمارانی با امراضی نظیر اختلال خفیف حافظه و افسردگی بود. فروش محصولات مدیریت وزن «جنی كریگ» درآمریكا و اقیانوسیه، از جمله فعالیت‌‏های این شرکت بود.

2014

 

با راه‌اندازی بخشی مربوط به سلامت پوست در نستله، این شركت مدیریت كل سهامی «گالدرما» را كه درسال ۱۹۸۱ به کمک «اورال» تاسیس شده ‏‎بود، به‌ دست گرفت. این همکاری، باعث منحل شدن شرکت سهامی «اینوو» (Innéov) شد که در سال 2002، فعالیت‌‏های خود را در زمینه مکمل‌‏های غذایی و آرایشی آغاز کرده‌‏ بود. پس از این اتفاق، «گالدرما» بخشی از دارایی‏‌های این شرکت را در اختیار گرفت.

2015

 

نستله، محصولی با نام تجاری «كایلر»، قدیمی‌‏ترین برند بازمانده شكلات سوئیسی را به‌ عنوان مرغوب‌‏ترین شكلات خود در سطح جهانی عرضه کرد. از دیگر فعالیت‏‌های نستله در سال 2015، تجارت غذای منجمد فرانسوی به نام «داویژل» بود.