ایجاد ارزش مشترک
ما برای اولین بار به کمک «مایکل پورتر» و «مارک کرامر»، مفهوم ایجاد ارزش مشترک را بیان کردیم. اعتقاد راسخ ما به ایجاد ارزش مشترک، به این دلیل است که باور داریم تنها در صورتی به موفقیتهای درازمدت دست مییابیم که نه تنها برای ذینفعان خود، بلکه برای جامعه نیز ایجاد ارزش کنیم.
بنابراین نستله برای اولین بار، ایجاد ارزش مشترک را رویكرد کسبوکار خود قرارداد. طرح كاكائو و طرح نسكافه، به منظور گسترش زنجیره تامین پایای كاكائو و قهوه اجرا شد. نستله، همزمان با تثبیت جایگاه خود در بخشهای سنتی غذای کودک و غذای منجمد، بر روی تغذیه پزشكی نیز متمركز شد.
مهمترین عناوین
2007
افزایش تمركز بر تغذیه پزشكی، منجر به خرید شركت تغذیه پزشكی «نوارتیس» (Novartis) توسط نستله شد. نستله همچنین شركت غذای كودک «گربر» (Gerber) و شركت سوئیسی منابع آبهای معدنی « مینرال هنیز» (Minérales Henniez) را نیز خریداری كرد.
2009
در سال 2009، اولین مجمع ایجاد ارزش مشترک، متخصصین را گردهم آورد تا درمورد چالشهای موجود در زمینه تغذیه، آب و توسعه مناطق غیرشهری به تبادل نظر بپردازند.
بررسی نقش تجارت در رفع این مشکلات، از دیکر اهداف این مجمع به حساب میآید.
پس از آن، این مجمع به رویدادی سالانه تبدیل شد.
ازسال ۲۰۰۹، نستله یك بخش تجاری به نام «نستله پروفشنال» (Nestlé Professional) برای صنعت خدمات غذایی خود، ایجاد كرد.
2010
از مهمترین فعالیتهای شرکت نستله در این دوره، اجرای پروژههای «طرح نسكافه» و «طرح كاكائو» نستله بود. هدف از اجرای این دو پروژه، گسترش و تامین پایای شركت در زمینه قهوه و نسكافه و رشد وضعیت اجتماعی در جوامع كشاورزی و اطمینان از میزان سود حاصله آنها بود.
«طرح کاکائو»، 38 میلیون نهال اصلاحشده کاکائو را با کیفیت بالا و مقاوم در برابر بیماریها، در اختیار کشاورزان قرار داد و به آنها در راستای احیای مزارع و افزایش تولید، کمک کرد. «طرح نسکافه» نیز با اختصاص سرمایهای بالغ بر 500 ميليون فرانک سوئيس در زنجیره تولید قهوه با هدف كشاورزی، تأمين منابع و مصرف مسئولانه آغاز به کار کرد.
ما همچنين اولين جايزه ايجاد ارزش مشترک را به مؤسسه «IDE Combodia»، برای اجرای طرح «مشاوران تجارت مزرعه» اهدا كرديم و همكاری خود را با شرکت «Forest Trust» در راستای مبارزه با جنگل زدايی، اعلام کردیم.
از دیگر فعالیتهای شرکت نستله در این دوره، عرضه محصول «اسپشیال تی» به بازار و خریداری حق تجارت پیتزای منجمد «کرفت فود» بود.
2011
«علم سلامت نستله» (Nestlé Health Scienc) و «موسسه علوم سلامتی نستله» (Nestlé Institute of Health Sciences)، با هدف جلوگیری و درمان بیماریهای وخیم پزشكی بنا شدند. هدف از تشکیل این دو بخش، تحقیق درمورد محصولات تغذیهای دانشبنیان بود.
همچنین، نستله اولین شركت مواد غذایی است كه با موسسه FLA (Fair Labor Association ) در زمینه كاهش اشتغال كودكان در زنجیره تامین كاكائو همكاری میكند.
شرکت نستله در این سال، همکاری خود را با شرکت «هسو فو چی» (Hsu Fu Chi) اعلام کرد. این شرکت، تولیدکننده انواع شیرینی بود.
از دیگر فعالیتهای نستله در این دوره، میتوان به همکاری این شرکت با شرکت غذلیی چینی Yinlu اشاره کرد. شرکت Yinlu تولیدکننده شیر بادامزمینی و فرنیهای کنسروشده بود. در آن دوره زمانی، چین در این امر پیشرو بود.
2012
نستله، شركت «ویت نوتریشن» (Wyeth Nutrition)، فیزر نوتریشن سابق، را به مبلغ ۱۱/۹ میلیارد دلار خریداری كرد تا جایگاه خود را در تغذیه كودكان تثبیت كند.
2013
با گسترش پیدا کردن بخش علوم سلامت نستله، این شرکت موفق به خریداری شرکت آمریكایی تغذیه پزشكی «پملب» (Pamlab) شد. شرکت تغذیه پزشكی «پملب»، متخصص در تغذیه پزشكی بیمارانی با امراضی نظیر اختلال خفیف حافظه و افسردگی بود.
فروش محصولات مدیریت وزن «جنی كریگ» درآمریكا و اقیانوسیه، از جمله فعالیتهای این شرکت بود.
2014

با راهاندازی بخشی مربوط به سلامت پوست در نستله، این شركت مدیریت كل سهامی «گالدرما» را كه درسال ۱۹۸۱ به کمک «اورال» تاسیس شده بود، به دست گرفت.
این همکاری، باعث منحل شدن شرکت سهامی «اینوو» (Innéov) شد که در سال 2002، فعالیتهای خود را در زمینه مکملهای غذایی و آرایشی آغاز کرده بود.
پس از این اتفاق، «گالدرما» بخشی از داراییهای این شرکت را در اختیار گرفت.
2015
نستله، محصولی با نام تجاری «كایلر»، قدیمیترین برند بازمانده شكلات سوئیسی را به عنوان مرغوبترین شكلات خود در سطح جهانی عرضه کرد.
از دیگر فعالیتهای نستله در سال 2015، تجارت غذای منجمد فرانسوی به نام «داویژل» بود.