همکاری و اقدامات مشارکتی

نستله به‌عنوان یک شرکت جهانی با مجموعه‌ای گسترده از چالش‌ها، از معضل چاقی گرفته تا جنگل‌زدایی و کار کودکان، روبه‌روست. ما به این امر واقفیم که این مشکلات، پیچیده هستند و برای حل آنها به اقدمات مشترک نیاز است. ما با شرکا و ذینفعان خود در سطح بومی و بین‌المللی، به اقداماتی مشارکتی می‌پردازیم. همکارهای ما شامل شرکت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، دولت‌ها، هیئت‌های علمی، سازمان‌های عام‌المنفعه و صنایع هستند. این همکاری، به ما اجازه می‌دهد تا از زوایای مختلف به مسایل نگاه کرده و از آنها یاد بگیریم، تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم و رویکرد مثبتی نسبت به اجرای روش‌ها داشته‌باشیم.

یک رویکرد راهبردی

ما ازهمکاری با ذینفعان متفاوتی بهره می‌بریم و دست‌آوردها را افزایش می‌دهیم. در کلیه سطوح، ما به‌دنبال فرصت‌ها و راهکارهای غیر رقابتی در موارد زیرهستیم:

  • حل چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی
  • پشتیبانی از حیطه‌های ایجاد ارزش‌های مشترک ما
  • ایجاد اعتماد در شرکت

یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها جهت اجرایی کردن هر اقدام مشارکتی یا همکاری، ارایه تعریف درست از نقش‌ها و مسئولیت‌ها در داخل هر گروه تشکیل شده از شرکای مختلف است. باور داریم که روابط بلندمدت نیز نقش مهمی در نتایج موفق ایفا می‌کنند. چرا که این نتایج، به ایجاد اعتماد که لازمه الگو و عرضه این نتایج است، کمک می‌کنند.

نکات مهم همکاری

  • همکاری ما با سازمان جهانی صلیب سرخ و حلال احمر (IFRC) از سال ۲۰۰۲ آغاز شد. از سال ۲۰۰۵، ۲۲۸۸۶۱ نفر در برنامه‌های آب، بهداشت و نظافت مشارکت داشتند. این همکاری به‌تدریج رشد کرده و از یک فعالیت انسان‌دوستانه به یکی از حیطه‌های ایجاد ارزش‌های مشترک تبدیل شده است. IFRC برای گردهمایی‌های مراکزی نظیر هفته جهانی آب و مجمع ذینفعان ما، سخنرانانی ارسال کرده است. ما با یکدیگر همکاری‌های بومی انجام داده‌ایم و تجارت نستله با سازمان جهانی صلیب سرخ و حلال احمر، ارتباطات بهتر و کارآمدتری برقرار کرده‌اند. ما حدود ۲۳۰۲۸۸ فرانک سوییس جهت فعالیت‌های شرایط بحرانی اهدا کرده‌ایم. IFRC همچنین به ما در واکنش به فجایای طبیعی عظیم کمک کرده و اطمینان حاصل می‌کند که مشارکت‌های نستله در سراسر جهان به درستی مدیریت می‌شوند.
  • مجمع دوسالانه جهانی ایجاد ارزش های مشترک، یک همایش بی‌نظیر یک روزه است که کارشناسان توسعه و تجارت را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. این مجمع به‌منظور هم‌اندیشی در مورد نقش مهم و فزاینده تجارت در کمک به حل چالش‌های مهم اجتماعی - اقتصادی در شرایط منابع محدود طبیعی و تغییرات اقلیمی، طراحی شده‌است. در سال ۲۰۱۶، مجمع جهانی ایجاد ارزش‌های مشترک در آبیدجان، ساحل عاج در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد. عنوان این مجمع «سرمایه‌گذاری در توسعه پایا در آفریقا» است. این مجمع رهبران تجاری، جوامع مدنی و دولتی را از آفریقا و فراتر از آن گرد هم می‌آورد تا در مورد موضوعات تاثیرگذار بر قاره آفریقا نظیر ایجاد اقتصاد و جوامع قدرتمندتر، ایمنی تغذیه و سلامت، افزایش انعطاف کشاورزان و رویکردهایی جهت رشد اقتصادی پایا و فراگیر، با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند.
  • مجمع کالاهای مصرفی مدیران عامل و اعضای مدیریت ارشد حدود ۴۰۰ خرده فروش، تولیدکننده و ارایه‌دهندگان خدمات را از ۷۰ کشور مختلف با فروش ۳.۰۱ تریلیون فرانک سویسس را کنار هم جمع می‌کند. در سال ۲۰۱۵، اعضای هیئت ریئسه‌ مجمع (شامل مدیرعامل نستله، پاول بولکه، به عنوان اسپانسر تولیدکنندگان در زمینه محرک‌های سلامتی و تندرستی) به موارد زیر رای مثبت دادند:
  1. ایجاد شورای مشاوره علمی خارجی در زمینه سلامتی و تندرستی.
  2. حل مشکل هدررفت غذا به‌منظوردست‌یابی به اهداف سازمان ملل در راستای به نصف رساندن هدررفت غذا در فعالیت‌های تولید و فروش اعضا تا سال ۲۰۲۵
  3. راه‌کار پایا اجتماعی و حقوق بشر: هیئت نقش خود را به‌عنوان مجموعه‌ای از تجارت‌های مسئولانه به رسمیت شناخت تا مروج احترام به حقوق بشر و شرایط کاری مناسب باشد.
  4. تعهد بازاریابی کودکان: هیئت به زیردستان خود دستور داد تا بازاریابی هدف‌مند برای کودکان زیر ۱۲ سال را برای محصولاتی که قوانین تغذیه‌ای مشخص علمی یا مقرارات ملی و بین‌المللی تغذیه را رعایت نمی‌کردند، متوقف نمایند.