Sort by
Sort by

دومین همایش مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی ایران برگزار شد

پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد، فولاد امیرکبیر کاشان، اروند پیشرو، پالایشگاه نفت تبریز، شرکت نستله ایران، گاز استان گیلان و سیمان کرمان به عنوان برترین بنگاه‌های اقتصادی انتخاب شدند.

دومین دوره مراسم مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی کشور به همت اتاق بازرگانی ایران و وزارخانه‌های راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه‌شنبه مورخ ۲ مردادماه ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های مرکز صداوسیما برگزار و از برترین شرکت‌های فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی تقدیر شد.

 

مسئولیت اجتماعی از اقدامات راهبردی بنگاه‌های اقتصادی و یکی از شاخص‌های ارزیابی در موفقیت شرکت‌ها است. همچنین امروزه دولت‌ها با تشویق بنگاه‌ها به انجام فعالیت‌های اجتماعی، از آن به‌عنوان اهرم کاهش فقر در جوامع و عامل محرک در توسعه کشور بهره می‌گیرند. در ابتدای این مراسم فاطمه دانشور، ریاست کمیسیون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس این همایش گفت: « پیام ما در این مراسم اهمیت تولید مسئولانه، ارج نهادن به اخلاق‌مداری شرکت‌ها و وجود اراده مبارزه با فساد در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک در کشورمان است. لازم است مفهوم مسئولیت اجتماعی به‌صورت روزافزون به جامعه جوان کشور تزریق شود تا شاهد شتاب در چرخ اقتصاد کشور باشیم.»

 

در پایان همایش، جوایز بنگاه‌های اقتصادی برتر کشور در سه سطح نقره‌ای، برنزی و طلایی توسط عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، ویل پارکس نماینده یونیسف در ایران و سخنگویان این مراسم به شرکت‌های برگزیده اهدا شد. ازجمله موارد قابل‌ملاحظه در اهدای جوایز، کسب عنوان طلایی برترین بنگاه اقتصادی کشور درزمینه تأثیرگذاری بر جوامع توسط شرکت نستله ایران بود. لازم به ذکر است بزرگ‌ترین شرکت مواد غذایی و آشامیدنی دنیا با هدف اصلی بهبود زندگی و سهیم شدن در ساخت آینده‌ای سالم‌تر به عنوان بنیان فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی و ایجاد ارزش مشترکش، تنها بنگاه اقتصادی غیر ایرانی و بین‌المللی حاضر در این رویداد بود.