Sort by
Sort by

آموزش به کشاورزان جوان

برنامه کارآفرینان جوان حوزه کشاورزی برای به‌دست گرفتن صنعت لبنیات انگلستان

آموزش به کشاورزان جوان

«در حال حاضر، چالش‎هایی در صنعت لبنیات وجود دارند. به‎طوریکه می‎توان گفت در همه مراحل آن نیز همه‎چیز مطابق میل پیش نمی‎رود». به‎نظر می‎رسد جورج براون کمی در بیان حقیقت کوچک‎‎نمایی می‎کند.

دام‎های این مزرعه‎دار ۲۵ ساله، در برخی از نفس‎گیرترین بخش‎های طبیعت انگلستان چرا می‎کنند. در چراگاه‎های مزرعه کارنهد در ایدن ولی (Eden Valley) انگلستان، بیش از ۴۰۰ گاو زندگی می‎کنند، که سالانه ۲ میلیون لیتر شیر تولید می‎کنند.

ولی نه فضای غیرشهری منطقه و نه ظاهر جوان آقای براون، نمی‎توانند این حقیقت را که او تجربه‎های سختی (که عموم دامپروران انگلستان با آن دست‎وپنجه نرم می‎کنند) را پشت سر گذاشته است، پنهان کنند.

بیش از ۶۰ درصد تولیدکنندگان لبنیات کشور، در ۲۰ سال گذشته، این کسب‎وکار را رها کرده‎اند. می‎توان گفت، دلیل اصلی این بوده است که در آن دو دهه، میانگین قیمت یک لیتر شیر، کمتر از دو سنت در بازار افزایش پیدا کرده است.

یقینا، همه‎چیز مطابق میل پیش نمی‎‌رود.

به‎ همین‎ دلیل، ضروری است که صنایع غذا و نوشیدنی از خوش‎آتیه‎ترین دامپروران جدید خود حمایت کنند – نسل بعدی که می‎تواند در این اوضاع ناخوشایند، شرایط را به‎خوبی در دست بگیرد.

دید خوش‎بینانه

باوجود داشتن انرژی و مثبت‎اندیشی بالا، جورج براون، قطعا به‎خوبی در این دسته‎بندی می‎گنجد. درحالیکه، او نیز می‎داند که زندگی در صنعت لبنیات ساده نیست، معتقد است که می‎توان آینده خوبی برای آن در نظر گرفت.

«مهارت‎های موردنیاز بسیار وسیع‎تر از گذشته هستند، امروزه بخش‎های علمی و فنی اهمیت بسیار یافته‎اند. کشاورزی متحول شده است و کلیشه‎های قدیمی دیگر صحت ندارند. مشاغل بسیار فوق‎العادهای وجود دارند که می‎توان در دامپروری عملی به آنها پرداخت.»

کمک به او برای اینکه بتواند خود را از این چالش‎ها نجات دهد، بخشی از «برنامه پیشتازان نسل بعد صنعت لبنیات» است. این برنامه که طراحان آن نستله و فرست میلک (First Milk) بوده‎اند، قصد دارد نسل بعدی پیشتازان لبنیات را شناخته و آنها را تحت پوشش خود گرفته و به توسعه کسب‎وکار آنها کمک کند. این افراد همان کسانی هستند که از آنها تحت عنوان «کارآفرینان کشاورزی» یاد می‎شود، و طرز فکر نوآورانه و همچنین نگاهی که به آینده دارند، به آنها در شکل‎دهی این صنعت در دهه‎های آتی کمک می‎کند.

 

کشاورزی تغییر کرده است و کلیشه‎های قدیمی دیگر صحت ندارند. مشاغل فوق‎العاده‎ای وجود دارند که می‎توان در حوزه کشاورزی عملی به آنها پرداخت. جوروج بروان، کشاورز

 

 

این برنامه دوساله روی گروه کوچکی از پویاترین کشاورزان جوان در تعاونی فرست میلک (First Milk) تمرکز می‎کند، که دام‎های آنها مواد اولیه موردنیاز کارخانه‎های نستله، در گیروان اسکاتلند، و دالستون منطقه کامبراین در انگلستان را تامین می‎کنند.

تجربیات عملی

برنامه «نسل آتی»، سیاست‎های صنعت لبنیات، مدیریت پیشرفته مزارع، مدیریت مالی، و برقراری ارتباط کارآمد را به کشاورزان جوان آموزش می‎دهد. همه این آموزش‎ها به کشاورزان نسل آینده کمک می‎کنند تا ابزارهای کاربردی و همچنین اعتمادبه‎نفس لازم برای گام برداشتن به جلو و دردست گرفتن این صنعت را کسب کنند.

«وقتی در مزرعه کار می‎کنید، احتمال آن بسیار زیاد است که تا حدی درگیر وضعیت گاوها، علوفه، و طلوع و غروب خورشید شوید، که از هر کار دیگری بمانید. این برنامه به شما کمک می‎کند که آینده همه چیز را در نظر بگیرید و دید بهتری نیز نسبت به وقایع آتی داشته باشید. نستله به ما کمک می‎کند روی آنچه می‎توانیم در راستای کمک به خود انجام دهیم و حذف ناکارآمدی‎ها، تمرکز کنیم.»

کشاورزی پایدار

این برنامه بخشی از مشارکت بلندمدت نستله و فرست میلک (First Milk) برای بهبود وضعیت پایداری مزارع و ایجاد یک زنجیره تامین با بهره‎وری بالاتر و آسیب‎های زیست‎محیطی کمتر است.

مایک گالچر، مدیر ارشد اجرایی فرست میلک (First Milk) می‎گوید: «یکی از دلایلی که بر اهمیت این حرکت نوآورانه می‎افزاید، قرار گرفتن آن در برابر یک بستر وسیع و چالش‎برانگیز از کشاورزان در انگلستان است. این مساله که نسل بعدی کشارزان ما بهترین آموزش و رشد ممکن را دریافت کنند، تا بتوانند گام‎هایی رو به‎جلو برداشته و در آیندهای که بسیار رقابتی و فراگیر است، به رقابت بپردازند، بسیار حائزاهمیت است.»

 

یکی از دلایلی که بر اهمیت این حرکت نوآورانه می‌افزاید، قرار گرفتن آن در برابر یک بستر وسیع و چالش‎برانگیز از کشاورزان در انگلستان است. مایک گالچر، مدیر ارشد اجرایی، فرست میلک (First Milk)

واضح است که برای متعهد شدن به تولید فرآورده‎های لبنی در انگلستان به مهارت و هچنین باوری عمیق به خود نیاز است. هرچند جای هیچ تردیدی نیست که این حوزه کاری همان حوزهای است که جورج براون می‎خواهد در آن بماند. به‎راستی دلیل او برای این کار چیست؟

او می‎گوید: «ممکن است بتوانید هر بخش دیگری را حذف کنید، ولی همچنان به مواد غذایی نیاز خواهید داشت. اگر بخش کشاورزی را متوقف کنید، در این صورت کل جهان متوقف خواهد شد. چرا باید شغل دیگری بخواهم؟»