Sort by
Sort by

وعده‌های غذایی بدون گوشت

آیا سبزیجات سهم بیشتری در وعدههای غذایی شما دارند؟ ما نیازهای غذایی و طعم مورد علاقه شما را بررسی کردهایم
وعده‌های غذایی بدون گوشت

آخرین باری که گوشت خوردید، چه زمانی بود؟ شب گذشته؟ هفته گذشته یا ماه گذشته؟

برای بسیاری از افراد،‌ وعده غذایی بدون گوشت، غذای کامل محسوب نمی‌شود. اما تعداد مصرفکنندگانی که ترجیح می‌دهند برای سلامت خود و این سیاره، با پیروی از رژیم غذایی «فلکسترین» (رژیم گیاهخواری منعطف)، مقدار کمتری گوشت بخورند نیز در حال افزایش است.

این رژیم غذایی صرفا یک موج اجتماعی زودگذر نیست. برای مثال، پژوهشی که در سال ۲۰۱۷ انجام شده، نشان میدهد ۶۹٪ از آلمانیها و ٪۳۸ از آمریکاییها در هفته یک یا دوبار وعدههای غذایی بدون گوشت میخورند. فروش غذاهای گیاهی در سطح جهان، در حال حاضر ۱/۳ میلیارد دلار است که تا پایان سال ۲۰۲۰ به بیش از ۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

غذاهایی بر پایه گیاه

کیفیت غذاهای آماده گیاهی نیز با افزایش تقاضا در این حوزه بیشتر خواهد شد. این روزها وعدههای غذایی بدون گوشت خوشمزه و سرشار از طعمهای لذتبخش هستند و مثل سابق، در فروشگاه در قفسههای دور از چشم قرار ندارند!

ما در شرکت نستله از طریق گستره محصولات خود و برندهایی مانند Sweet Earth Food در ایالات متحده آمریکا و Garden Gourmet در اروپا، با ارائه مواد غذایی گیاهی مغذی با طعمی لذتبخش، محصولی با ارزش را برای برآوردهکردن نیازها و پاسخ به این روند تقاضای جدید ارائه میدهیم.

طعم و تغذیه

به عنوان دومین برند بزرگ موادغذایی گیاهی در اروپا، Garden Gourmet در 15کشور بهسرعت مشغول رشد است. هدف این برند برآورده کردن نیازهای گیاهخواران، وگانها و فلکسترینها، از طریق مواد غذایی مناسب، خلاقانه و مهمتر از همه خوشمزه است.

در طول تاریخ جلب توجه افراد به گستره مواد غذایی بدون گوشت با مشکلات زیادی رو‌به رو بوده است. برند Garden Gourmet برای جذب و حفظ مخاطبان وفادار به دنبال از بین بردن طعم خنثی و ایجاد مزه‌های جالب و متفاوت در محصولات گیاهی است.

پیشنهادهای گیاهی ما گستره گوناگونی از «جایگزین‌های مشابه» چون برگرهای گیاهی تا «غذاهای گیاهی خلاقانه» (مثل محصولاتSunny Tomato و Cheese Bakes ) میانوعدهها مانند (محصول Fiery Red Pepper Falafel) و ترکیبات بدون گوشت برای آشپزی مانند جایگزین گوشتچرخکرده و سبزیجات میشود.

نظر شما درباره یک برگر گیاهی خوشمزه چیست؟ برگر گیاهی Garden Gourmet، که در آوریل ۲۰۱۹ ارائه شد، در عین حفظ بافت، طعم و نحوه پخت یک برگر عادی، بر تمرکز ویژه شرکت نستله در ارایه غذای گیاهی اصیل و خوشمزه تاکید دارد.

آندره زامبلی، مدیر بخش گستره محصولات جهانی منجمد و سرد نستله میگوید: « ما متوجه شدیم که بعضی افراد علاقه دارند گوشت کمتری مصرف کنند، اما چندان از طعم محصولات بدون گوشت راضی نیستند». «با تکیه بر برند Garden Gourmet، ما متعهد شدهایم که تضمین کنیم محصولات غذایی ما بهترین طعم و مزه را به مصرفکنندگان ارائه کنند.»

اگر چندان به برگرها علاقه ندارید، نظر شما درباره سوسیس گیاهی که با ظاهر ، طعم و روش پختی مشابه به سوسیس غیر گیاهی‌ چیست؟ همزمان با آغاز بهار سال ۲۰۲۰، مصرفکنندگان اروپایی توانستند از سوسیس گیاهی بر پایه سویا Garden Gourmet Sensational Sausage که به سبک چوریتزو و براتوورست ارائه میشود، لذت ببرند. 

درست است که طعم محصولات اهمیت زیادی دارد، اما افراد علاوه بر طعم خوب میخواهند بدانند در تهیه محصولات از چه ترکیباتی استفاده شده است. برند Garden Gourmet در این بخش هم نیازهای شما را در نظر گرفته است؛ ٪۸۰ از محصولات دارای برچسب ترکیبات غذایی مشخص ( ترکیبات غذایی ساده، ایمن و قابل فهم برای مصرفکنندگان) هستند که در آینده تمامی گستره محصولات ما را در بر خواهند گرفت.

برم میجر مدیر بازاریابی Garden Gourmet میگوید: «بخش گستردهای از محصولات ما بر مبنای دستورپختهای ساده، با ترکیبات مشخصی که شما با آنها آشنایی دارید و از آنها در آشپزی استفاده می‌کنید، تهیه شدهاند. «شما میتوانید این ترکیبات را روی برچسب اطلاعات ترکیبات هر محصولی پیدا کنید – بنابراین ما به شما مواد غذایی خوشمزهای ارائه میدهیم که بدون شک میتوانید به آن اعتماد کنید.»

نوآوری سریع

شرکت موادغذایی گیاهی Sweet Earth Foods که در سال ۲۰۱۷ توسط نستله خریداری شد، در ایالات متحده آمریکا نیازهای مصرفکنندگان به مواد غذایی خوشمزه و بدون گوشت را با ارائه غذاهای منجمد (که جایزه نیز دریافت کردهاند) بوریتو، ساندویچ صبحانه، برگر و پروتئین گیاهی، همراه اطلاعات غذایی مشخص، برآورده میکند.

کلی اسویت، مدیرعامل Sweet Earth Foods میگوید: «محصولات ما نیازهای مصرفکنندگانی که به طعم مواد غذایی اهمیت میدهند و خواهان مواد غذایی گیاهی بیشتری هستند را برطرف میکند.»

سوسیس گیاهی

به واسطه مشارکت ما با Sweet Earth Foods، توزیع محصولات در سراسر فروشگاه‌های خوار و بار در ایالات متحده در حال توسعه بوده و گستره محصولات ما برای گیاه‌خواران و فلکسترین‌ها تقویت می‌شود.

همچنین برند Sweet Earth در صدد ارائه سوسیس تهیه شده با پروئتین نخود در سه نوع مختلف Habanero Cheddar، Asian Ginger Scallion، و Chick’n Apple است.

برندهای ثبتشده گیاهی میشوند

برندهای ثبتشده نستله نیز مشغول نوآوری هستند تا نیازهای افرادی که به دنبال مواد غذایی و آشامیدنی گیاهی هستند را برآورده کنند. برند Nescafé Gold در سال ۲۰۱۹ گستره متنوعی از لاته غیرلبنی که با بادام، جو یا نارگیل تهیه و با دانه‌های قهوه ٪۱۰۰ عربیکا ترکیب می‌شود را ارائه داد تا به این وسیله قهوهای ملایم و خامهای و در عین حال گیاهی را در اختیار مصرفکنندگان قرار دهد. اخیرا در ایالات متحده، برندCoffee-Mate Natural Bliss ، مکمل گیاهی پودر خامه را ارائه کردهاست تا دوستداران قهوه بتوانند مقداری از شیر بادام طعمدار شده را به نوشیدنی خود اضافه کنند، در همین حال برند Häagen-Dazs نیز خط تولید بستنی گیاهی را راهاندازی کرده است.

خامه گیاهی

همچنین برند Lean Cuisine نیز گسترهای از مواد غذایی گیاهی مانند پستو به سبک سیسلیایی همراه با پاستای حبوبات را ارائه کردهاست، در همین حال Nestlé Brazil از طریق برند Nesfit اسموتی گیاهی همراه برنج سبوسدار و آبمیوه را در اختیار مصرفکنندگان قرار داده است.

با سرعت بخشیدن به ارائه محصولات جدید توسط برندهای ما و کمک به ارتقای برندهایی مثل Sweet Earth که با مواد خالص طبیعی تهیهشدهاند، شرکت نستله برای چشمانداز آتی فلکسترینها آماده است. بنا به گفته کلی اسویت: « ما غذای پایدار و سالم را در دسترس همگان قرار میدهیم، چون این حق طبیعی همه افراد است.»