Speak Up
تخلف را گزارش دهید

ما در نستله، هدفمان را با ارزش هایی که بر پایه احترام بنا شدهاند، دنبال میکنیم. اصول سازمانی کسب و کار نستله ، نشان دهنده تعهد ما به یک فرهنگ اخلاقی قوی است که به عنوان پایه ای غیرقابل مذاکره در نحوه اداره کسب و کار ما عمل میکند. بنابراین، برای شرکت ما بسیار مهم است که یک سامانه گزارش دهی کارامد داشته باشد تا بتوانیم که هرگونه تخلف از هر بخش از زنجیره ارزش خود را دریافت کنیم. اینجاست که Speak Up، سامانه گزارش دهی اختصاصی ما، وارد
هر فردی می تواند گزارش دهد
ما کارمندان خود را تشویق می کنیم که در صورت مواجهه مستقیم یا مشاهده هرگونه تخلف، مانند مواردی از قبیل آزار و اذیت، تبعیض، سوء استفاده از قدرت، زورگویی، کلاهبرداری، فساد یا تضاد منافع، یا هر گونه تخلف احتمالی دیگر، موضوع را گزارش کنند. این تخلفات شامل هر گونه اتفاق یا رفتاری است که با ارزشها، اصول سازمانی کسب و کار، آیین نامه رفتار حرفه ای ما، یا قوانین و مقررات حاکم بر محل فعالیت ما در تضاد باشد. هنگامی که کارمندان در مطرح کردن مسائل خود با مدیر مستقیم خود، مدیر منابع انسانی یا مدیر واحد حقوقی و تطبیق قوانین احساس راحتی نکنند، میتوانند از طریق سامانه گزارش دهی Speak Up ما به صورت محرمانه، تخلف را گزارش دهند.
ما همچنین اشخاص ثالث مرتبط با نستله را تشویق می کنیم که اگر مشکلی وجود داشت، آن را گزارش کنند. شما می توانید با گزارش هرگونه تخلف از طریق سامانه Speak Up ما، به ما کمک کنید. این سامانه به طور مستقل توسط یک ارائه دهنده خدمات ثالث مدیریت میگردد و در صورت تمایل، امکان گزارشدهی به صورت ناشناس را برای شما فراهم میکند.
در یک نگاه
3,218
گزارش های مربوط به تخلفات در سال 2024دریافت شده
644
مورد ثابت شده اند
119
کارمند شرکت را ترک کردند
سامانه گزارش دهی Speak Up نستله همه کارکنان و ذینفعان خارج از سازمان را توانمند می کند. این سامانه به هر فرد این فرصت را میدهد که هرگونه تخلف احتمالی از ارزش ها، اصول سازمانی کسب و کار یا آیین نامه رفتار حرفه ای نستله را گزارش کند. چه شما مستقیماً با یک تخلف مواجه شوید چه شاهد آن باشید، لطفا گزارش دهید. از اعتماد شما متشکرم.
نحوه گزارش تخلف
در اینجا تمام اطلاعاتی را که برای گزارش تخلفات در هر زمان از شبانه روز و در 365 روز سال نیاز دارید، خواهید یافت.
- گزارش خود را از طریق یک فرم آنلاین ارسال کنید یا با یک شماره تلفن رایگان تماس بگیرید و پیام بگذارید. شما این امکان را دارید که به صورت ناشناس گزارش دهید. شروع گزارش
- لطفاً شرح مفصلی از مشکل خود ارائه دهید (چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، چگونه) و شواهدی مانند، نسخه ای از اسناد یا نام شاهدانی که می توانند گزارش شما را تأیید کنند را اضافه کنید. لطفا توجه داشته باشید که ادعاهای کلی قابل بررسی نیستند.
- هنگامی که گزارش خود را ارسال کردید، یک شماره پرونده فردی دریافت خواهید کرد. هر بار که به سامانه دسترسی پیدا می کنید، به این شماره نیاز خواهید داشت.
- ما هرگونه گزارش از تخلفات را جدی می گیریم و برای هر گزارش اقدامات لازم را انجام خواهیم داد. همچنین، در طول فرایند، شما را از پیشرفت کار آگاه خواهیم نمود.
- شما میتوانید با مراجه به وبسایت و با وارد کردن شماره پرونده خود، وضعیت پیشرفت گزارشتان را پیگیری نمایید.
بعد از ارسال گزارش چه اتفاقی می افتد
هنگامی که گزارش خود را ارسال کردید، چند مرحله طی خواهد شد. در ادامه، توضیح میدهیم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد:
ما ظرف پنج روز کاری، دریافت پیام شما را تایید خواهیم کرد. اگر گزارش اولیه شما شامل اطلاعات / شواهد کافی برای اقدام نباشد، از شما درخواست می شود که اطلاعات / شواهد بیشتری ارائه دهید.
هر گزارش به دقت بررسی می شود. اگر گزارش شما حداقل اطلاعات و شواهد لازم برای اقدام را داشته باشد، یک پرونده تشکیل میشود. در صورت عدم وجود تضاد منافع، تحقیقات توسط مدیر کل انطباق قوانین مارکت در منطقه / کشوری که حادثه در آن رخ داده است، هدایت خواهد شد.
گزارش هایی که شامل ادعاهایی در یکی از این 11 دسته حساس زیر باشد، به مدیر ارشد تطبیق قوانین گروه و مدیر کل حقوقی و تطبیق قوانین منطقه مربوطه ارسال می شود.
- سوء استفاده از قدرت و/یا زورگویی
- ضد رقابت و معامله منصفانه
- رشوه خواری و فساد
- اطلاعات محرمانه، سیاست حفظ حریم خصوصی
- تبعیض، آزار و اذیت و خشونت
- اعضای هیئت اجرایی / مدیران ارشد در سوئیس
- تقلب
- حقوق بشر
- اعضای کمیته مدیریت مرتبط
- عدم انطباق با قوانین سازمان بهداشت جهانی
- آزار جنسی
برای اطمینان از محرمانه بودن تحقیقات، فقط افرادی که ضرورت دارد در جریان باشند، مطلع خواهند شد. مدیران تطبیق قوانین ما ممکن است با کارمندان، پیمانکاران یا هر فردی که به تحقیق مرتبط باشد، مصاحبههای محرمانه انجام دهند.
به طور کلی، حدود 90 روز طول می کشد تا تحقیقات به نتیجه برسد. با این حال، ممکن است برای مسائل پیچیدهتر به زمان بیشتری نیاز داشته باشیم.
پس از بررسی تمام نتایج تحقیقات، تصمیم خواهیم گرفت که آیا نیاز به اقدامات بیشتری وجود دارد یا خیر. ما شما را در جریان پیشرفت کار، قرار خواهیم داد و در نهایت، پاسخ نهایی، شامل نتیجه تحقیقات، برای شما ارسال خواهد شد.
نستله هرگونه اقدام تلافی جویانه علیه کارمند، فرد یا نهادی که گزارش داده است را ممنوع می کند. همچنین حقوق هر فرد دخیل در گزارش نیز محافظت خواهد شد.