راهبردها
ما با راهبرد تغذیه، سلامتی و تندرستی خود، در تلاش هستیم از افرادی که میخواهند سبک زندگی سالمتری داشتهباشند، حمایت کنیم. توسعه و تحقیقات پیشرو صنعتی، محرک نوآوری هستند و از بهبود مستمر گستره محصولات غذایی و نوشیدنی ما پشتیبانی میکنند. علاوه بر این، محققان ما به دنبال کشف راهکارهای تغذیهای در حفظ و بهبود سلامت و مراقبت از پوست هستند. ما با اقدامات خود تلاش میکنیم بر جوامعی که در آنها فعال هستیم، تاثیر مثبت برجا بگذاریم. برخی از این اقدامات عبارتند از: به اشتراک گذاشتن رویکرد ما نسبت به چالشهای جهانی تغذیه، سلامتی و تندرستی؛ ایجاد مشارکت و همکاری در جامعه؛ و همکاری با سیاستگذاران، ذینفعان و اندیشمندان.
ما به همه این قدرت را میدهیم که تصمیمات آگاهانهتری در مورد آنچه که مصرف میکنند، اتخاذ کنند. برنامه «آغاز سالم، ادامه سالم» یک برنامه آموزشی دانشبنیان است. از طریق این برنامه، ما به والدین و سرپرستان کودک این قابلیت را میدهیم که تغذیه مناسبی را برای کودکان در ۱۰۰۰ روز اول زندگیشان فراهم کنند. همچنین، در برنامه «اتحاد برای کودکان سالمتر»، فراتر از این عمل میکنیم. این برنامه، به والدین کودکان کمک میکند تا عادات غذایی و نوشیدنی و سبک زندگی سالمتری را برای کودکان در حال رشد فراهم کنند. برنامه «کودکان سالم نستله» به والدین کمک میکند تا از طریق آموزش تغذیه و تشویق فعالیتهای بدنی، سبک زندگی سالمتری را به کودکان ارایه دهند.
عرضه غذاهای سالمتر
ما ضمن احترام به علایق مصرفکنندگان، به دنبال اجرای تعهدات خود در جهت کاهش میزان نمک، شکر و چربیهای اشباعشده و حذف چربیهای ترانس از محصولات خود هستیم. ما تلاش میکنیم تا راهنمای میزان هر وعده و نوع برچسبگذاری را ارتقا دهیم. این کار از طریق چاپ GDA (راهنمای میزان مصرف روزانه) بر روی بستهبندی محصولات انجام میشود که در واقع دسترسی مردم به این اطلاعات و خواندن آنها را آسان میکند.
در سالهای اخیر، با گسترش علم سلامت نستله و سلامت پوست، راهبرد خود را در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی تقویت کردهایم. علوم سلامت نستله به دنبال ترقی نقش تغذیه درمانی است تا شرایط سلامت برای مصرفکنندگان، بیماران و شرکای ما در حیطه مراقبتهای درمانی تغییر دهند. ما سعی داریم به واسطه رویکرد نستله در سلامت پوست، وارد حیطه درمانهای تخصصی درمانی پوست شویم و شیوههای علمی را برای سلامت پوست، مو و ناخن عموم عرضه کنیم.
ما به طور جدی به دنبال برآوردن نیازهای در حال تغییر مصرفکنندگان هستیم. چرا که ما نیز مثل آنها به کیفیت، ایمنی غذا، محیطزیست و پایداری آن اهمیت میدهیم. محور کلیه فعالیتهای ما، رفتار مسئولانه است. ما به این مساله باور داریم که برای شکوفایی شرکت در بلندمدت، ضمن ایجاد ارزش برای جامعه، باید برای ذینفعان خود نیز ارزش قائل شویم. ما به این کار، «ایجاد ارزشهای مشترک» میگوییم. رهبری مورد اعتماد در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی هدف راهبردی ماست و ایجاد ارزشهای مشترک، راهی است که برای رسیدن به این هدف طی میکنیم. در گزارش سالانه شرکت نستله در سال 2015، علاوه بر تحلیل سالانه و اظهارات مالی، به گزارش شرکت نستله در جامعه نیز پرداخته شدهاست. این اقدام، نشاندهنده باور شرکت نستله در ایجاد ارزشهای مشترک در فرآیند کسبوکار و نیز مدیریت داخلی شرکت است.
نقشه راهبردی نستله
نقشه راهبردی نستله مانند قطبنمایی است که بخشهای مختلف شرکت ما را هدایت میکند و موجب تطابق درونی اهداف ما میشود. این نقشه، به ما نشان میدهد که چگونه در گستره محصولات خود رشد کنیم، از کدام مزایای رقابتی استفاده کنیم و چه سازمانهایی را انتخاب کنیم تا موثر و کارآمد باشند. این نقشه، چارچوبی است که ما برای تعیین الویتها و اجرای فعالیتها از آن استفاده میکنیم.
-
مشارکت مصرفکنندگان ما باید همکاری فعالی با مصرفکننذگان داشتهباشیم. هم به این جهت که آنها را از آخرین اخبار مطلع کنیم و هم از آنها یاد بگیریم تا بتوانیم از تجربیات آنها در عرضه محصولات جدید بهره ببریم. -
کارآیی عملیاتی ما از مزرعه تا میز غذا و فراتر از آن تضمین میکنیم که بهترین مواد اولیه، بهترین فرآیندها، تازهترین، ایمنترین و با کیفیتترین محصولات را بر قفسههای مشتریان عرضه میکنیم.
سیستم GLOBE سبب برتری مستمر نستله است. این برتری، رویکردی است که ما نسبت به فعالیتهای بهینه داریم. این کار با هدف حذف ضایعات و خطاها، افزایش بهرهوری و اثربخشی، و بهبود کیفیت و امنیت در کلیه فعالیتهای ما صورت میگیرد. -
هر زمان، هر مکان و هر شرایط تنها عرضه محصولات جدید با شیوههای بهینه کافی نیست. ما تضمین میکنیم که محصولات ما به طور مداوم، در هر مکان و هر زمان، در دسترس عموم قرار گیرند. -
نوآوری و بهبود ما میخواهیم در زمینه نوآوری و بهبود محصولات، سامانهها و فرآیندها پیشگام و پیشوا باشیم. برخی محصولات، کاملا جدید خواهند بود و برخی تنها کمی تغییر خواهند کرد. فارغ از این موضوع، تمرکز ما بر نوسازی مداوم است تا مصرفکنندگان همچنان به محصولات ما مشتاق باشند. -
تغذیه، سلامتی و تندرستی رهبری در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی بدین معناست که بهواسطه ارایه انتخابهای غذایی و نوشیدنی سالمتر و خوشمزهتر به مصرفکننده در هر وعده، کیفیت زندگی آنها بهبود یابد. این رهبری همچنین به معنای پاسخگویی به نیازهای ویژه تغذیهای است. به این معنا که راهحلی برای رفع بیماریهای مزمن از طریق تغذیه پیدا شود. -
بازارهای نوظهور و محصولات محبوب ما محصولات محبوب را برای مصرفکنندگان کم درآمد عرضه میکنیم. ما برای این قشر دانش تغذیهای، کیفیت و تعهد نام تجاری خود و نیز مزایای دیگری نظیر غنیسازی در مقابل کمبودهای غذایی فراهم میکنیم. -
مصرف خارج از خانه مصرف خارج از خانه از بخشهایی است که به سرعت در حال رشد هستند. این بخش، مفهوم فراغت را هدف قرار میدهد و گسترهای از غرفههای کوچک غذا در آسیا تا رستورانهای گرانقیمت در شهرهای بزرگ سراسر جهان، از تهیه غذاهای صنعتی تا مدارس و بیمارستانها را تحت پوشش قرار میدهد. -
پاداشدهی هنگامی که مصرفکنندگان به لحظات سرشار از لذت یا پاداشهای روزانه نیاز دارند، به مواد خوراکی یا نوشیدنیهای درجه یک روی میآورند. راهبرد پاداشدهی ما، سیستمهای همکار، خدمات و محصولات، ضمن ایجاد ارزشهای بیشتر برای مصرف، سبب بهبود زندگی مصرفکنندگان میشود. بسیاری از مصرفکنندگان دیگر بهدنبال خوراکی و نوشیدنی بیشتر نیستند. آنها بهدنبال خوراکیهای بهتر هستند و میخواهند هزینه بیشتری برای لذت پرداخت کنند. -
محصولات بیهمتا و گستره محصولات گستره محصولات و نامهای تجاری ما، نمادهای جهانی تا سلایق بومی را در بر میگیرد. -
تحقیقات بیهمتا و قابلیت توسعه قابلیت جهانی ما در نوآوری، تحقیق و توسعه از گستره محصولات و نامهای تجاری ما با الویتهای مشخص پشتیبانی میکند. تمرکز ما بر نوآوری و بهبود است که برای مصرفکنندگان جالب و جذاب است و به پیشرفت جایگاه رهبری ما در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی کمک میکند. -
حضور جغرافیایی بینظیر بهدلیل عمق زیاد ریشههای ما در کشورهای سراسر جهان که اغلب به نسلهای بسیاری تعمیم دارد، مجموعه ما از حضور جغرافیایی بینظیری برخوردار است. این موضوع سبب شده تا رابطه عمیقی بین نامهای تجاری ما و مصرفکنندگان آنها بهوجود آید و نیز درک جهانی شدهای از مصرفکنندگان ایجاد میشود که به ما اجازه میدهد تا نیازهای آنان را دریابیم و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشیم. -
افراد، فرهنگ، ارزشها و نگرشها کارکنان ما هر روزه فرهنگ، ارزشها و نگرشهای ما را شکل میدهند که به ۱۵۰ سال پیش باز میگردد. این اصلیترین مزیت رقابتی ماست. فرهنگ نستله، با آزادی ذاتی و احترام به تنوع، با مجموعهای از رفتارها و ارزشهای مشترک، کارکنان ما را در سراسر دنیا متحد میکند تا در یک راستا فعالیت کنند. هدف ما رهبری در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی و مرجع صنعت برای عملکرد اجرایی مورد اعتماد ذینفعان است.
الویتهای راهبردی
علاوه بر این، ما مجموعهای از شش الویت راهبردی داریم. اول، انتخاب کردن: پشتوانهای از منابع در پس افکار، محصولات و دستهبندیها که در سفر دستیابی به رهبری در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی و نیز ارایه عملکرد مالی پایدار با ما همراه هستند. دوم، گرفتن فرصتها: دیدن فرصتها در تغییرات و چالشها و تبدیل آنها به فرصتهای واقعی تجاری. سومین ارزش، آن دسته از ارزشهایی هستند که برای مصرفکننده مهم است: کلیه اقدامات ما باید برای مصرفکنندگان ایجاد ارزش کرده و از اتلاف جلوگیری کند. چهارم، مشارکت با سهامداران: ما میخواهیم کلیه مصرفکنندگان و سهامداران به ما بهعنوان یک عضوی مسئولیتپذیر و معتبر اطمینان داشتهباشند. پنجم، پذیرش فضای دیجیتال: عمیقتر کردن رابطه با مصرفکنندگان از طریق کانال تجارت مجازی رو به رشد و مشارکت و گفتگو. ششمین ارزش، برنده شدن از طریق کارکنان و گروههاست: ما به کارکنان درست، با تواناییهای درست و رهبری موثر در کلیه سطوح نیازمندیم تا بتوانیم به کلیه افراد امکان مشارکت را بدهیم و به آنها قدرت دهیم تا بهترین عملکرد خود را داشتهباشند.
ما در راستای تبدیل شدن به یک شرکت حرفهای با عملکرد بالا، اطمینان حاصل میکنیم که فرهنگ و ارزشهای قدرتمند ما در سراسر شرکتهای فعال ما، بهویژه شرکتهای جدید ما، بهکار میروند و همگی با چارچوب قوانین حاکم ما مطابقت دارند. ما چشماندازی بلندمدت داریم که بر اساس مجموعهای از قوانین و ارزشهای قدرتمند شکل گرفتهاست و بر پایه احترام قرار دارند: احترام به افراد، احترام به نسلهای آینده، احترام به محیطزیست و احترام به تنوع موجود در جهانی که در آن زندگی میکنیم.