Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

پیشینه شرکت نستله

1866-1904 سال‎های آغازین
1905-1913 عصر زیبا
1914-1918 بقا در زمان جنگ
1919-1938 چالش‌ها وفرصت‌‌ها
1939-1947 عبور از طوفان
1948-1959 راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان
1960-1980 ازغذای منجمد تا داروسازی
1981-2005 به سوی تغذیه، سلامتی و تندرستی
2006 تا امروز ایجاد ارزش‌ مشترک
سال‎های آغازین
1866-1904

پیشینه ما به سال ۱۸۶۶، همزمان با افتتاح کارخانه شیر تغلیظ‌‌ شده انگلو– سوئیس بر‏می‏‌گردد. در سال ۱۸۶۷، هنری نستله شیر خشک نوین را ابداع کرد و در سال ۱۹۰۵ شرکتی که وی بنیان‌‌گذاری کرده ‏‌بود، با شرکت انگلو-سوئیس ادغام شد. شرکتی که امروز به نام نستله می‌‏شناسیم، حاصل ادغام این دو شرکت است. در طی این مدت گسترش شهرها، راه‌‏آهن و کشتی‌‌های بخار با کاهش هزینه‌‌های حمل‌ونقل، سبب تحول تجارت جهانی کالاهای مصرفی شد.

Period highlights +

1866-1904 Close Period Highlights
عصر زیبا
1905-1913

درسال ۱۹۰۵، شرکت‎های نستله و انگلو - سوئیس بیش از ۲۰ کارخانه داشتند و خواهان بهره‌‏گیری از امکانات تکمیلی خارجی بودند که به کمک آن بتوانند شبکه فروش خود را در آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی و استرالیا گسترش دهند. با نزدیک شدن به جنگ جهانی اول، این شرکت از دوران شکوفایی موسوم به «بل اپوک» یا «عصر زیبا» (Belle Époque) بهره جست و تبدیل به یک شرکت لبنی در سطح جهانی شد.

Period highlights +

1905-1913 Close Period Highlights
بقا در زمان جنگ
1914-1918

با شروع جنگ در سال ۱۹۱۴، تقاضا برای شیر تغلیظ‌ شده و شکلات افزیش یافت. اما کمبود مواد اولیه و محدودیت در تجارت خارجی، مانع تولیدات «نستله و انگلو - سوئیس» شد. برای حل این مشکلات، این شرکت کارخانه‏‌های تولیدی خود را در امریکا و استرالیا تاسیس کرد. هم‌زمان با پایان جنگ، تعداد این کارخانه‏‎ها به ۴۰ عدد افزایش یافته‌ ‏بود.

Period highlights +

1914-1918 Close Period Highlights
چالش‌ها وفرصت‌‌ها
1919-1938

پس از جنگ درسال ۱۹۲۱، تقاضای ارتش برای قوطی‏‌های شیر کاهش یافت و سبب ایجاد یک بحران بزرگ برای «نستله و انگلو - سوئیس» شد. اوضاع شرکت رو به بهبودی بود. اما بروز بحران وال استریت در سال ۱۹۲۹، منجر به کاهش قدرت خرید مشتریان شد. بنابراین، اوضاع این شرکت یکبار دیگر به چالش کشیده‌ شد. با این وجود، این دوره تاریخی ویژگی‏‌های مثبتی نیز داشت: بدنه مدیریت شرکت حرفه‌‏ای‌‏تر و تحقیقات متمرکز شد و محصولات پیشرو نظیر قهوه و نسکافه به بازار عرضه شدند.

Period highlights +

1919-1938 Close Period Highlights
عبور از طوفان
1939-1947

شروع جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹، به‏‌ طور قطع بر کلیه بازارها تاثیر گذاشت. ولی شرکت «نستله و انگلو - سوئیس»، به فعالیت در شرایط دشوار ادامه داد و به تامین نیازهای شهروندان عادی و نظامیان پرداخت. درسال ۱۹۴۷، این شرکت سوپ‏‌ها و ادویه‌‏های مگی را به لیست محصولات خود اضافه کرد و نام نستله آلیملتانا (Nestlé Alimentana) را برگزید.

Period highlights +

1939-1947 Close Period Highlights
راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان
1948-1959

دوران پس از جنگ، با شاخص‌های شکوفایی و رشد همراه بود. مردم در آمریکا و اروپا پول خود را صرف خرید ماشین‎آلاتی نظیر یخچال و فریزر می‌کردند که زندگی را آسان کند‌. غذاهای آماده نیز از محبوبیت برخوردار بودند و نستله آلیمانتانا نیز با محصولاتی نظیر نسکوئیک و مگی پاسخگوی این نیاز عمومی بود.

Period highlights +

1948-1959 Close Period Highlights
ازغذای منجمد تا داروسازی
1960-1980

یادگیری و تجربه نستله در زمینه غذاهای منجمد، امکان ورود این شرکت را به حیطه‏‌های درحال رشد فراهم کرد. در عین حال نستله به گسترش فعالیت‌‏ها و تجارت سنتی خود در حوزه شیر، قهوه و غذای بسته‏‌بندی شده ادامه داد. در سال ۱۹۷۰، این شرکت به حوزه‌‏های متنوع دیگری مانند داروسازی و آرایشی و بهداشتی وارد شد. این امر، سبب شد گروه‌‏های فعال به انتقاد بپردازند. این انتقادات، در راستای غیراخلاقی بودن تبلیغات غذای نوزاد شکل گرفت. بعدها نستله به یکی از اولین شرکت‏‌هایی تبدیل شد که مقرارات سازمان بهداشت جهانی را در مورد جایگزین‌‏های شیر مادر، در تجارت خود لحاظ کرد.

Period highlights +

1960-1980 Close Period Highlights
به سوی تغذیه، سلامتی و تندرستی
1981-2005

به ‏‌دنبال رشد در طی سال‏‌های متوالی، نستله نام‌‏های تجاری غیر سود‌آور را منحل کرد. همچنین، نام‏‌های تجاری را که در راستای افزایش آگاهی مصرف‏‌كنندگان از سلامت و تحقق شعار جدید نستله با مضمون «تغذیه، سلامتی و تندرستی» موثر بودند، ارتقا بخشید. نستله در آمریكا، اروپای شرقی و آسیا توسعه یافت. حضور در رأس صنعت آب معدنی، بستنی و غذای حیوانات درسطح بین‌المللی، در اولویت اهداف این شرکت قرار گرفت.

Period highlights +

1981-2005 Close Period Highlights
ایجاد ارزش‌ مشترک
2006 تا امروز

ما برای اولین بار به کمک «مایکل پورتر» و «مارک کرامر»، مفهوم ایجاد ارزش مشترک را بیان کردیم. اعتقاد راسخ ما به ایجاد ارزش مشترک، به این دلیل است که باور داریم تنها در صورتی به موفقیت‌های درازمدت دست می‌یابیم که نه تنها برای ذینفعان خود، بلکه برای جامعه نیز ایجاد ارزش کنیم.

بنابراین نستله برای اولین بار، ایجاد ارزش‌‏ مشترک را رویكرد کسب‎وکار خود قرارداد. طرح كاكائو و طرح نسكافه، به منظور گسترش زنجیره تامین پایای كاكائو و قهوه اجرا شد. نستله، همزمان با تثبیت جایگاه خود در بخش‏‌های سنتی غذای کودک و غذای منجمد، بر روی تغذیه پزشكی نیز متمركز شد.

Period highlights +

2006 تا امروز Close Period Highlights