تصویری از هنری نستله
هنری نستله، زندگی حرفهای خود را بهعنوان دستیار داروساز آغاز كرد. او در سن ۶۰ سالگی، شرکتش را که نام خانوادگی خود را بر آن گذاشته بود، به فروش رساند. این شرکت، یک موفقیت بزرگ بینالمللی محسوب میشد. معروفترین محصول این شرکت، غذای لبنی کودک به نام «فارینلاكته» بود که در پنج قاره جهان به فروش میرسید.
نشان تجاری نستله
هنری نستله از همان ابتدا به اهمیت برندینگ محصولات پیبرد. نشان تجاری وی كه تصویرگر پرندگان كوچكی بود كه در آشیانه خود بر شاخه درخت بلوط تغذیه میكردند، بر پایه نام خانوادگی خودش طراحی شدهبود. گرچه این نشان در طی سالها دستخوش تغییرات شدهاست، اما امروزه نیز معرف نستله است.
شهر وِوی (Vevey)
هنری نستله تجارت خود را در شهر كوچكی به نام وِوی در حاشیه دریاچهای در سویئس آغاز و از شیر محلی آن منطقه استفاده میكرد. امروز نیز دفتر مركزی بینالمللی نستله، در شهر ووی قرار دارد.
مركز داروسازی وِوی
در ابتدا، بین سالهای ۱۸۳۹ و ۱۸۴۳، هنری نستله بهعنوان دستیار داروساز در شهر وِوی فعالیت میكرد. آموختههای او در عرصه داروسازی و نیز پیشینه علمی وی، عناصر تشكیلدهنده نگرش و رویكرد آینده هنری نستله در تجارت بودند. وی كه كارآفرین و مخترع بود، قبل از ابداع فرمول فارینلاكته كه آیندهاش را دگرگون كرد، به آزمایش برای تولید هر چیزی از لیموناد تا سیمان پرداخته بود.
صنعت لبنیات در شهر وِوی
هنری نستله در ابتدا شیر مورد نیاز برای تولید غذای کودک خود را بهصورت روزانه تهیه میكرد. اما از تابستان سال ۱۸۶۹، یعنی دو سال پس از تولید فارینلاكته، این امر دیگر امكانپذیر نبود. بنابراین، وی شیر مورد نیاز خود را از یك مركز شیر، واقع در دهكدهای كوچك در نزدیكی وِوی تهیه میكرد. شیر، از این مرکز به کارخانه ارسال میشد.
تبلیغ برای شیر كودك نستله
گرچه هنری نستله اصالتا اهل آلمان بود، ولی هم خودش و هم جانشینانش از همان ابتدا از شهرت شیر سویئس به دلیل كیفیت بالای آن، بهعنوان یكی از اركان اصلی بازاریابی محصول بهره بردند. نستله بهعنوان یكی از بزرگترین خریداران شیر و محصولاتی نظیر كاكائو و قهوه در جهان باقیماند.