پیشینه شرکت نستله
پیشینه ما به سال ۱۸۶۶، همزمان با افتتاح کارخانه شیر تغلیظ شده انگلو– سوئیس برمیگردد. در سال ۱۸۶۷، هنری نستله شیر خشک نوین را ابداع کرد و در سال ۱۹۰۵ شرکتی که وی بنیانگذاری کرده بود، با شرکت انگلو-سوئیس ادغام شد. شرکتی که امروز به نام نستله میشناسیم، حاصل ادغام این دو شرکت است. در طی این مدت گسترش شهرها، راهآهن و کشتیهای بخار با کاهش هزینههای حملونقل، سبب تحول تجارت جهانی کالاهای مصرفی شد.
Period highlights
مهمترین عناوین
۱۸۶۶
شرکت شیر تغلیظ شده «انگلو - سوئیس» (Anglo-Swiss)، توسط برادران چارلز و جورج پیج تاسیس شد. آنها با بهرهگیری از منابع فراوان شیر تازه در سوئیس و با بهکارگیری دانشی که در زادگاه خود آموخته بودند، اولین کارخانه اروپایی تولید شیر تغلیظ شده را در شهر چام سوئیس بنا کردند. آنها توزیع محصول خود را با نام تجاری «میلکمید» (Milkmaid) در شهرکهای صنعتی اروپا آغاز کردند و آن را به عنوان جایگزینی ایمن برای شیر تازه با مدت ماندگاری بالا معرفی کردند.
۱۸۶۷
بنیانگذار شرکت نستله، یک داروساز آلمانی به نام هنری نستله بود. وی اولین ترکیب خود را به نام فارین لاکته (مخلوطی ازشیر و آرد)، در شهر وِوی سوئیس تولید کرد. این ترکیب شامل شیرگاو، آردگندم و شکر بود که نستله از آن برای کاهش نرخ بالای مرگومیر نوزادانی که از شیر مادر محروم بودند، استفاده کرد. از همان زمان، وی شروع به استفاده از نشان نمادین «آشیانه پرنده» کرد.
۱۸۷۵
هنری نستله، شرکت و کارخانه خود را در شهر وِوی به سه تاجر محلی واگذار کرد. آنها برای توسعه تولید و فروش، تعدادی شیمیدان و نیروی متخصص استخدام کردند.
۱۸۷۸
رقابت تنگاتنگ دو شرکت نستله و انگلو - سوئیس در فروش محصولات مشابه، منجر به توسعه در تولید و فروش هر دو شرکت شد. این محصولات، شامل شیر تغلیظ شده و شیر خشک بود.
۱۸۸۲-۱۹۰۲
درسال ۱۸۸۲، شرکت انگلو-سوئیس در آمریکا گسترش یافت. ولی مرگ جورج پیج سبب بازماندن این شرکت از برنامههای خود شد. درسال ۱۹۰۲، این شرکت فعالیتهای خود را در آمریکا واگذار کرد که در نهایت، منجر به ادغام دو شرکت نستله و انگلو-سوییس شد.
۱۹۰۴
نستله پس از پیشی گرفتن از شرکت «پیتر و کهلر» (Peter & Kohler) در صادرات، اولین بار اقدام به فروش شکلات کرد. نقش مهم هنری نستله در گسترش تولید شکلات شیری، از سال ۱۸۷۵ شروع شد. هنگامی که هنری نستله برای دانیل پیتر، همسایه خود در وِوی، شیر تغلیظ شده تهیه میکرد. پیتر در دهه ۱۸۸۰، از این شیر برای تولید محصول تجاری خود استفاده می کرد.
درسال ۱۹۰۵، شرکتهای نستله و انگلو - سوئیس بیش از ۲۰ کارخانه داشتند و خواهان بهرهگیری از امکانات تکمیلی خارجی بودند که به کمک آن بتوانند شبکه فروش خود را در آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی و استرالیا گسترش دهند. با نزدیک شدن به جنگ جهانی اول، این شرکت از دوران شکوفایی موسوم به «بل اپوک» یا «عصر زیبا» (Belle Époque) بهره جست و تبدیل به یک شرکت لبنی در سطح جهانی شد.
Period highlights
مهمترین عناوین
۱۹۰۵
نستله و انگلو - سوئیس با یکدیگر ادغام شدند و شرکت شیر «نستله و انگلو - سوئیس» را تشکیل دادند. این شرکت، دو دفتر مرکزی در شهرهای ووی و چام داشت و برای هدایت صادرات خارجی به سایر کشورها، شعبه سوم را در لندن افتتاح کرد. در طی چندین سال، این شرکت تنوع محصولات خود را گسترش داد و شیر تغلیظ شده شیریننشده و شیر پاستوریزه را نیز به محصولات خود اضافه کرد.
با شروع جنگ در سال ۱۹۱۴، تقاضا برای شیر تغلیظ شده و شکلات افزیش یافت. اما کمبود مواد اولیه و محدودیت در تجارت خارجی، مانع تولیدات «نستله و انگلو - سوئیس» شد. برای حل این مشکلات، این شرکت کارخانههای تولیدی خود را در امریکا و استرالیا تاسیس کرد. همزمان با پایان جنگ، تعداد این کارخانهها به ۴۰ عدد افزایش یافته بود.
Period highlights
مهمترین عناوین
۱۹۱۴
جنگ سراسر اروپا را در برگرفته و تولید شرکت را نیز مختل کرده بود. با این وجود، خصومتها باعث ایجاد تقاضا برای محصولات لبنی نستله، در قالب قراردادهای بزرگ دولتی شدند.
۱۹۱۵
ماندگاری بالا و حملونقل آسان، سبب شد که شیر تغلیظ شده بین نیروهای ارتش محبوب شود. برای مثال در سال ۱۹۱۵، ارتش بریتانیا گنجاندن قوطیهای شیر نستله را در جیره غذایی سربازانش ضروری دانست. تقاضای بالای محصولات، باعث شد که پالایشگاههای شیر این شرکت، بیوقفه فعال بمانند.
۱۹۱۶
«نستله و انگلو - سوئیس»، شرکت نروژ لبنی «اگرن» را خریداری کرد. این شرکت، مبتکر یک شیوه جدید خشک کردن افشانهای جهت تولید پودر شیر بود. صاحبان جدید این شرکت، فروش این محصولات را آغاز کردند.
۱۹۱۷-۱۹۱۸
انبار شیردرسوئیس بدین معنا بود که «نستله وانگلو - سوئیس» باید از منابع شیر تازه صرف نظر کنند تا به مردم شهرها وروستاها کمک کنند. برای تامین تقاضای شیر تغلیظ شده در کشورهای درگیر جنگ، شرکت پالایشگاههای شیر آمریکا را خریداری کرد و با شرکتهای استرالیایی که بعدها توسط نستله خریداری شدند، تفاهمنامه تامین امضا کرد.
پس از جنگ درسال ۱۹۲۱، تقاضای ارتش برای قوطیهای شیر کاهش یافت و سبب ایجاد یک بحران بزرگ برای «نستله و انگلو - سوئیس» شد. اوضاع شرکت رو به بهبودی بود. اما بروز بحران وال استریت در سال ۱۹۲۹، منجر به کاهش قدرت خرید مشتریان شد. بنابراین، اوضاع این شرکت یکبار دیگر به چالش کشیده شد. با این وجود، این دوره تاریخی ویژگیهای مثبتی نیز داشت: بدنه مدیریت شرکت حرفهایتر و تحقیقات متمرکز شد و محصولات پیشرو نظیر قهوه و نسکافه به بازار عرضه شدند.
Period highlights
مهمترین عناوین
۱۹۲۱-۱۹۲۲
در سال ۱۹۲۱، کاهش قیمتها و حجم بالای محصولات در انبار، منجر به اولین و تنها خسارت مالی به «نستله وانگلو - سوئیس» شد. بانکداری به نام لوئیس داپلاس، به عنوان مدیر بحران استخدام شد و شرکت را به استخدام مدیران حرفهای ترغیب کرد. آزمایشگاهی واقع در ووی سوئیس، مرکز مدیریت متمرکز و تحقیقات یکپارچه شد.
۱۹۲۹
شرکت نستله وانگلو - سوئیس، بزرگترین شرکت شکلاتسازی سوئیس به نام «پیتر – کایلر - کهلر» را خریداری کرد. پیشینه این شرکت به سال ۱۸۱۹ باز میگردد. زمانی که فرانسیس لویئس کهلر، یکی از اولین کارخانههای شکلاتسازی کشور را با نام تجاری کایلر احداث کرد. این اتفاق، شکلات را به یک بخش جداییناپذیر تجارت «نستله وانگلو - سوئیس» تبدیل کرد.
۱۹۳۴
عرضه موفق نوشیدنی شکلاتی مالت با نام مایلو (Milo) در استرالیا، نشانگر این بود که بعدها این محصول برای فروش در سایر بازارها نیز صادر خواهد شد. در زمان جنگ داخلی، نستله به توسعه تولید غذای نوزاد و کودک ادامه داد و محصول «پلارگون» (Pelargon) را در سال ۱۹۳۴ به بازار عرضه کرد. این محصول یک پودر شیر کامل غنیشده با باکتری لاکتیکاسید برای کودکان است که به هضم کمک میکند.
۱۹۳۶
بازار رقابتی شکلات در سوئیس، مشوق «نستله - پیتر - کایلر- کهلر» شد تا سال بعد با عرضه شکلات سفید «گالاک» و «رایون»، شکلاتی با عسل و حبابهای هوا، دست به نوآوری بزند.
در دهه ۱۹۳۰ ویتامینها به نقطه قوت در فروش بدل شدند. در سال ۱۹۳۶، نستله مکمل ویتامین «نسترویت» (Nestrovit) را به بازار عرضه کرد.
۱۹۳۸
نسکافه، محصولی است از عصاره پودری قهوه خالص که با داشتن طعم طبیعی قهوه، تنها با اضافه کردن آب داغ اماده میشود.این محصول، در سال ۱۹۳۸ به بازار عرضه شد. نسکافه، زاییده افکار شخصی به نام «مکس مورگن تالر» است که در سال ۱۹۲۹، همزمان با درخواست کمک دولت برزیل از «نستله و انگلو - سوئیس» مبنی بر فروش عظیم مازاد قهوه خود، کار بر روی این محصول را آغاز کرد.
شروع جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹، به طور قطع بر کلیه بازارها تاثیر گذاشت. ولی شرکت «نستله و انگلو - سوئیس»، به فعالیت در شرایط دشوار ادامه داد و به تامین نیازهای شهروندان عادی و نظامیان پرداخت. درسال ۱۹۴۷، این شرکت سوپها و ادویههای مگی را به لیست محصولات خود اضافه کرد و نام نستله آلیملتانا (Nestlé Alimentana) را برگزید.
Period highlights
مهمترین عناوین
۱۹۳۹
دومین دفتر مرکزی شرکت نستله در دوران جنگ، در استمفورد آمریکا قرار داشت. شرکت «نستله وانگلو - سوئیس» برای جلوگیری از اشغال سوئیس توسط نیروهای متحدین، تعدادی از مدیران خود را در این دفتر مستقر کرد. جنگ در اروپا امکان صادرات شیر را برای نستله غیرممکن ساخت. بنابراین، نستله محصولات خود را از طریق آمریکا و استرالیا به آفریقا و آسیا صادر میکرد. از دیگر فعالیتهای نستله در این دوران، میتوان به گسترش تولیدات در آمریکای جنوبی اشاره کرد.
۱۹۴۲-۱۹۴۵
جنگ جهانی دوم، در ابتدا سبب شکستن رکود فروش نسکافه شد. اما با ادامه جنگ، اوضاع باز هم تغییر کرد. با ورود آمریکا به جنگ، محصولات نستله در بین نیروهای ارتش آمریکا محبوب شد. در پایان جنگ نیز این محصول بخشی از کمکهای انساندوستانه در ژاپن و اروپا بود. «نستی» در اواخر دهه ۱۹۴۰ به بازار عرضه شد.
۱۹۴۷
«نستله و انگلو-سوئیس» با شرکت سوئیسی آلیمانتانا که سازنده محصولات سوپ، ادویه و مگی بود ادغام شد و به نستله آلیمانتانا (Nestlé Alimentana) تغییر نام داد. پیشینه آلیمانتانا به سال ۱۸۸۴ باز میگردد. زمانی که جولیوس مگی، برای کاهش سوءتغذیه نوعی پودر سوپ غنی از پروتئین ابداع کرد.
دوران پس از جنگ، با شاخصهای شکوفایی و رشد همراه بود. مردم در آمریکا و اروپا پول خود را صرف خرید ماشینآلاتی نظیر یخچال و فریزر میکردند که زندگی را آسان کند. غذاهای آماده نیز از محبوبیت برخوردار بودند و نستله آلیمانتانا نیز با محصولاتی نظیر نسکوئیک و مگی پاسخگوی این نیاز عمومی بود.
Period highlights
مهمترین عناوین
۱۹۴۸
در آمریکا نستله آلیمانتانا، نوعی چای حل شدنی با نام تجاری «نستی» (Nestea) به بازار عرضه کرد که توسط همان شیوههای تولید نسکافه تهیه میشد. مصرفکنندگان میتوانستند آن را به صورت سرد یا گرم استفاده کنند. نسکوئیک که بهآسانی در شیر سرد حل میشود نیز در آمریکا عرضه شد و تبدیل به یک محصول پرفروش شد. به کارگيری واژه کوئيک در نام اين محصول، اشاره به سرعت و سهولت تهيه آن دارد.
۱۹۵۴
غذای کودک نستله، از سال ۱۹۴۸ به عنوان یک محصول پودری در دسترس عموم قرارداشته است. در حال حاضر، این محصول تحت عنوان «سرلاک» شناخته میشود.
ادویه مگی که از ابتدا به عنوان یک عصاره مکعبی به فروش میرفت، با نام تجاری «فوندور» به شکل پودر عرضه شد. این محصول در بستهبندی مناسب و قابل پاشش، به عنوان چاشنی غذا، در آشپزخانهها و سالنهای پذیرایی مورد استفاده قرار میگرفت.
۱۹۵۷
کنسروهای «راویولی»، با نام تجاری مگی، به بازار عرضه شد. موفقیت چشمگیر این محصول، نستله را به عرضه بیشتر غذاهای کنسروی و آماده ترغیب کرد و عرصهای برای رشد و موفقیت شد.
یادگیری و تجربه نستله در زمینه غذاهای منجمد، امکان ورود این شرکت را به حیطههای درحال رشد فراهم کرد. در عین حال نستله به گسترش فعالیتها و تجارت سنتی خود در حوزه شیر، قهوه و غذای بستهبندی شده ادامه داد. در سال ۱۹۷۰، این شرکت به حوزههای متنوع دیگری مانند داروسازی و آرایشی و بهداشتی وارد شد. این امر، سبب شد گروههای فعال به انتقاد بپردازند. این انتقادات، در راستای غیراخلاقی بودن تبلیغات غذای نوزاد شکل گرفت. بعدها نستله به یکی از اولین شرکتهایی تبدیل شد که مقرارات سازمان بهداشت جهانی را در مورد جایگزینهای شیر مادر، در تجارت خود لحاظ کرد.
Period highlights
مهمترین عناوین
۱۹۶۰
ابتدا برای سرمایهگذاری در این صنعت روبه رشد، یك شركت تولیدكننده آلمانی به نام «یوپا» (Jopa) و یك شركت فرانسوی به نام «هودبرت - گردایس» (Heudebert - Gervais) را خریداری کرد. سپس در سال ۱۹۶۲ برند سویئس «فریسكو» (Frisco) را نیز به مجموعه افزود. نستله همچنین یک شركت انگلیسی غذاهای كنسروی با نام «كراس و بلكول» (Crosse & Blackwell) را نیز خریداری كرد.
۱۹۶۲
نستله پس از خرید برند غذاهای منجمد «فیندوس» (Findus) از یك شرکت سوئدی، آن را در بازارهای بینالمللی عرضه کرد. فیندوس یكی از اولین فروشندگان غذاهای منجمد در اروپاست كه فعالیت خود را از سال ۱۹۴۵ آغاز كرده بود.
۱۹۶۸
با توجه به محبوبیت بسیار زیاد محصولات لبنی منجمد، نستله شرکت فرانسوی تولیدکننده ماست «چامبورسی» (Chambourcy) را خریداری کرد. در اوایل دهه ۱۹۷۰، نستله ماستهای «اسولتس» (Sveltesse) را با هدف ارتقا سطح آگاهی مصرفکنندگان در مورد سلامت و وزن، به بازار عرضه کرد. ۱۹۶۹ نستله با خرید سهام یك شركت آب معدنی فرانسوی به نام «ویتل» (Vittel)، وارد صنعت آب معدنی شد.
۱۹۷۳
در این دوره، نستله خواهان رونق محصولات منجمد و غذاهای كنسروی خود در بازارهای اروپایی بود. به همین منظور، شركت آمریكایی غذاهای منجمد به نام «استوفر» (Stouffer) و نیز شركتهای تولیدكننده غذاهای كنسروی «لیبی» (Libby) و «مكنیل و لیبی» (McNeill & Libby) را در سال ۱۹۷۶ خریداری کرد.
۱۹۷۴
شرکت نستله، برای اولین بار با سرمایهگذاری كوچكی در شركت بینالمللی محصولات آرایشی «اوره آل»(L’Oréal)، آغاز به فعالیت در صنعتی به جز خوراكی و آشامیدنی کرد.
به دنبال رشد در طی سالهای متوالی، نستله نامهای تجاری غیر سودآور را منحل کرد. همچنین، نامهای تجاری را که در راستای افزایش آگاهی مصرفكنندگان از سلامت و تحقق شعار جدید نستله با مضمون «تغذیه، سلامتی و تندرستی» موثر بودند، ارتقا بخشید. نستله در آمریكا، اروپای شرقی و آسیا توسعه یافت. حضور در رأس صنعت آب معدنی، بستنی و غذای حیوانات درسطح بینالمللی، در اولویت اهداف این شرکت قرار گرفت.
Period highlights
مهمترین عناوین
۱۹۸۱
غذاهای منجمد «استفرز لین كویزین» (Stouffer’s Lean Cuisine)، به عنوان یك تغذیه كمكالری و كمچربی عرضه و با موفقیت چشمگیری روبهرو شد. نستله و اورهآل با سرمایهگذاری مشترك، شركتی به نام «گالدرما» (Galderma)، فعال در زمینه محصولات پوستی، تاسیس کردند.
مجموعه جهانی سلامت، از قوانین سازمان بهداشت جهانی در رابطه با جایگزینهای شیر مادر تبعیت میكند. نستله یكی از اولین شركتهایی است كه سیاستهای خود را بر مبنای آن تغییر داده و در تجارت خود در دنیا اعمال میكند.
۱۹۸۵
نستله با خرید شركت آمریكایی «كارنیشن» (Carnation) به مبلغ سه میلیارد دلار، نامهای تجاری مانند كارنیشن و كافیمیت را نیز به گستره محصولات خود اضافه کرد. همچنین با خرید شركت «فریسكیز» (Friskies)، وارد صنعت غذای حیوانات شد.
۱۹۸۶
داستان نسپرسو، با یك ایده ساده شروع شد: هرکس قادر باشد مثل یك باریستای حرفهای یك فنجان قهوه عالی درست كند.
۱۹۸۸
نستله، شركت بریتانیایی «رانتری مكینتاش» (Rowntree Mackintosh) را خریداری کرد و نامهای تجاری مانند كیتكت، افترایت و اسمارتیز را به گستره محصولات خود اضافه کرد. از دیگر فعالیتهای نستله در این دوره، خریداری یک تولیدكننده پاستا، سس و شیرینی ایتالیایی به نام «بویتونی - پروگینا» (Buitoni-Perugina) بود.
در سال ۱۹۸۸ برند ايتاليایی «بويتونی» در شهر سانسپلكرو در ناحیه توسکانی، به بخشی از مجموعه محصولات ما پیوست. مرکز تحقیقات «Casa Buitoni» که اغلب فعالیتهایش بر روی غذاهای ایتالیایی و مدیترانهای است و بر روی تپههای هيس توسكانی قرار دارد، به نمادی از تعهد همیشگی ما به كيفيت، خلاقيت و سنت تبدیل شد.
۱۹۹۱
شرکت نستله با سرمایهگذاری مشترك با شركتهای جنرال میلز، شركتی به نام «سریال پارتنرز وردواید» (Cereal Partners Worldwide) تاسیس کرد. هدف از تاسیس این شرکت، تولید و بازاریابی غذای صبحانه در سطح جهانی بود.
همچنین، سرمایهگذاری مشترک شرکت نستله با كمپانی كوكاكولا، مجموعهای را به نام «بوریج پارتنرز وردواید» (Beverage Partners Worldwide) به وجود آورد. هدف این مجموعه، تولید و بازاریابی نامهای تجاری نظیر «نستی» (Nestea) بود.
۱۹۹۲
نستله با خرید شركت فرانسوی «پرییر» (Perrier)، جایگاه خود را در صنعت آبهای معدنی تثبیت کرد. در سال ۱۹۹۳، مجموعه «نستله سورسز انترنشنال» (Nestlé Sources Internationales) به عنوان تجارتی مجزا در زمینه آب ایجاد شد و درسال ۲۰۰۲ به «نستله واترز» (Nestlé Waters) تغییر نام داد.
۱۹۹۷
«پیتر برابك لتمات» (Peter Brabeck-Letmathe)، مدیر عامل جدید شرکت نستله، متوجه روند رو به رشد در زمینه تغذیه فردی شد. در آغاز هزاره جدید، وی جایگاه نستله را به عنوان پیشرو در زمینه «تغذیه، سلامتی و تندرستی» تثبیت کرد.
۱۹۹۸
نستله، شركت ایتالیایی آب معدنی «سانپلگرینو» (Sanpellegrino) راخریداری کرد. این محصول، «نستله پیور لایف» نامگذاری شد و در كشورهای در حال توسعه عرضه شد تا آب آشامیدنی تمیز و سالم در دسترس عموم قرار گیرد. دو سال بعد، «آكوارل» (Aquarel) دراروپا عرضه شد.
۲۰۰۰
طرح «کشاورزی مبتکرانه و پایای نستله» (SAIN) به منظور ارتقا در همكاری با كشاورزی بومی اجرا شد. هدف از این طرح، بالا بردن استانداردهای زندگی كشاورزان و تامین مستمر كالا بود.
۲۰۰۱
نستله شركت آمریكایی «رالستون پیورینا» (Ralston Purina) را كه تولیدكننده غذای حیوانات بود، خریداری كرد. این شرکت با نستله «فریسكیز پت كر» ادغام شد و نام تجاری «نستله پورینا پت كر» را از آن خود کرد. نتیجه این ادغام، رسیدن «نستله پورینا پت كر» به صدر بازار محصولات مراقبت از حیوانات خانگی بود.
۲۰۰۲
شرکت نستله پس از توسعه تجارت بستنی خود در دهه ۱۹۹۰ میلادی، حق صدور مجوز به یکی از تولیدكنندگان مواد اولیه به نام «هاگن - داز» (Häagen - Dazs) در آمریكا و كانادا را به دست آورد. همچنین در سال ۲۰۰۳، شركت «موونپیك ودرایزگرند ایس كریم» (Mövenpick and Dreyer’s Grand Ice Cream) را نیز خریداری کرد.
یکی دیگر از فعالیتهای این شرکت در این دوره، خریداری شرکت تولیدكننده غذاهای منجمد به نام «چف آمریكا» (Chef America) به ارزش ۲/۶ میلیارد دلار بود.
۲۰۰۵
پیتر برابک - لتمات، مدیر کل شرکت نستله دریافت که عادتهای غذایی مردم در جهان در حال تغییر است و به این ترتیب، ما نیز با این تحولات همگام شده و تغییرات خود را آغاز کردیم. در این راستا، ما تلاش کردیم تا از نقش خود تنها به عنوان به عملآورنده محصولات کشاورزی فراتر برویم و به تولیدکننده غذا با ارزشهای غذایی افزوده و نهایتاً به سازنده دامنه گستردهای از محصولات و خدمات در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی تبدیل شویم.
ما برای اولین بار به کمک «مایکل پورتر» و «مارک کرامر»، مفهوم ایجاد ارزش مشترک را بیان کردیم. اعتقاد راسخ ما به ایجاد ارزش مشترک، به این دلیل است که باور داریم تنها در صورتی به موفقیتهای درازمدت دست مییابیم که نه تنها برای ذینفعان خود، بلکه برای جامعه نیز ایجاد ارزش کنیم.
بنابراین نستله برای اولین بار، ایجاد ارزش مشترک را رویكرد کسبوکار خود قرارداد. طرح كاكائو و طرح نسكافه، به منظور گسترش زنجیره تامین پایای كاكائو و قهوه اجرا شد. نستله، همزمان با تثبیت جایگاه خود در بخشهای سنتی غذای کودک و غذای منجمد، بر روی تغذیه پزشكی نیز متمركز شد.
Period highlights
مهمترین عناوین
۲۰۰۷
افزایش تمركز بر تغذیه پزشكی، منجر به خرید شركت تغذیه پزشكی «نوارتیس» (Novartis) توسط نستله شد. نستله همچنین شركت غذای كودک «گربر» (Gerber) و شركت سوئیسی منابع آبهای معدنی « مینرال هنیز» (Minérales Henniez) را نیز خریداری كرد.
۲۰۰۹
در سال ۲۰۰۹، اولین مجمع ایجاد ارزش مشترک، متخصصین را گردهم آورد تا درمورد چالشهای موجود در زمینه تغذیه، آب و توسعه مناطق غیرشهری به تبادل نظر بپردازند. بررسی نقش تجارت در رفع این مشکلات، از دیگر اهداف این مجمع به حساب میآید. پس از آن، این مجمع به رویدادی سالانه تبدیل شد. ازسال ۲۰۰۹، نستله یك بخش تجاری به نام «نستله پروفشنال» (Nestlé Professional) برای صنعت خدمات غذایی خود، ایجاد كرد.
۲۰۱۰
از مهمترین فعالیتهای شرکت نستله در این دوره، اجرای پروژههای «طرح نسكافه» و «طرح كاكائو» نستله بود. هدف از اجرای این دو پروژه، گسترش و تامین پایای شركت در زمینه قهوه و نسكافه و رشد وضعیت اجتماعی در جوامع كشاورزی و اطمینان از میزان سود حاصله آنها بود.
«طرح کاکائو»، ۳۸ میلیون نهال اصلاحشده کاکائو را با کیفیت بالا و مقاوم در برابر بیماریها، در اختیار کشاورزان قرار داد و به آنها در راستای احیای مزارع و افزایش تولید، کمک کرد. «طرح نسکافه» نیز با اختصاص سرمایهای بالغ بر ۵۰۰ ميليون فرانک سوئيس در زنجیره تولید قهوه با هدف كشاورزی، تأمين منابع و مصرف مسئولانه آغاز به کار کرد.
ما همچنين اولين جايزه ايجاد ارزش مشترک را به مؤسسه «IDE Combodia»، برای اجرای طرح «مشاوران تجارت مزرعه» اهدا كرديم و همكاری خود را با شرکت «Forest Trust» در راستای مبارزه با جنگل زدايی، اعلام کردیم.
از دیگر فعالیتهای شرکت نستله در این دوره، عرضه محصول «اسپشیال تی» به بازار و خریداری حق تجارت پیتزای منجمد «کرفت فود» بود.
۲۰۱۱
«علم سلامت نستله» (Nestlé Health Scienc) و «موسسه علوم سلامتی نستله» (Nestlé Institute of Health Sciences)، با هدف جلوگیری و درمان بیماریهای وخیم پزشكی بنا شدند. هدف از تشکیل این دو بخش، تحقیق درمورد محصولات تغذیهای دانشبنیان بود.
همچنین، نستله اولین شركت مواد غذایی است كه با موسسه FLA (Fair Labor Association ) در زمینه كاهش اشتغال كودكان در زنجیره تامین كاكائو همكاری میكند.
شرکت نستله در این سال، همکاری خود را با شرکت «هسو فو چی» (Hsu Fu Chi) اعلام کرد. این شرکت، تولیدکننده انواع شیرینی بود.
از دیگر فعالیتهای نستله در این دوره، میتوان به همکاری این شرکت با شرکت غذلیی چینی Yinlu اشاره کرد. شرکت Yinlu تولیدکننده شیر بادامزمینی و فرنیهای کنسروشده بود. در آن دوره زمانی، چین در این امر پیشرو بود.
۲۰۱۲
نستله، شركت «ویت نوتریشن» (Wyeth Nutrition)، فیزر نوتریشن سابق، را به مبلغ ۱۱/۹ میلیارد دلار خریداری كرد تا جایگاه خود را در تغذیه كودكان تثبیت كند.
۲۰۱۳
با گسترش پیدا کردن بخش علوم سلامت نستله، این شرکت موفق به خریداری شرکت آمریكایی تغذیه پزشكی «پملب» (Pamlab) شد. شرکت تغذیه پزشكی «پملب»، متخصص در تغذیه پزشكی بیمارانی با امراضی نظیر اختلال خفیف حافظه و افسردگی بود. فروش محصولات مدیریت وزن «جنی كریگ» درآمریكا و اقیانوسیه، از جمله فعالیتهای این شرکت بود.
۲۰۱۴
با راهاندازی بخشی مربوط به سلامت پوست در نستله، این شركت مدیریت كل سهامی «گالدرما» را كه درسال ۱۹۸۱ به کمک «اورال» تاسیس شده بود، به دست گرفت. این همکاری، باعث منحل شدن شرکت سهامی «اینوو» (Innéov) شد که در سال ۲۰۰۲، فعالیتهای خود را در زمینه مکملهای غذایی و آرایشی آغاز کرده بود. پس از این اتفاق، «گالدرما» بخشی از داراییهای این شرکت را در اختیار گرفت.
۲۰۱۵
نستله، محصولی با نام تجاری «كایلر»، قدیمیترین برند بازمانده شكلات سوئیسی را به عنوان مرغوبترین شكلات خود در سطح جهانی عرضه کرد. از دیگر فعالیتهای نستله در سال ۲۰۱۵، تجارت غذای منجمد فرانسوی به نام «داویژل» بود.