Sort by
Sort by

بنیان‎‌گذار ما، هنری نستله

بلند‌پروازی، قدرت غریزی بالا در بازاریابی و هوش هنری نستله در نوآوری، هنوز هم جز اصلی‌‏ترین محرک‏‌ها در شکل‌‏گیری این شرکت محسوب می‌‏شود.

۱۸۶۷
۱۸۶۹
۱۸۷۱
قبل از ۱۸۹۰
۱۸۹۰
هم اکنون
تاریخچه نستله
۱۸۶۷

تصویری از هنری نستله

هنری نستله، زندگی حرفه‌‏ای خود را به‌عنوان دستیار داروساز آغاز كرد. او در سن ۶۰ سالگی، شرکتش را که نام خانوادگی خود را بر آن گذاشته بود، به فروش رساند. این شرکت، یک موفقیت بزرگ بین‌‏المللی محسوب می‌‏شد. معروف‏‌ترین محصول این شرکت، غذای لبنی کودک به نام «فارین‌لاكته» بود که در پنج قاره جهان به فروش می‌‏رسید.

۱۸۶۹

نشان تجاری نستله

هنری نستله از همان ابتدا به اهمیت برندینگ محصولات پی‌‏برد. نشان تجاری وی كه تصویرگر پرندگان كوچكی بود كه در آشیانه خود بر شاخه درخت بلوط تغذیه می‌‏كردند، بر پایه نام خانوادگی خودش طراحی شده‌‏بود. گر‏چه این نشان در طی سال‏‌ها دست‌خوش تغییرات شده‏‌است، اما امروزه نیز معرف نستله است.

تاریخچه نستله
۱۸۷۱

شهر وِوی (Vevey)

هنری نستله تجارت خود را در شهر كوچكی به نام وِوی در حاشیه دریاچه‌‏ای در سویئس آغاز و از شیر محلی آن منطقه استفاده می‏‌كرد. امروز نیز دفتر مركزی بین‌‌‏المللی نستله، در شهر ووی قرار دارد.

تاریخچه نستله
قبل از ۱۸۹۰

مركز داروسازی وِوی

در ابتدا، بین سال‏‌های ۱۸۳۹ و ۱۸۴۳، هنری نستله به‌عنوان دستیار داروساز در شهر وِوی فعالیت می‌‏كرد. آموخته‏‌های او در عرصه داروسازی و نیز پیشینه علمی وی، عناصر تشكیل‌‏دهنده نگرش و رویكرد آینده هنری نستله در تجارت بودند. وی كه كار‏آفرین و مخترع بود، قبل از ابداع فرمول فارین‌لاكته كه آینده‌‏اش را دگرگون كرد، به آزمایش برای تولید هر چیزی از لیموناد تا سیمان پرداخته بود.

تاریخچه نستله
۱۸۹۰

صنعت لبنیات در شهر وِوی

هنری نستله در ابتدا شیر مورد نیاز برای تولید غذای کودک خود را به‌صورت روزانه تهیه می‌‏كرد. اما از تابستان سال ۱۸۶۹، یعنی دو سال پس از تولید فارین‌لاكته، این امر دیگر امكان‌‏پذیر نبود. بنابراین، وی شیر مورد نیاز خود را از یك مركز شیر، واقع در دهكده‌‏ای كوچك در نزدیكی وِوی تهیه می‌‏كرد. شیر، از این مرکز به کارخانه ارسال می‎‌شد.

تاریخچه نستله
هم اکنون

تبلیغ برای شیر كودك نستله

گرچه هنری نستله اصالتا اهل آلمان بود، ولی هم خودش و هم جانشینانش از همان ابتدا از شهرت شیر سویئس به دلیل كیفیت بالای آن، به‌عنوان یكی از اركان اصلی بازاریابی محصول بهره بردند. نستله به‌عنوان یكی از بزرگ‌‎ترین خریداران شیر و محصولاتی نظیر كاكائو و قهوه در جهان باقی‌ماند.