Sort by
Sort by

تقدیر از اقدامات شرکت نستله در راستای مهار تغییرات اقلیمی زمین

Back to Press releases
مهار تغییرات اقلیمی زمین

نستله باری دیگر به‌واسطه اقدامات خود در راستای مهار تغییرات اقلیمی زمین، مورد تقدیر سازمان مردم‌نهاد CDP قرار گرفت. شرکت نستله، با ارائه گزارش وضعیت اقلیمی خود در سال ۲۰۱۹، در زمره شرکت‌های برتر فعال و تأثیرگذار حوزه تغییرات اقلیمی در «رتبه‌بندی الف» این سازمان قرار گرفت.

گزارش‌های سالانه سازمانCDP، به افشای میزان تأثیرگذاری زیست‌محیطی بنگاه‌های اقتصادی می‌پردازد و فرآیند امتیازدهی آن در سرار جهان به‌عنوان استاندارد‌های طلایی شفافیت زیست‌محیطی بنگاه‌های اقتصادی شناخته می‌شوند. این رتبه‌بندی سالانه تحت عنوان «رتبه‌بندی الف»، کسب‌و‌کارهای جهانی پیشرو در فعالیت‌های زیست‌محیطی را معرفی می‌کند. شرکت نستله نیز به‌واسطه اقداماتش در راستای کاهش انتشار مجموع گازهای گلخانه‌ای، خطرات احتمالی اقلیمی و توسعه اقتصادی مبتنی بر کربن محدود، مورد تقدیر قرار گرفت. نستله از میان هزاران بنگاه‌ اقتصادی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، در زمره محدود شرکت‌هایی با عملکرد بالا قرار گرفته است. 

مگدی باتاتو، معاون اجرایی و سرپرست فرایندهای شرکت نستله، در این خصوص اظهار دارد: «باعث افتخار و خرسندی ما در نستله است که امسال، باری دیگر در «رتبه‌بندی الف» سازمان CDP  قرار گرفتیم. این امر در واقع مهر تأییدی است بر اقدامات راهبردی این شرکت در حوزه تغییرات اقلیمی زمین که یکی از بزرگ‌ترین و جدی‌ترین خطرات تهدیدکننده جوامع امروزی و پایداری کسب‌وکارها است. سال گذشته اعلام کردیم که اقدامات خود در راستای مهار تغییرات اقلیمی را سرعت خواهیم بخشید و خود را متعهد ساختیم که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، میزان انتشار مجموع گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برسانیم. ما همواره اقدامات خود در این راستا را وسیع‌تر خواهیم ساخت و از دیگران دعوت می‌کنیم تا در این سفر به ما بپیوندند.» 

آرمان شرکت نستله برای کاهش انتشار مجموع گازهای گلخانه‌ای خود به صفر درصد تا سال ۲۰۵۰ میلادی، به پشتوانه تلاش‌های بی‌وقفه این شرکت طی یک دهه در راستای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر زنجیره ارزش خود بوده است. از جمله اقدامات این شرکت در این راستا می‌توان به احیای مزارع کشاورزی و جنگل‌ها، افزایش استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و تغییر فرمولاسیون محصولات تولیدی خود به‌منظور دستیابی به تأثیر زیست‌محیطی بهتر و مشارکت در ترویج رژیم‌های غذایی متعادل اشاره کرد. 

در راستای توسعه اقدامات خود در حوزه مهار تغییرات اقلیمی، نستله هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای سراسری اعلام کرد که  مبلغی معادل با ۲ میلیارد فرانک سوییس برای تغییر مواد اولیه استفاده شده در بسته‌بندی‌های محصولات خود، از پلاستیک بکر به پلاستیک‌های بازیافت‌شده مناسب محصولات خوراکی و همینطور تسریع فرآیندهای طراحی و توسعه بسته‌بندی پایدار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.