Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

کلسیم و استخوان سالم

کلسیم
   کلسیم؛

  ماده ای معدنی که برای استخوان‌هایی سالم مهم است.

مصرف کافی کلسیم در رژیم غذایی اولین گام برای دستیابی و حفظ سلامت استخوان است.

اما این کافی نیست! برای اینکه بدن کلسیم جذب کند، به ویتامین دی نیز، نیاز دارید؛ به اضافه چند نوع ماده مغذی دیگر مثل ویتامین سی، فسفر، منیزیم، روی و پروتئین، که به ذخیره کلسیم در استخوان‌ها کمک می‌کنند و آن‌ها را سالم‌تر و قوی‌تر می‌کنند.

چگونه می‌توانید تمام این مواد مغذی استخوان‌ساز را دریافت کنید؟ رژیمی متعادل باید شامل ۳ وعده شیر و لبنیات باشد. همینطور گستره‌ای از غذاهای متنوع از گرو‌ه‌های غذایی دیگر (غلات،سبزیجات،میوه‌ها، گوشت و حبوبات و چربی‌های سالم).

همچنین برای ویتامین دی نیز، می‌توانید با قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور عادی ۳ بار در هفته و به مدت ۱۵ دقیقه، آن را دریافت کنید یا شیر غنی شده با ویتامین دی بنوشید.