Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

میوه و سبزیجات در رژیم غذایی

Fruits & Veggies

سبزیجات را به بخشی از غذای روزانه در سالادها، سوپ‌ها، غذای اصلی، میان‌ وعده‌ها و ساندویچ اضافه کنید.

به بشقاب خود مثل رنگ‌های رنگین کمان تنوع ببخشید! هرچه سبزیجات و میوه‌هایی با رنگ‌های متنوع انتخاب کنید، ویتامین‌ و مواد معدنی بیشتری دریافت می‌کنید! گستره‌ای متفاوت از میوه و سبزیجات مانند گوجه و انگور قرمز، پرتغال، هویج، زردآلو تا کاهو و سیب‌ سبز را انتخاب کنید!

از میوه و سبزیجات به عنوان میان ‌وعده استفاده کنید! آن‌ها نسبتا کم‌کالری بوده و حاوی مقدار زیادی فیبر هستند، که باعث می‌شوند احساس سیری کنید و تا وعده‌ بعدی غذا احساس گرسنگی نکنید!

میوه و سبزیجات یخ‌زده را بخریم یا نه؟

تردید نداشته باشید. آن‌ها را در سبد خرید بگذارید و مطمئن باشید که پس از یخ زدن ارزش غذایی خود را حفظ می‌کنند. مزیت بزرگی که باعث می‌شود در فصولی که این میوه‌ها وجود ندارند، از آن‌ها لذت ببرید.

می‌خواهید از سالاد بهره بیشتری ببرید؟ قبل از این که سبزیجات را بخورید، آن‌ها را بشورید و خرد کنید تا ویتامین‌های آن‌ را از دست ندهید!

میوه‌ها! چه مقدار میوه بخوریم؟ سعی کنید روزانه  ۳-۲ تکه میوه برای سلامتی بیشتر میل کنید. زمانی که رنگ یا نوع آن‌ها متفاوت باشد، از ویتامین و مواد معدنی بیشتری بهره می‌برید!

آب‌میوه یا میوه کامل؟ سعی کنید بیشتر از میوه کامل میل کنید! اگرچه آب‌میوه‌ها سرشار از ویتامین هستند اما فاقد فیبرهای سالمی هستند که در میوه کامل وجود دارد. همچنین آب‌میوه‌ها منبعی از شکر‌های غلیظ هستند که می‌توانند کالری‌های غیرضروری را به رژیم‌غذایی شما بیفزایند. توصیه ما: آب‌میوه‌ها را به اندازه مناسب بنوشید!