Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

وزن سالم

وزن سالم
  وزن سالم

بله. می‌توانید آخر شب میان‌وعده بخورید! اما مطمئن شوید که میان وعده‌های سالمی باشند؛ مانند هویج و خیار. یا تنها از یک کاسه کوچک ذرت بوداده بدون چربی لذت ببرید.

هیچ کربوهیدراتی در رژیم غذایی شما نیست؟ مراقب باشید. می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایندی داشته باشد! شما به کربوهیدرات نیاز دارید؛ خصوصا غلات کامل تا به شما انرژی و مواد مغذی مهم را برساند.

با رژیم‌های غذایی باب روز که به شما وعده کم کردن سریع وزن می‌دهند، گمراه نشوید! چرا؟ چون وزن از دست رفته به سرعت برمی‌گردد! برای نتایج بلند مدت، رژیمی معتدل، کم چرب، با فیبر بالا را دنبال کنید که وزن شما را به آرامی و به طور مداوم با میانگین نیم کیلو تا یک کیلوگرم در هفته کم می‌کند.

نوشیدنی‌های شیرین را حذف کنید! به یاد داشته باشید نوشیدنی‌های گازدار، آب‌میوه‌ها و چای شیرین و قهوه‌های دارای خامه، پر از کالری هستند و زمانی که مرتب مصرف شوند، منجر به افزایش وزن می‌شوند! بجای آن آب، چای و قهوه بدون شکر و رژیمی معمولی از نوشیدنی‌های بدون‌الکل یا آب‌میوه طبیعی تازه را انتخاب کنید.

سعی دارید عادات غذایی خود را تغییر بدهید؟ غذای روزانه خود را یادداشت کنید! عادات غذایی خود را با نوشتن تمام چیزهایی که در طول روز می‌خورید و می‌نوشید، ارزیابی کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را پیدا و هر بار یک تغییر ایجاد کنید.

سس پاستا: سفید یا قرمز؟ سس سفید خامه‌ای پر از کالری و چربی است؛ خصوصا زمانی که در رستوران‌ها درست می‌شود. پس هر وقت ممکن بود سس قرمز کم‌چرب را انتخاب کنید!

هنگام غذا خوردن، غذا را به آرامی بجوید و زمان بیشتری صرف کنید! به این دلیل که ۲۰ دقیقه زمان می‌برد تا مغز تعیین کند که معده پر شده یا نه.

زمان زیادی را پای تلویزیون یا کامپیوتر می‌گذرانید؟ دوباره فکر کنید! این امر باعث منفعل بودن و مصرف زیاد تنقلات و غذای حاوی چربی و کالری زیاد می‌شود. هر از گاهی از جای خود بلند شوید و کمی راه بروید.

سالاد کالری کمی دارد، اینطور نیست؟ همیشه نه! بستگی به مقدار و نوع چاشنی که روی سالاد می‌ریزید دارد. کمتر از چاشنی‌های دارای خامه استفاده کنید و بیشتر از چاشنی‌های بر پایه سرکه یا لیمو استفاده کنید.

نمی‌توانید مقدار غذا را کاهش دهید؟ راه آسان این است که غذا را در بشقاب‌های متوسط و کوچک سرو کنید! ایده‌ای ساده برای کمک در کاهش وزن.

چربی شکم یا ران – آیا رژیم خاصی برای حذف آن وجود دارد؟ رژیم خاصی وجود ندارد که مختص یک قسمت از بدن باشد! شما باید رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی مناسب و روزمره را که به شما در کم کردن وزن کلی و تنظیم وزن بخش مورد نظر بدن کمک می‌کند، دنبال کنید!

کاهش وزن متوقف شده است؟ نا امید نشوید! با تقسیم وعده‌های غذایی به ۵ یا ۶ وعده کوچک بجای ۳ وعده بزرگ، سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش دهید. مهم تر از همه، برنامه ورزشی روزانه را با افزایش شدت یا انجام ورزش‌های جدید مانند وزنه‌های سبک زدن، تغییر بدهید.

فکر می‌کنید اضافه وزن دارید؟ BMI (۱۰۰ × ( مجذور قد / وزن ) = شاخص توده بدنی ) خود را بررسی کنید. اگر بالای ۲۵ باشد، مراقب باشید؛ از آنجایی که این به معنی افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و بیماری‌های دیگر است.

از برنامه رژیم غذایی خود خارج شده‌اید؟ با ورزش بیشتر و کمتر خوردن به روال سابق برگردید تا کالری‌های اضافی را بسوزانید.