Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

چه چیزی در بشقاب شماست؟

your plate

  سیب‌زمینی منبعی عالی از کربوهیدرات‌های

  پیچیده‌ است که انرژی شما را تامین می‌کند!

مقداری  تبوله را امتحان کنید! ترکیب سبزیجات سبز رنگ با قرمز رنگ مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی به شما می‌رساند!

به سالاد میوه خود مقداری توت‌فرنگی اضافه کنید تا علاوه بر افزایش اشتها، مواد مغذی خصوصا ویتامین C دریافت کنید—همچنین این سالاد بسیار سبک بوده و یک پیمانه  از آن تنها حاوی ۴۵ کالری است.

آیا مرغ تنوری دوست دارید؟ با سیر به آن  چاشنی بزنید! سیر از شما در برابر بیماری‌های قلبی و برخی از انواع سرطان‌ محافظت می‌کند.

در روزهای گرم تابستان، یک برش هندوانه میل کنید! ۹۲٪ آن از آب تشکیل شده است و به شما در جبران مایعات از دست ‌رفته بدن کمک می‌کند. همچنین هندوانه سرشار از ویتامین A و C، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان و فیبر‌های سالم است.

یک قاشق پر از لوبیا به سالاد خود اضافه کنید تا مقداری پروتئین سالم برای بازسازی سلول‌های بدن و سیستم گوارش دریافت کنید. همین حالا امتحان کنید!

به آجیل علاقه دارید؟ یک مشت از آن را میل کنید! اگرچه آجیل‌ها نسبتاً چربی بالایی دارند، آن‌ها حاوی چربی‌های سالمی هستند که در حقیقت باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شوند و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهند.

مقداری پرتقال بخورید! یک عدد پرتقال تمام نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کرده و سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند.

بروکلی را به صورت خام یا بخارپز به سالاد، سوپ یا غذای خود اضافه کنید! بروکلی سرشار از مواد مغذی است ، از ویتامین A و C گرفته تا کلسیم، فیبر، فولیک‌اسید و آهن!

انواع پیاز به‌صورت خام یا پخته برای سلامتی مفید هستند! پیازها حاوی آنتی‌اکسیدان‌های متنوع و ترکیبات طبیعی هستند که در برابر بیماری‌ها خاصیت دفاعی دارند. پیازها خصوصا باعث کاهش فشارخون و محافظت در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی می‌شوند.

خوردن روزانه یک عدد سیب باعث حفظ سلامتی می‌شود. ترکیبات گیاهی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر موجود در سیب باعث محافظت شما در برابر بیماری‌های قلبی می شود! اما به ‌یاد داشته باشید تمامی این ترکیبات مفید در پوست آن است.

هرچه سبزیجات دارای برگ‌های سبز در سالاد شما بیشتر باشد، سالاد شما مغذی‌تر و رضایت‌بخش می‌شود. میزان کالری آن‌ها بسیار کم بوده و سرشار از فیبر هستند که باعث احساس سیری می‌شوند و در نهایت غذای کمتری می‌خورید.

گوجه را از غذای خود حذف نکنید! گوجه سرشار از ویتامین C و A، پتاسیم و فیبر است. علاوه‌ بر این، سرشار از آنتی‌اکسیدانی‌ قدرتمند از نوع لیکوپن است که از بدن در برابر عوامل محیطی مضر، محافظت می‌کند.

به‌عنوان میان وعده موز بخورید! موز میان‌وعده‌ای عالی برای یک روز پر از فعالیت است، از آنجایی که به بدن انرژی می‌دهد. علاوه‌ بر آن، موز سرشار از پتاسیم است که ریسک فشارخون بالا را کاهش می‌دهد.

ذرت‌ بوداده خانگی یک میان‌وعده سالم است .

ذرت‌ بوداده از دانه‌های پف‌کرده ذرت درست می‌شود و ذرت در اصل غله‌ای است که تمامی مزایای غلات کامل را به همراه دارد: سرشار از فیبر که به سلامتی سیستم گوارش کمک می‌کند و منبعی خوب از ویتامین، مواد‌ معدنی و فیتونوترینت(گیامغذی) است که همه آن‌ها برای سلامتی ما مفید هستند.

علاوه‌بر‌این میزان کالری آن کم است؛ ۳ پیمانه از ذرت‌ بوداده که توسط هوای‌داغ درست می‌شود، تنها حاوی ۸۰ کالری است که آن ‌را به میان ‌وعده‌ای عالی برای شما و خانواده بدل می‌کند!

در نظر داشته باشید که ذرت‌ بو داده را بدون روغن درست کنید یا از ۲-۱ قاشق ‌غذاخوری روغن سبزیجات برای تمامی بسته استفاده کنید. همچنین از ذر‌ت‌ بو داده که روی آن کره، پنیر یا کارامل ریخته می‌شود به‌خاطر کالری و چربی افزوده موجود در آن بپرهیزید!

بدون نگرانی در کنار استیک خود سیب‌زمینی پخته میل کنید! یک سیب‌زمینی متوسط حاوی۱۰۰-۸۰ کالری است و منبعی عالی از کربوهیدرات‌های پیچیده‌ است که انرژی شما را تامین می‌کند! همچنین سیب‌زمینی سرشار از پتاسیم است که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.