پیشینه نستله: ۱۹۳۸ - ۱۹۱۹
پس از جنگ درسال ۱۹۲۱، تقاضای ارتش برای قوطیهای شیر کاهش یافت که سبب ایجاد یک بحران بزرگ برای «نستله و انگلو-سوئیس» شد. اوضاع شرکت رو به بهبودی بود. اما بروز بحران وال استریت در سال ۱۹۲۹، منجر به کاهش قدرت خرید مشتریان شد. بنابراین، اوضاع این شرکت یکبار دیگر به چالش کشیده شد. با این وجود، این دوره تاریخی ویژگیهای مثبتی نیز داشت: بدنه مدیریت شرکت حرفهایتر و تحقیقات متمرکز شد. محصولات پیشرو نظیر قهوه و نسکافه به بازار عرضه شدند.