اطلاعرسانی و راهنمای تغذیه
تعهد ما: انتقال اطلاعات در زمینه تغذیه، ارائه پیشنهادها و راهنماییها در مورد وعدههای غذایی
در نستله بر این باوریم که باید مصرفکنندگان را توانمند سازیم تا تصمیمات آگاهانهای در زمينه تغذيه خود و خانواده خود اتخاذ کنند. در همین راستا است که ما به ترویج برچسبهای توصیه مقدار مصرف روزانه (GDAs)، که بر روی بستهبندی محصولات قرار میگیرند، میپردازیم. این برچسبها، اطلاعاتی در خصوص ترکیبات غذایی و مغذی موجود در هر وعده غذا یا نوشیدنی، که بر اساس میزان کالری، شکر، چربیها و سایر مواد مغذی موجود در محصول اندازهگیری میشوند در اختیار مصرفکننده قرار میدهد. این برچسبها علاوه بر این، بر اساس مقدار مصرف روزانه به مقایسه نیز میپردازند.
اهدف ما
تا سال ۲۰۱۶: تمامی محصولات غذایی و نوشیدنی ما در سراسر جهان از برچسبهای توصیه مقدار مصرف روزانه (GDAs) بر روی قسمت جلویی بستهبندیهای خود برخوردار خواهند بود، تا از این طریق مصرفکنندگان از محتوای غذایی و مغذی آن آگاه شوند.
تا سال ۲۰۱۶: بهمنظور کمک به والدین در اتخاذ انتخابهای آگاهانه و هوشمند در خصوص تغذیه بهتر کودکان خود، برآنيم تا برچسبهای توصیه مقدار مصرف روزانه (GDAs) را، بر اساس مقدار مرجع مخصوص کودکان، به کلیه محصولات کودکان و در چارچوب قانون اضافه كنيم.
تا سال ۲۰۱۶: با آوردن اطلاعات بیشتر و کاملتری در خصوص محصولات، علاوه بر توصیههای تغذیهای، بر روی بستهبندی محصولاتمان و همینطور از طریق کدهای QR (Quick Response) که با استفاده از گوشیهای موبایل هوشمند نیز خوانده میشوند، تلاشمان بر آن خواهد بود تا اطلاعات مفید، سریعتر و راحتتر در دسترس مصرفکنندگان قرار گیرند.
پیشرفت ما
محصولات مشخص با برچسبهای توصیه مقدار مصرف روزانه (GDAs) بر روی بستهبندی خود
۲۰۱۵ | ۲۰۱۴ | ۲۰۱۳ | سال |
۸۹/۲% | ۷۹/۷% | ۵۳/۳% | پیشرفت |
بر اساس قوانین مختلف، همه کشورها اجازه استفاده از برچسبهای توصیه مصرف روزانه (GDAs) را بر روی بستهبندي محصولات نمیدهند. در کشورهایی که هنوز استفاده از این برچسبها مجاز نیست؛ بهمنظور بازگو ساختن مزایای این برچسبها، نستله علاوه بر همکاری با نهادهای قانونگذار، در حوزه آموزش و مشارکت مردم نیز سرمایهگذاری میکند. در سال ۲۰۱۵، ۹۱/۴ درصد از محصولات مخصوص کودکان و ۸۹ درصد از محصولات عادی نستله دارای برچسبهای GDA بودند.
مصرفکنندگان همچنین میتوانند از طریق وبسایتهای محصولاتمان که ۷۸ برند (نام تجاری) در ۵۰ کشور را در برمیگیرند، در خصوص نحوه و مقدار مصرف محصولات غذایی و نوشیدنیمان، توصیههای رژیمی و نیز نکاتی در ارتباط با نحوه تهیه محصولاتمان بخوانند.