پیشینه نستله: ۱۹۸۰-۱۹۶۰
یادگیری و تجربه نستله در زمینه غذاهای منجمد، امکان ورود این شرکت را به حیطههای درحال رشد، فراهم کرد. در عین حال، نستله به گسترش فعالیتها و تجارت سنتی خود در حوزه شیر، قهوه و غذای بستهبندی شده، ادامه داد.
در سال ۱۹۷۰، این شرکت به حوزههای متنوع دیگری مانند داروسازی و آرایشی و بهداشتی وارد شد. این امر سبب شد گروههای فعال به انتقاد بپردازند. این انتقادات، در راستای غیر اخلاقی بودن تبلیغات غذای نوزاد شکل گرفت. بعدها نستله به یکی از اولین شرکتهایی تبدیل شد که مقرارات سازمان بهداشت جهانی را در مورد جایگزینهای شیر مادر، در تجارت خود لحاظ کرد.