نکاتی برای تناسب اندام خانواده

ورزش را جالب کنید:  ورزش کردن می‌تواند به سادگی رفتن به استخر باشد.
 

برای کودکان خود یک ورزش بیابید.

با وجود اینکه تحقیقات ایالات متحده نشان داد کودکانی که وزن طبیعی دارند، نسبت به کودکانی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند، تمایل بیشتری به ورزش دارند. ورزش برای تمام کودکان لازم است. اگر کودک احساس کمبود مهارت در بازی فوتبال یا بکستبال کند، به آنها ورزش‌های دیگری مانند والیبال یا بدمینتون معرفی کنید که اشتراکات کمتری دارند. احتمال این که بچه‌های ورزش‎دوست در این فعالیت‌ها شرکت داشته باشند، کمتر است. این ورزش‎ها به کودکان درون‌گرا، زمان بیشتری را برای تمرین مهارت‌هایشان، تقویت سطح اعتماد به‌نفس و لذت از ورزش می‌دهد.

الگوهای خوبی باشید.

آیا در هر فرصتی روی نیمکت می‌نشینید؟ اگر این کار را انجام دهید، شانس کمتری به کودکانتان می‌دهید تا مشتاق ورزش شوند. از آنجایی‌ که کودکان فعالیت‌های والدینشان را تقلید می‌کنند، اگر والدین ورزش کنند، کودکان نیز سبک‌ زندگی سالم را یاد گرفته و به ورزش علاقه نشان خواهند داد. با کودکانتان درباره‌ ویژگی‌های مثبت ورزش صحبت کرده و آنها را به حفظ تناسب اندامشان تشویق کنید.

از "نق زدن" به شریک خود پرهیز کنید.

به‌جای نق زدن به یار و شریک خود، که فرد فعالی نیست، از آنها بخواهید که به شما در رسیدن به تناسب اندام کمک کند. با یکدیگر جلسات تمرینی لذت‌‌بخشی را برنامه ریزی کنید. به یاد داشته باشید، دوستانی که باهم بازی می‌کنند، باهم می‌مانند.

فعالانه در راه مدرسه و کار، با هم رفت‌وآمد کنید.

یکی از تحقیقات ایالت متحده نشان داد کودکانی که تا مدرسه پیاده‌روی یا دوچرخه سواری می‌کنند، نه‎تنها فعال هستند، بلکه از تناسب عروقی بهتری نسبت به کودکانی که با ماشین یا وسایل نقلیه عمومی به مدرسه می‌روند، برخوردار هستند. اگر مسیر شما بسیار دور است، به جای تمام راه، بخشی از آن را پیاده‌روی کنید.

با یکدیگر بازی کنید.

کودکان عاشق توجه والدینشان هستند، به‌ خصوص زمانی که پای فعالیتی در میان باشد. کودکان را به پارک ببرید، با هم توپ بازی کنید، به آنها شنا کردن یا بادبادک بازی یاد دهید. اجتماعی بودن با کودکان، می‌تواند اعتمادبه‌نفس آنها را افزایش دهد. این کار سبب می‌شود کودکان، در دوران بزگسالی به فعالیت‌های بیشتر ادامه دهند. شما به‌ عنوان والدین آنها، می‌توانید از کیفیت زمانی که با کودکان می‌گذرانید بهره ببرید.

برای تمام احتمالات برنامه‌ریزی کنید.

همه انسان‌ها برخی مواقع برای ورزش نکردن و حفظ نکردن تناسب اندامشان بهانه‌هایی دارند. بهانه‌هایی از جمله: هوا خیلی سرد است، زمان ندارم و یا خیلی خسته هستم! اما این بهانه‌ها، تلاش‌های ما را برای رسیدن به سبک زندگی سالم از بین می‌برند. با یک برنامه،بربهانه‌ها غلبه کنید. اگر هوا بارانی است، در خانه با یک فیلم آموزشی نرمش خود را انجام دهید یا به استخرهای سرپوشیده بروید.

ورزش را در دسترس قرار دهید.

به‌جای خرید باز‌ی‌های ویدئویی، فیلم‌های ویدئویی و دیگر وسایل و تجهیزات الکترونیکی برای جشن تولد اعضای خانواده، به آنها طناب بازی، راکت تنیس، توپ فوتبال، نتبال یا هر نوع وسیله ورزشی دیگری هدیه دهید. آنها را در دسترس قرار دهید و تا حد امکان، اعضای خانواده را به استفاده از آنها تشویق کنید.

تفریح کنید.

برنامه‌‌های جالب و خلاقانه ورزشی، به احتمال زیاد خانواده شما را درگیر خود می‌کند. بنابراین به‌ جای اینکه ورزش را به کاری روزمره تبدیل کنید، آن را به روزی جالب در پارک تبدیل کنید، روز دوچرخه‌سواری یا مسابقه تنیس راه بیندازند.