Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

تبدیل KitKat به برندی کربن خنثی تا سال 2025، گامی دیگر در راستای افزایش اقدامات ما برای پایداری

KitKat، یکی از محبوبترین برندهای شکلات، متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۵ به برندی کربن خنثی بدل شود. برند KitKat در راستای تعهدات خود به‌دنبال کاهش  ۵۰ درصدی آلودگی‌های ناشی از فرآیند تامین مواد اولیه، تولید و توزیع محصولات خود است.

بخش اعظم این آلودگی‌ها هنگام تولید مواد اولیه برند KitKat مانند شیر و کاکائو اتفاق می‌افتند. این برند از طریق طرح‌هایی مانند بازیابی جنگل‌ها و حمایت از  کشاورزی احیایی، آلودگی‌ها را تا حد ممکن کاهش می‌هد.

به‌علاوه برای جبران آن بخش از آلودگی‌هایی که قابل حذف نیستند، در فعالیت‌های زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری می‌کند.

در حال حاضر برند KitKat با مرکز مشاوره تغییرات اقلیمی و پایداری The Carbon Trust همکاری می‌کند تا اثرات فعلی کربن خود را ارزیابی کند. این ارزیابی در سال ۲۰۲۱  به‌طورکامل انجام خواهد شد.

محافظت و بازیابی جنگل‌ها

جنگل‌زدایی یکی از علل عمده انتشار کربن در زنجیره تامین کشاورزی است. شرکت نستله برای دستبابی به تعهدات خود در راستای مبارزه با جنگل‌زدایی، در ده سال گذشته از ابزارهای متفاوتی مانند اعتبارنامه‌های کیفی، مشخص‌کردن محل منابع و تصاویر ماهواره‌ای استفاده کرده است.

علاوه بر این اقدامات، فعالیت‌هایی برای محافظت و بازیابی جنگل‌ها در نظر گرفته شده است. برای مثال شرکت نستله در سال ۲۰۱۹ طرحی عملیاتی را برای کمک به محافظت و بازیابی جنگل‌ها در زنجیره تامین کاکائو منتشر کرد.  اخیرا نیز برای اجرای برنامه مشارکتی Rimba با شرکای دیگر همکاری کرد.  به واسطه این طرح بیش از ۵۰۰٬۰۰۰ هکتار از اراضی جنگل‌های استوایی در جنوب‌شرقی آسیا محافظت و بازیابی می شوند، محلی که شرکت نستله  مواد اولیه خود را از آن تامین می‌کند.

 توسعه کشاورزی احیایی

برند KitKat برای اجرای اصول کشاورزی احیایی، با کشاورزانی که در زمینه تامین کاکائو، غلات، شکر و لبنیات فعال هستند، مشارکت می‌کند.

 استفاده از روش‌هایی مانند کاهش مواد شیمیایی، مدیریت بهینه خاک و کاشت درختان به کاهش کربن در اتمسفر، ارتقای تنوع زیست‌محیطی و افزایش بازدهی در مزارع کمک می‌کند.  KitKat برای حمایت از کشاورزی احیایی به کشاورزان کمک می‌کند که تا سال ۲۰۲۵، در مزارع کاکائو ۵ میلیون درخت که سایه ایجاد می‌کنند، بکارند. این درختان با فراهم کردن سایه به مصرف کمتر آب کمک می‌کنند.

 توسعه کشاورزی احیایی

برند KitKat برای اجرای اصول کشاورزی احیایی، با کشاورزانی که در زمینه تامین کاکائو، غلات، شکر و لبنیات فعال هستند، مشارکت می‌کند.

 استفاده از روش‌هایی مانند کاهش مواد شیمیایی، مدیریت بهینه خاک و کاشت درختان به کاهش کربن در اتمسفر، ارتقای تنوع زیست‌محیطی و افزایش بازدهی در مزارع کمک می‌کند.  KitKat برای حمایت از کشاورزی احیایی به کشاورزان کمک می‌کند که تا سال ۲۰۲۵، در مزارع کاکائو ۵ میلیون درخت که سایه ایجاد می‌کنند، بکارند. این درختان با فراهم کردن سایه به مصرف کمتر آب کمک می‌کنند.

در حال حاضر  بخش عمده‌ای از انرژی  مصرفی در کارخانه‌های KitKat، از طریق الکتریسیته تجدیدپذیر تامین می‌شود،  برای مثال در خاورمیانه و برزیل پنل‌های خورشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت نستله تلاش می‌کند تا پیش از پایان سال 2025،  را‌هکارهای جدیدی  برای عدم وابستگی به سوخت‌های فسیلی و  تامین صددرصدی انرژی از منابع الکتریسیته تجدیدپذیر در تمامی کارخانه‌های KitKat پیدا کند.

بیش از یک دهه تلاش

تلاش‌های Kitkat در راستای بهبود پایداری در زنجیره تامین خود به بیش از یک دهه قبل باز می‌گردد. در سال ۲۰۰۹، شرکت نستله طرح کاکائو را آغاز کرد و تا سال ۲۰۱۶، برند KitKat، ۱۰۰٪ از کاکائو خود را توسط این برنامه تامین کرد. در راستای این طرح، شرکت نستله بیش از ۱۵ میلیون درخت کاکائو کاشت و ۳۰۰ میلیون فرانک سوئیس را در بخش پایداری کاکائو سرمایه‌گذاری کرد.

تعهد جدید KitKat برای خنثی‌ کردن اثرات کربن، ادامه تلاش‌های پیوسته شرکت برای کاهش هرچه بیشتر اثرات زیست‌محیطی است. شرکت نستله متعهد است که حداکثر تا سال 2050 ، انتشار کربن را در سراسر زنجیره ارزش خود، به صفر برساند.