Sort by
Sort by

شرکت نستله با فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ در راستای ایجاد دسترسی برابر به واکسن مشارکت می‌کند

همکاری با حلال احمر برای واکسیناسیون
Back to Press releases

شرکت نستله، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر (IFRC) و سازمان ملی صلیب سرخ و جوامع هلال احمر، همکاری جدید خود برای حمایت از دسترسی گسترده و منصفانه به واکسن کووید-۱۹ را اعلام کردند.

این مشارکت با کمک مالی جدید ۶ میلیون فرانکی از سوی شرکت نستله، به فرآیند ارسال واکسن به جوامع محروم در سراسر دنیا سرعت می‌بخشد.

جاگان چپاگین دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جوامع هلال احمر می‌گوید: «تولید واکسن‌های مؤثر برای بیماری کووید-۱۹ به دنیا امید بخشیده است». «همکاری ما با شرکت نستله دسترسی سریع و برابر به واکسن‌ها را به افرادی که بیشترین نیاز به این واکسن‌ها را دارند،‌ به‌ ویژه در کشورهای کم‌درآمد، فراهم می‌کند.»

رویکرد کمک مالی شرکت نستله امکان پاسخگویی مناسب به مواردی مانند مشارکت در درخواست جهانی فدراسیون بین المللی جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ و همچنین حمایت هایی هدفمند در داخل کشورها و  مناطق آسیب پذیر از جمله آفریقا، آسیا، خاورمیانه و قاره امریکا را فراهم می‌سازد.

بخش اعظم فعالیت‌های میدانی از طریق صلیب سرخ ملی و جوامع هلال احمر انجام می‌شود. این اقدامات بر تاسیس مکان‌های واکسیناسیون، انتقال واکسن‌ها و کارزارهای اطلاعاتی و گسترش واکسیناسیون برای گروه‌های پرخطر متمرکز است.

لیزا گیبی، مدیرکل ارتباطات سازمانی شرکت نستله می‌گوید: «همکاری شرکت نستله با IFRC در دوران همه‌گیری به دو دهه همکاری بلندمدت ما عمق می‌بخشد. در کنار یکدیگر می‌توانیم به برابری واکسیناسیون و کمک به جوامع برای خروج از این بحران کمک کنیم.»

این کمک مالی، تکمیل‌کننده کمک‌های مالی دیگری است که اخیرا برای حمایت از صندوق همبستگی برای واکنش به بیماری کووید-۱۹ اعلام شد. این صندوق از طرح‌های سازوکار COVAX برای سرعت بخشیدن به ارسال جهانی واکسن‌ها به کشورهای کم‌درآمد حمایت می‌کند. همچنین ما در برخی کشورها با مقامات دولتی به صورت مستقیم همکاری می‌کنیم تا از برنامه‌های واکسیناسیون محلی حمایت کنیم و کمک‌های مالی خود را ارائه دهیم.

  شرکت نستله متعهد شده است که با صرف  ۱۰ میلیون فرانک سوئیس، برای کمک به اینگونه طرح‌های مشترک از تلاش‌ها برای ایجاد فرصت برابر واکسیناسیون حمایت کند.

حمایت از دسترسی برابر به واکسن‌ها   آخرین مرحله از  اقدامات شرکت در مواجهه با  بحران کووید-۱۹ است. ما به تلاش‌ها برای مبارزه با همه‌گیری و  پیامدهای آن، محافظت از مردم، مدیریت منابع جهانی مواد غذایی و کمک به جوامع محلی خود ادامه می‌دهیم.

همکاری و مشارکت شرکت نستله و IFRC بلندمدت و دیرینه است. در سال ۲۰۲۰ این دو سازمان در اقدامی مشترک با حمایت از  کادر درمان و تقویت نظام سلامت و درمان به همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ واکنش نشان دادند. این برنامه مشترک به میلیون‌ها نفر از مردم در ۵۰ کشور در سراسر جهان و جوامع آن‌ها کمک کرد.

درباره مشارکت ما با IFRC بیشتر بخوانید.