در اقدامی که برای اولین بار توسط شرکت نستله ایران انجام شد، کارمندان این شرکت به همراه یکی از سمنهای زیستمحیطی فعال در این حوزه، به جمعآوری زبالههای رودخانه دارآباد پرداختند. هدف نستله از این اقدام نمادین که در بیش از 66 نقطه از جهان انجام شد، تشویق کارمندان و نیز جامعه در بازیافت بیشتر و مشارکت ماندگار در حفظ محیط زیست است.
ایو منگارت، مدیرعامل و رئیس هیئتمدیره نستله خاورمیانه اعلام کرد: «فعالیتهای ما در راستای حفظ و نگهداری محیط زیست به اینگونه اقدامات محدود نمیشود؛ بلکه بازتابی از فرهنگ سازمانی ما برای دستیابی به جهانی پاکتر است». وی افزود: «از مشاهده پیوستن تعداد زیادی از کارکنان ما به کمپین «با هم تمیز کنیم»، بسیار خوشحال شدم. هدف ما این است که بهکمک این برنامه داوطلبانه، بانی رفتارهای مسئولانه شویم؛ چراکه به خوبی میدانیم هر تغییری از خودمان آغاز میشود.»
نستله در اوایل سال جاری، تعهد خود را نسبت به تولید 100 درصدی بستهبندیهای خود از مواد قابل بازیافت یا قابل استفاده مجدد تا سال 2025 اعلام کرد. این تعهد همچنین بدان معناست که هیچیک از بستهبندیهای نستله، ازجمله بستهبندیهای پلاستیکی، به گودالهای دفن زباله ریخته نخواهند شد.
بزرگترین شرکت غذایی و آشامیدنی دنیا همچنین نقش فعالی در توسعه برنامههای جمعآوری، جداسازی و بازیافت پلاستیک در سراسر منطقه ایفا میکند و در تعامل تنگاتنگ با آن دسته از همکاریهای صنعتی است که هدف ایجاد اقتصادهای مدور را در سر دارند. نستله علاوه بر تعهدات خود تا سال 2025، اهداف بلندمدتتری را برای جلوگیری از رهاسازی پلاستیک در محیط زیست، در همه مراحل فعالیتهایش در سرتاسر جهان دنبال میکند.
در دسامبر 2018، این شرکت اعلام کرد که موسسه علوم بستهبندی خود را در سوئیس برای ارزیابی و توسعه انواع مواد بستهبندی پایدار و همکاری با شرکای صنعتی، برای تهیه مواد و راهحلهای جدید بستهبندی افتتاح کرده است. همچنین بین سالهای 2020 تا 2025، نستله تمام پلاستیکهای بهکاررفته در بستهبندیهای محصولاتش در سراسر جهان که قابلیت بازیافت یا استفاده مجدد ندارند را از چرخه خارج خواهد کرد. این شرکت در این راستا از مواد بستهبندی جایگزین در تمام نمونه محصولات جهانی خود استفاده خواهد کرد و به همکاری خود با متخصصان پیشرو در صنعت بستهبندی ادامه خواهد داد.