دوره آکادمی آموزش مبانی فروش نستله که بهمنظور کمک به جبران شکاف میان دانشگاه و صنعت به مدت ۸ هفته برگزار میشود، فرصتی فراهم میآورد تا شرکتکنندگان ضمن آشنایی با مجموعهای از مبانی بهروز و مهارتهای کاربردی فروش در محل شرکت نستله، دانش تجاری و بینش لازم برای فعالیت و رقابت در بازار کار کشور را کسب کنند. هدف برنامههای آموزشی از این قبیل، ضمن ایجاد بستر لازم برای مهارتآموزی و توانمندسازی دانشآموختگان، ترسیم تصویری واقعگرایانه از اصول سازمانی و محیط شرکتهای بزرگ بهمنظور کمک به جوانان برای جذب حداکثری فرصتهای شغلی حین ورود به بازار کار حرفهای است.
علیرضا سرابچی، مدیرکل ارتباطات، سرویسهای بازاریابی، قوانین کیفی و ارتباط با دولت شرکت نستله در جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به برنامههای متعدد نستله در راستای توسعه اشتغال و بستر کارآفرینی برای جوانان در منطقه در این خصوص اظهار داشت: «در باور نستله، رشد و بالندگی جوامع در گروی ترسیم و تضمین آیندهای روشن برای جوانان است. برهمیناساس و همراستا با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، بر آن هستیم تا سال ۲۰۳۰، ۱۰ میلیون جوان در اقصی نقاط جهان را در مسیر دستیابی به فرصتهای اقتصادی یاری کنیم.»
وی در ادامه، تلاشهای نستله ایران در قالب برنامههای متعدد ذیل پروژه «جوانان» را نشان از عزم مجموعه برای همافزایی در بازار اشتغال کشور دانست و افزود: «امید داریم برنامههای آموزشمحور از قبیل «آکادمی آموزش مبانی فروش نستله» الهامبخش سایر شرکتها و سازمانهایی باشد که در پی ایجاد برنامههای مشابه برای ارتقای مهارتها و قابلیت استخدامپذیری جوانان کشور هستند.»
نخستین دوره آکادمی فروش نستله در جمهوری اسلامی ایران با هدف جذب، توسعه و پیشرفت تواناییهای جوانان ایرانی در مرداد ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شد. شرکت نستله ایران، بهمنظور تقویت پل ارتباطی میان محیط آموزشی و انتظارات کارفرما، تاکنون برنامههای فراوانی را با مشارکت دانشگاههای سراسر کشور و شرکای تجاری در قالب پروژه «با هم، برای جوانان» و کارگاههای متعدد آموزشی و رزومهنویسی برگزار کرده است.
پروژه «جوانان» شرکت نستله، در سال ۲۰۱۳ و با هدف کمک به سازگاری جوانان و دانشآموختگان با نیاز بازار کار فردای جوامع آغاز شد. این طرح تا به امروز با تاکید بر تقویت روحیه نوآوری و کارآفرینی همواره مشارکتی موثر در پیشرفت جوانان سراسر دنیا در بازار کار حرفهای داشته است.