حملونقل و توزیع
رویکرد ما
همانطور که در سیاست نستله در خصوص پایایی زیستمحیطی عنوان شد، رویکرد ما به شرح زیر است:
- بهینهسازی شبکههای توزیع و برنامهریزی مسیر در سراسر عملیاتمان
- یافتن فرصتهایی برای بهبود حملونقل از طریق تعویض روشهای حملونقل و آزمودن سوختهای جایگزین
- توسعه آموزش به رانندگان در زمینه ایمنی و بهرهوری زیستمحیطی
برای بهینهسازی بیشتر عملکرد، بر افزایش بهرهوری خودروها، کاهش سفرهای خالی حملونقلی و بررسی مداوم شبکههای توزیع استراتژیک خود تمرکز داریم. در رابطه با عملیات ناوگان حملونقل، به طور مستمر بر بهینهسازی برنامهریزی مسیر حملونقل کار میکنیم. حرکت از سیستم حملونقل جادهای سنتی به راهآهن یا حملونقل کوتاه دریایی و همچنین تعویض با کامیونهای گازسوز طبیعی، امکان کاهش اثرات زیستمحیطی در حملونقل را ایجاد میکنند. در انبارهایمان نیز، بر کاهش مصرف انرژی و تغییر به سوی انرژیهای تجدیدپذیر تمرکز داریم.
کاهش انتشار از حملونقل و توزیع
ما با بهبود بهرهوری شبکههای توزیع خود شامل استفاده بهتر از فضا در وسایل نقلیه، اجتناب از سفرهای غیرضروری و استفاده از روشهای کارآمد حملونقل، در پی کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانهای هستیم. هدف جدید ما، کاهش ۱۰ درصدی انتشار گازهای گلخانهای به ازای هر تن محصول تا سال ۲۰۲۰ است.
وسایل نقلیه تحویل بار که خالی یا با بار محدود حرکت میکنند، هزینهبر و ناکارآمد هستند بنابراین، تلاشهای قابل ملاحظهای را به بهینهسازی استفاده از ظرفیت آنها معطوف کردهایم. اگرچه، حداکثر بار یک کامیون یا یک باربر میتواند توسط حداکثر وزن یا حداکثر حجم موجود محدود شود، اما حتی ۱ درصد بهبود در استفاده از بار میتواند منجر به کاهش هزینههای توزیع تا حدود ۵۰ میلیون فرانک سوئیس و نیز کاهش انتشار دیاکسیدکربن تا ۲۹ هزار تن شود. رویکرد ما در رابطه با «عدم حرکت وسایل نقیله خالی» یکی از روشهای کلیدی ما برای بهبود عملکرد زیستمحیطی در حملونقل است. ما به بهینهسازی برنامهریزی بار و مسیر حرکت و نیز ترکیب کامیونهای ورودی و خروجی به منظور به حداکثر رساندن حمل بار در مسیرهای بازگشت ادامه میدهیم. بهعلاوه، با تامینکنندگان، خردهفروشان و دیگر تولیدکنندگان برای به اشتراکگذاشتن وسایل نقلیه در مواردی که ممکن است، همکاری میکنیم.
ما با تامینکنندگان و مشتریان در مورد استفاده از وسایل تحویل مشارکت میکنیم تا از خالی بودن کامیونها در سفرهای بازگشتی جلوگیری کنیم. مراکز کنترل حملونقل، دید مورد نیاز را برای ما فراهم میکنند تا بتوانیم مدارهای حملونقلی را که امکان وسایل خالی را از بین میبرند، شناسایی کنیم. بعد از نصب موفقیتآمیز مراکز کنترل حملونقل در برزیل، در حال معرفی آنها به دیگر کسبوکارهای خود هستیم.
در تلاش برای یافتن گزینههای حملونقل پایاتری هستیم که انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد،در صورت امکان، روش حملونقل های طولانی را از جادهای به ریلی و دریایی تغییر میدهیم. این امر به جلوگیری از ازدحام ترافیکی، کاهش هزینهها، افزایش بهرهوری و کاهش انتشار گازهای گلخانهای کمک میکند.