Sort by
Sort by

کشاورزی بهتر برای آینده‌ای بهتر

یک متخصص کشاورزی از شرکت نستله به توانمندسازی کشاورزان کاکائو برای حداکثر بهره‌وری از محصولات زراعی کمک می‌کند
کشاورزی بهتر

من در طرح کاکائو شرکت نستله به کشاورزان کاکائو کمک می‌کنم تا با سودآوری و پایداری، مزارع را مدیریت کنند و در همین حال شرایط اجتماعی جوامع خود را بهبود بخشند. ما فعالیت‌های متنوعی انجام می‌دهیم، از کمک به کشاورزان در مدیریت مزارع و خاک گرفته تا ایجاد دسترسی به تحصیلات برای زنان و کودکان.

کشاورزان به ما آموزش می‌دهند. ما نیز به کشاورزان آموزش می‌دهیم و اثرات مثبتی در زمین و خانواده‌های کشاورزان ایجاد می‌کنیم.
ناتان

در سال ۲۰۲۰، با ۱۲۰٬۰۰۰ کشاورز ارتباط برقرار کردیم و بیش از ۲۰۰٬۰۰۰ تن کاکائو را از طریق طرح کاکائوی نستله، تامین کردیم. این اقدامات بیانگر پیشرفت واقعی در راستای ایجاد سیستم غذایی احیایی و پایدارتر است.

مواجه با چالش‌ها در میدان

 من اشتیاق بسیاری برای همکاری نزدیک با کشاورزان دارم، تا بتوانم اثرات بسزایی در زندگی و جوامع آن‌ها ایجاد کنم.

کشاورزی بهتر ۲

هرگز ملاقات اخیرم با یک کشاورز کاکائو که برخی از درختان او مشکل داشتند را فراموش نمی‌کنم. به محض این‌که به مزرعه رسیدم، متوجه وضعیت وخیم درختان شدم. درختان به ویروس متداولی به‌نام بیماری ساقه متورم مبتلا شده بودند.

برای جلوگیری از شیوع بیماری به درختان دیگر، درختان مبتلا به ویروس باید قطع می‌شدند تا مزرعه نجات پیدا کند. کشاورز در وضعیت دشواری قرار گرفته بود – هر فردی در مواجه با چنین تصمیمی مردد می‌شود.

 ایجاد اعتماد در روابط

من برای جلب اعتماد کشاورز زمان زیادی صرف کردم و گزینه‌های مختلف را برای او شرح دادم. در حالی که او رغبتی به گرفتن چنین تصمیمی نداشت، هر دو در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این تصمیم درستی است. چند هفته بعد مزرعه او را دوباره بازدید کردم و رو به بهبودی بود. همکاری و شنیدن دغدغه‌های کشاورزان چنین نتایجی را به ارمغان می‌آورد.

کشاورزی بهتر ۳
در سال ۲۰۲۰، با بیش از ۱۲۰٬۰۰۰ کشاورز ارتباط برقرار کردیم و بیش از ۲۰۰٬۰۰۰ تن کاکائو را از طریق طرح کاکائو شرکت نستله تامین کردیم. این اقدامات بیانگر پیشرفت واقعی در راستای ایجاد سیستم پایدارتر و احیایی مواد غذایی است.

 در نهایت، به این نتیجه رسیدم که آموزش، همانند یک مسیر دوطرفه است که به شنیدن و برقراری دیالوگ نیاز دارد. برای احیای زمین و سیستم‌های مواد غذایی باید شیوه‌های کشاورزی را تغییر دهیم و سرمایه‌گذاری‌هایی انجام دهیم که جوامع را بهبود می‌بخشند – اما هیچ‌یک از این اقدامات بدون آموزش و حمایت دوجانبه در یافتن مسیر پیش‌رو ممکن نیست.

کشاورزان به ما آموزش می‌دهند و ما نیز کشاورزان را آموزش می‌دهیم. در کنار هم، به ایجاد اثرات مثبت در زمین و برای خانواده‌های کشاورزان کمک می‌کنیم.

جامه عمل پوشاندن به رویاها

در منطقه‌ای که من فعالیت می‌کنم، تولید کاکائوی بهتر به معنی بهبود زندگی افراد پرورش‌دهنده آن است. از این رو، تمرکز ما برای کمک به کشاورزان شامل ترویج برابری جنسیتی و ایجاد ارتباط بلندمدت با گروه‌های کشاورزان، علاوه‌ بر توزیع درختان کاکائو با محصول بیشتر است.

کشاورزی بهتر ۴

من به داشتن شغلی که محقق ساختن رویاهایم برای آموزش و اثراگذاری مثبت بر زندگی و معیشت خانواده‌های کشاورز را ممکن می‌سازد، افتخار می‌کنم. می‌دانم در این مسیر تنها نیستم. در سراسر دنیا افراد دیگر مانند «ناتان» که برای شرکت نستله فعالیت می‌کنند، وجود دارند، مثل من، یا افرادی که با ذینفعان شرکت نستله فعالیت می‌کنند. هر یک از ما برای حمایت از جوامع کشاورزی در مناطق مختلف با محصولاتی متنوع فعالیت می کنیم.

از مبارزه با جنگل‌زدایی گرفته تا توانمندسازی زنان در کشاورزی قهوه. حمایت از کشاورزان رکن اصلی ایجاد تحول در کشاورزی و در نهایت دستیابی به اثراتی احیایی است، تا برای خانواده‌های کشاورزان، جوامع و زمین به نتایجی مثبت دست پیدا کنیم.