Sort by
Sort by

از بین بردن شکاف درآمد معیشتی در جوامع کشاورزی کاکائو

برنامه‌ای نوآورانه برای تحقق بخشیدن به افزایش کسب درآمد باهدف مدیریت خطرات فعالیت کودکان کار
 کشاورز کاکائو

جوامع کشاورزی کاکائو با چالش‌های عظیمی روبرو هستند، از فقر در مناطق حاشیه‌نشین گرفته تا افزایش خطرات اقلیمی و عدم دسترسی به خدمات مالی و زیرساخت‌های اولیه، مانند آب، خدمات درمانی و تحصیلات.

این عوامل می‌تواند باعث مشکلات اجتماعی بسیاری از جمله افزایش تعداد کودکان کار در مزارع خانوادگی شود. هدف این برنامه مهار فعالیت کودکان کار با کمک به خانواده‌ها برای از بین بردن شکاف درآمد معیشتی و محافظت از کودکان است.

 

کمک به کشاورزان در دستیابی به درآمد کافی برای معیشت

برنامه ما برای افزایشکسب درآمد، با هدف بهبود معیشت خانواده‌های کشاورز کاکائو انجام می‌شود. این برنامه به خانواده‌های کشاورز کاکائو نه تنها به‌خاطر کمیت و کیفیت دانه‌های کاکائوی آن‌ها، بلکه به‌خاطر روش‌های کشاورزی که در راستای منافع زیست محیطی و جامعه محلی هستند، پاداش می‌دهد.

رویکرد جامع ما به‌دنبال ایجاد اثراتی بلندمدت با تشویق به ثبت‌نام کودکان در مدرسه، در عین پیشبرد اصول کشاورزی احیایی و برابری جنسیت است. این برنامه به اصولی که تولید محصولات را افزایش داده و به ایجاد منابع مازاد درآمد و از بین بردن شکاف درآمد معیشتی و محافظت از کودکان کمک می‌کند، پاداش می‌دهد.

نمونه‌ایی از روش‌هایی که ما با ارائه پاداش نقدی انجام آن‌ها را تشویق می‌کنیم شامل موارد زیر هستند:

 

  • ثبت‌نام در مدرسه برای تمامی کودکان بین ۶ تا ۱۶ سال در خانوارها
  • اجرای اصول مناسب کشاورزی، مانند هرس کردن که به افزایش محصول کمک می‌کند.
  • انجام فعالیت‌های دارکشت‌ورزی (آگروفارستری) برای افزایش تاب‌آوری اقلیمی مانند کاشت درختان دارای سایه
  • ایجاد درآمدهای متنوع، چ\ پرورش محصولات زراعی دیگر، مانند دامپروری ( پرورش مرغ، زنبورداری یا فراوری محصولات دیگر مانند کاساو)

طی سال‌های گذشته، تلاش‌های شرکت نستله کمک زیادی در این راستا ارائه کرده است. اما اقدامات بیشتری باید انجام شوند.  ما برای تحصیل کودکان در مدرسه، شتاب‌بخشیدن به کسب درآمد کشاورزان و حمایت از خانواده‌ها رویکردی جامع را ارائه کرده‌ایم

مارک اشنایدر مدیرعامل شرکت نستله

افزایش آموخته‌های ما از طرح کاکائو شرکت نستله 

این برنامه که توسط Nestlé Cocoa Plan (طرح کاکائو نستله) انجام می‌شود، در راستای تلاش‌های ما طی ۱۰ سال گذشته برای بهبود معیشت کشاورزان خرده‌‌مالک در زنجیره تامین کاکائو است. آنچه طی این برنامه آموختیم، آگاهی بیشتری به رویکرد فعلی ما می‌دهد. این رویکرد مبنی بر متمرکز شدن بر طرح‌های اثبات شده با اثراتی مثبت برای خانواده‌های کشاورز و کاهش خطرات فعالیت کودکان کار هستند.

 

در حالی که اقدامات خود برای پایداری کاکائو را گسترش می‌دهیم، می‌خواهیم تا سال ۲۰۳۰ مبلغی بالغ بر ۳/۱ میلیارد فرانک سوئیس که سه برابر سرمایه‌گذاری سالانه ما است را به سرمایه‌گذاری در این امر اختصاص دهیم.

گسترش برنامه شتاب‌بخشیدن به کسب درآمد برای ۱۶۰٬۰۰۰ خانواده کشاورز کاکائو

آنچه به‌عنوان طرح آزمایشی با ۱٬۰۰۰کشاورز در طرح کاکائو شرکت نستله در کشور ساحل عاج آغاز شد، طی دهه پیش‌رو برنامه ما آن را گسترش و توسعه خواهد داد و این برنامه با ارزیابی‌های پیوسته و آموخته‌های جدید به‌روز می‌شود. هدف ما تا سال ۲۰۳۰، دسترسی به تمامی خانواده‌های کشاورز کاکائو در زنجیره تامین جهانی ما است.

 طرح تشویقی پرداخت نقدی مستقیم برای افزایش پایدار درآمد

طی دو سال آغازین، خانواده‌های کشاورز کاکائو می‌توانند با شرکت در برنامه تا ۵۰۰ فرانک سوئیس را به‌صورت پرداخت‌های امتیازی مستقیم سالانه دریافت کنند و به اهداف مربوطه دسترسی پیدا کنند. در حالی‌که درآمدهای کشاورزان از منابع جانبی و با نتایجی بهتر افزایش پیدا می‌کند، پرداخت تشویقی نقدی به ۲۵۰ فرانک سوئیس کاهش داده می‌شود.

برنامه شتاب‌بخشیدن به کسب درآمد، مبالغ تشویقی را مستقیما به کشاورزان از طریق برنامه‌های انتقال وجه ایمن موبایلی می‌پردازد. پرداخت نقدی به‌صورت برابر بین سرپرست‌های مرد و زن خانواده تقسیم می‌شود تا از برابری جنسیتی، تقسیم مسئولیت‌های مالی و ایجاد خانوارهایی با قابلیت تاب‌آوری بیشتر حمایت شود.

همکاری امری ضروری است. 

برنامه بلندپروازانه ما بدون حمایت و کمک‌های شرکای دیرینه ما امکان‌پذیر نیست. در کنار طرح IDH (طرح تجارت پایدار)، ICI (طرح بین‌المللی کاکائو)، اتحادیه جنگل‌های بارانی، دولت‌ها و کشاورزان، ما به ارزیابی، برآورد و تقویت پیوسته برنامه برای تاثیرگذاری حداکثری برای خانواده‌های کشاورز کاکائو ادامه می‌دهیم.

افزایش شفافیت و رهگیری منابع

در همین حال، ما شیوه‌های منبع‌یابی خود را تغییر می‌دهیم تا تمامی محصولات کاکائو را از منبع اصلی تا کارخانه جداسازی و رهگیری کنیم. در نتیجه این اقدامات، دستیابی به شفافیت بیشتر در زنجیره تامین ما آسان‌تر خواهد شد.

ما خواهان ایجاد تغییراتی دائمی و تحول شیوه‌های تامین کاکائوی خود هستیم. این امر طی پنج سال آینده ما را به رهگیری کامل و جداسازی محصولات کاکائو از منبع اولیه تا کارخانه قادر می‌سازد.

این اقدامات شفافیت و مسئولیت‌پذیری بیشتری در زنجیره تامین و هم در داخل و هم در گستره صنعت ایجاد می‌کند و در عین حال به مصرف‌کنندگان ما دید روشنی  درباره منبع مواد اولیه ما می‌دهد. این امر برای مدیریت خطرات فعالیت کودکان کار در حوزه تولید کاکائو بسیار حیاتی است.