Sort by
Sort by

روز جهانی زنان

گرامیداشت روز زنان با ارتقای جایگاه تعادل جنسیتی در افق‌های جدید

روز زن
من همواره از روزهای گرامیداشت استقبال کرده‌ام: این روزها فرصت اتحاد، تاکید بر دستاوردهایمان و اعتبار بخشیدن به آن‌ها را فراهم می‌کند.

بتریس گیلام گرابیش، سرپرست گروه منابع انسانی و خدمات کسب‌وکار در شرکت نستله

با این‌حال برخی از رویدادهای خاص، نسبت به رویدادهای دیگر اهمیت بیشتری دارند، از آنجایی که موضوعات مهمی را در مرکز توجه قرار می‌دهند و ما را به افزایش تلاش‌های خود ترغیب می‌کنند – روز جهانی زنان، یکی از همان روزهاست. 

این رویداد بستر مناسبی برای گرامیداشت زنان ایجاد می‌کند، مشارکت بالای زنان در جامعه را برجسته می‌سازد و از توان تاب‌آوری آن‌ها تقدیر می‌کند. به عقیده خودم، این رویداد مرا به معرفی افرادی ترغیب می‌کند که در شغل و فعالیت من الهام بخش‌ بوده‌اند و از من حمایت کرده‌اند، به من جرات بخشیدند و مرا به داشتن باور در خود در زمانی که بیشترین نیاز به آن را داشتم، تشویق کرده‌اند.

اما مهم‌تر از همه، روز جهانی زنان یادآور این نکته است که هنوز مسیری طولانی برای بدل شدن برابری جنسیتی–  شرایطی که زنان و مردان از حقوق یکسان و دسترسی یکسان به فرصت‌ها برخوردارند -  از خواستار  به عنوان هنجار وجود دارد. امسال، روز جهانی زنان را به شیوه‌ای متفاوت گرامی می‌داریم: با آغاز برنامه سرعت‌بخشیدن به برابری جنسیتی برای گسترش حضور زنان در سطوح ارشد اجرایی در شرکت نستله.

اقدامات مناسب

اما علت آغاز این طرح چیست؟

ما متقاعد شده‌ایم که اجرای این برنامه ضروری است. تنوع و جامعیت دو مفهوم هستند که به آن احترام می‌گذاریم -  اما باید از سطح مفهوم عبور کنند- و این طرح به این مفاهیم در عرصه عمل جان می‌بشخد. علاوه‌براین مزایای داشتن محیط کار با تنوع جنسیتی و جامعیت، اثبات شده‌اند. تحقیقات نشان می‌دهند، زمانی که شرکت‌ها زنان بیشتری را در سطوح مدیریتی ارشد استخدام می‌‌کنند،‌ عملکرد بهتری دارند.

اسقبال از مهارت‌ها، فرهنگ‌ها، شیوه‌های تفکر و همچنین منابع متنوع دانش و تجربه، به هر یک از ما فرصت ارائه بهترین عملکردمان را می‌دهد. این امر جذابیت بیتشری به محیط شرکت نستله برای فعالیت می‌دهد. خصوصا زمانی که رقابت بالایی در این صنعت وجود دارد. نسل‌های آتی نیز، به شرایطی غیر از این رضایت نخواهند داد – و زمان تنها مساله‌ای است که قبل از ورود به محیط کار مطرح است.

تعادل جنسیتی یکی از اجزای اصلی طرح جامعیت و تنوع شرکت نستله است و دلایل مناسبی برای این امر وجود دارد – در بسیاری از کشورها، زنان همان افرادی هستند که برای خرید محصولات ما تصمیم‌گیری می‌کنند. همچنین این روزها زنان، بخش عمده‌ای از استعدادهای تحصیل‌کرده در جهان را نمایندگی می‌کنند. به‌طور خلاصه، برای ما به‌عنوان یک سازمان، بسیار اهمیت دارد که زنان و دیدگاه‌های آن‌ها به‌صورت مناسب ارائه شوند.

گام‌های بلندتر در این مسیر

مطمئن باشید ما از مدت‌ها پیش در این راستا تلاش‌ کرده‌ایم و این موضوع برای ما امر تازه‌ای نیست. طی سالیان، به پیشرفت‌های بسیاری در مسیر رسیدن به تعادل جنسیتی دست پیدا کرده‌ایم. 

در شرکت نستله، زنان امروز ٪۴۳ از جایگاه‌های شغلی مدیریتی را بر عهده دارند. با برنامه سرعت بخشیدن به تعادل جنسیتی، تا سال ۲۰۲۲، تمرکز بیشتری بر افزایش حضور زنان در  ۲۰۰ جایگاه‌ شغلی برتر اجرایی گروه معطوف می‌کنیم و میزان حضور زنان را از ٪۲۰ به ٪۳۰ می‌رسانیم.

این اقدام گام دیگری در مسیر دستیابی شرکت نستله به برابری جنسیتی است. این برنامه، طرح‌های گسترده‌ و اهداف مشخصی را برای کمک به پیشبرد تعادل جنسیتی و تقویت فرهنگ جامعیت ما ارائه می‌کند. این اقدامات بیانگر تعهد ما به فراهم ساختن فرصت‌های برابر برای همگان در شرکت است.

بکارگیری تمام تلاشمان

برابری جنسیتی، موضوعی است که مدت‌ها به آن علاقه داشته‌ام. در حال حاضر، به‌عنوان سرپرست منابع انسانی، عمیقا به پیشبرد این طرح متعهد هستم. از آنجایی که این چالش سالم را بر عهده می‌گیرم، می‌دانم که از حمایت کامل تیم مدیریت نستله برخوردار خواهم شد. همه به‌خوبی می‌دانند، استقبال از استعدادهای زنان امری حیاتی برای ارتباط با نسل‌های آینده است و همچنین نوآوری‌ها و هوشمندی بیشتری را با خود به ارمغان می‌آورد. در نهایت، این امر به موفقیت کسب‌وکاری قدرتمندتر و پایدارتر نیز کمک می‌کند – زیرا تیم‌های جامع و متنوع به‌سادگی عملکردی بهتر خواهند داشت. با اجرای این طرح، نه تنها به ارزش‌های خود پایبند می‌مانیم، بلکه ظرفیت‌های تمامی افراد را برای موفقیت بیشتر شرکت – که قطعا جای افتخار دارد – شکوفا می‌کنیم!