من هر روز، این حس الهامبخش را همراه خود به محیط کار میبرم. از سوی دیگر مصرفکنندگان و انتخابهای آنها برای خرید اخلاقی و مسئولانه، به من شور و اشتیاق میدهد. با هم میتوانیم نقشی اساسی برای آینده کرهزمین ایفا کنیم.
در حال حاضر برنامههای مثبتی در دست اجرا هستند و پیشرفتی که تاکنون داشتهایم، مرا شگفتزده کرده است. در سال ۲۰۲۰، ما برنامه و استراتژی خود برای به صفر رساندن آلودگیهای کربن را منتشر کردیم و بر همین اساس تا سال ۲۰۳۰، انتشار کربن را به نصف رسانده و تا سال ۲۰۵۰ آن را بهصفر میرسانیم. برندهای محبوبی مانند Nespresso، San Pellegrino، Perrier و Garden Gourmet به دنبال خنثی کردن اثرات کربن تا سال ۲۰۲۲ هستند و برندهای KitKat و Sweet Earth نیز برای خنثیکردن اثرات کربن تا سال ۲۰۲۵ برنامهریزی کردهاند.
در این بخش به برخی از شیوههایی که برندهای ما برای مهار تغییرات اقلیمی انتخاب کردهاند، اشاره میکنیم:
۱. ارائه گزینههای گیاهی بیشتر
برندهای ما در حال ساخت محصولاتی با اثرات کربن کمتر هستند. علاوهبراین، بسیاری از برندها با استفاده از ترکیبات و فرآیندهایی با اثرات کربن کمتر محصولات موجود خود را تغییر میدهند.
برخی از اقدامات ما
فقط طعم جذاب همبرگر Sensational از برندGarden Gourmet' آن را به محصولی هیجانانگیز تبدیل نکرده است، بلکه ویژگیهای دیگری نیز این محصول را به یک همبرگر متفاوت تبدیل کرده است. در فرآیند تولید این محصول ٪۸۰ کربن کمتر منتشر میشود و به ٪۸۰ آب و اراضی کمتری نسبت به تولید برگر با گوشت گاو نیاز است. همچنین در بخش لبنیات گیاهی جایگزین، پودر خامهای کننده غیر لبنی Starbucks، نوشیدنیهای برپایه برنج و جو Nesfit و نوشیدنی مناسب برای گیاهخواران Milo و لاته و کاپوچینوی گیاهی Nescafé نمونههای دیگری از محصولات غیرلبنی ما هستند.
۲- منبعیابی مسئولانه
تغییر روند تغییرات اقلیمی از طریق اصول کشاورزی که به باروری و بازیابی خاک کمک کنند، ممکن است. این اصول تحت عنوان کشاورزی احیایی شناخته میشوند. شرکت نستله در سراسر زنجیره تامین خود این اصول را اجرا کرده و از آن حمایت میکند. با تولید و انتخاب گونههای گیاهی که مقاومت بیشتری در برابر تغییرات اقلیمی دارند، محصولات از شانس بیشتری برای بهرهرساندن به کشاورزان و محیطزیست برخوردارند. علاوهبراین، هیچچیز بهاندازه درختان با کرهزمین سازگار نیستند. درختان موجب جذب کربن از جو (اتمسفر) شده، به معیشت تمامی جوامع کمک میکنند و مکانی مناسب را برای گونههای مختلف حیاتوحش فراهم میسازند.
ما متعهد شدهایم که طی ۱۰ سال آینده، ۲۰۰ میلیون درخت بکاریم و به جنگلزدایی در زنجیرههای تامین اصلی خود تا سال ۲۰۲۲، پایان بدهیم. همچنین ما برای ایجاد اثرات اجتماعی و زیستمحیطی مثبت با کشاورزان، تامینکنندگان و جوامعی که مواد اولیه خود را توسط آنها تامین میکنیم، همکاری داریم.
اقدامات و پژوهشهای برندهای ما
۳. بستهبندی پایدار
تیم محققان ما در مؤسسه علوم بستهبندی نستله بهصورت پیوسته تلاش میکنند تا با تکیه بر شیوههایی نوآورانه، بستهبندیهایی پایدار و مؤثرتر تولید کنند. این تلاشها در راستای دستیابی به هدفمان برای قابل بازیافت و استفاده مجدد ساختن تمامی بستهبندیهای محصولاتمان انجام میشوند.
اقدامات و پژوهشهای برندهای ما
۴. انرژی الکتریسیته تجدیدپذیر و کاهش آلودگیهای بخش حملونقل
الکتریسیته تجدیدپذیر از منابعی طبیعی مانند نور خورشید یا باد بدست میآید و از آنجایی که آب یا هوا را آلوده نمیکند، نقشی اساسی در مهار تغییرات اقلیمی ایفا میکند. تمامی کارخانههای ما تا سال ۲۰۲۵، توسط انرژی ٪۱۰۰ تجدیدپذیر فعالیت خواهند کرد. در سال ۲۰۲۰، ٪۵۰ از الکتریسیته ما از منابع تجدیدپذیر تامین شدند و ما در حال حاضر در چندین کشور به انرژی الکتریسیته ٪۱۰۰ تجدیدپذیر دست پیدا کردهایم. علاوهبراین، برای انجام کارها و رسیدن از نقطه A به نقطه B، ما همواره درحال پژوهش و استفاده از راهکارهایی هستیم که به کرهزمین آسیب نمیرسانند.
اقدامات و پژوهشهای برندهای ما
کارخانههای Nido و Maggi ما در الجده مراکش و دبی در امارات متحده، دارای پنلهای خورشیدی هستند که انرژی الکتریسیته تجدیدپذیر را فراهم میکنند و انتشار گاز کربن را کاهش میدهند. تمامی کارخانههای برند Purina در اروپا، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین درحال حاضر با انرژی الکتریسیته ٪۱۰۰ تجدیدپذیر فعالیت میکنند. در حوزه حملونقل نیز، برند قهوه Zoégas در سوئد، خودروی کامیونی را ارائه کرده است که با انرژی الکرتیسیته تجدیدپذیر حرکت میکند و انتشار کربن ناشی از حملونقلهای جادهای را تا ٪۴۰ کاهش داده است.