Sort by
Sort by

وقت فعالیته

چند راهکار برای ورزش و فعالیت خانوادگی داخل خانه
وقت فعالیته

گاهی اوقات بیرون رفتن از خانه یک انتخاب نیست. در چنین اوقاتی، حفظ سلامت بسیار مهم است – و شامل همه اعضای خانواده، والدین و کودکان هم می‌شود.

حفظ سلامتی تنها به معنی خوردن غذای سالم نیست – بلکه ورزش و فعالیت روزانه هم مؤثر است. مسلما ورزش و فعالیت در خانه، تا حدودی متفاوت از فعالیت در خارج خانه است. بر این اساس ما لیستی از بازی‌هایی که می‌توانید داخل خانه همراه خانواده انجام دهید را فراهم کرده‌ایم – یک راه عالی برای سرگرمی حین ورزش.  

ورزش هوازی روبه‌روی آینه

ورزش‌های هوازی همراه با موسیقی شاد و پر انرژی چطور است؟ یک نفر به عنوان مربی ورزش‌های هوازی مقابل گروه می‌ایستد و باقی افراد حرکات او را همراه با موسیقی به بهترین شکل تقلید می کنند.

بازی با کودکان در منزل

هر قدر حرکات، جنب‌وجوش بیشتری داشته باشند، شما و فرزندانتان هم خستگی بیشتری را احساس خواهید کرد. این نوع بازی و فعالیت بهترین راهکار برای سرگرمی و ورزش در کنار هم است.

بشین پاشو

به احتمال زیاد فرزندان شما عاشق تلویزیون تماشا کردن هستند. این به معنی نشستن و بی‌تحرکی برای مدتی طولانی است – ما باید حداقل هر ۴۵ دقیقه تحرک داشته باشیم و از جای خود بلند شویم.

سرگرم کردن کودکان در منزل

«بشین پاشو» یک راه ساده برای فعالیت و سرگرمی همراه خانواده است. یک لغت را انتخاب کنید و هر بار که این لغت را از تلویزیون می‌شنوید، از جا بلند شوید. هر کسی که زودتر از جا بلند شود، برنده است!

دنبال کردن

دنبال هم دویدن یک بازی بسیار محبوب بین کودکان است که شامل تعقیب و گریزی سرگرم‌کننده است. 

سرگرم کردن کودکان

یک پیراهن یا پارچه را به دور کمر هر بازیکن گره بزنید. این پارچه‌ها نقش «دُم» را ایفا می‌کنند. همانطور که بازیکنان دنبال هم می‌دوند باید سعی کنند پارچه یا دم لباس را بگیرند. آخرین نفری که هیچکس نتواند لباس او را بگیرد، برنده است. بدیهی است که دویدن داخل آپارتمان هم خطرات خودش را دارد. بنابراین ممکن است برای جلوگیری از آسیب دیدن کودکان و شکستن اسباب و وسایل توسط آن‌ها، به جا‌به‌جا کردن مبلمان نیاز پیدا کنید.

جستجوی گنج

بازی جستجوی گنج بهترین راه برای فعالیت کودکان است. انواع مختلفی از بازی‌های گنج‌یابی وجود دارند – می‌توانید این بازی‌ها را با هم تلفیق کنید تا کودکان شما سرگرم شوند.

بازی «کشف گنج» - برای هر بازیکن کاغذهای یادداشت چسبان با رنگ‌های مختلف انتخاب کنید. تکه‌های کاغذ را در نقاط مختلف خانه پنهان کنید. اولین کسی که تمامی کاغذهایش را پیدا کند، برنده است.

بازی با کودک

بازی «کشف امتیاز» - هر کاغذ رنگی دارای امتیاز مشخصی است. کاغذها را در نقاط مختلف خانه پنهان کنید و به بچه‌ها یک دقیقه زمان بدهید تا کاغذها را به اندازه‌ای که می‌توانند، جمع کنند. کسی که بیشترین امتیاز را جمع کند، برنده است.

بازی «جنگ کاغذی» - هر یک از بچه‌ها یک رنگ را انتخاب می‌کند و چندین تکه از کاغذهایی به همان رنگ را روی دیوار می‌چسباند. باید تا جایی که می‌توانند کاغذهای مربوط به رنگ بازیکنان دیگر را در مدت زمانی مشخص جمع کنند. هر کسی که بیشترین کاغذ مربوط به بازیکنان دیگر را جمع کند، برنده است.

یوگا

کمی یوگا چطور؟ یوگا به همان اندازه که برای بزرگسالان جذابیت دارد، برای کودکان هم جذاب است: انعطاف‌پذیری، قدرت و هماهنگی آن‌ها را افزایش می‌دهد و فرصتی برای یادگیری درباره آرامش و مدیتیشن همراه با سرگرمی فراهم می‌کند.

یوگا کودک

ویژگی خوب یوگا این است که به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارد – تنها به یک مت یوگا (زیرانداز یوگا) نیاز دارید. اگر نمی‌دانید یوگا را چگونه شروع کنید، کلاس‌های آنلاین و رایگان زیادی وجود دارند که آموزش‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند.

منتظر چه هستید؟ فعالیت را شروع کنید.