Sort by
Sort by

بازی‌های مختلف برای فرزندانی سالم‌تر

۱۰ ایده که به فرزند شما در خوردن غذای سالم و تحرک بیشتر کمک می‌کند

 ایده که به فرزند شما در خوردن غذای سالم و تحرک بیشتر کمک می‌کند

تشویق فرزندان به ورزش و خوردن غذا به مقدار متعادل، نباید باعث ایجاد استرس در شما شود.

به دنبال بخشی از طرح جهانی «نستله برای کودکانی سالم‌تر» ما بازی‌های مهیجی را تدارک دیده‌ایم که کودکان شما را به نوشیدن آب بیشتر،خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و کنترل مقدار وعده‌های غذایی و فعالیت بیشتر تشویق می‌کند.

حالا وقت فعالیته!

۱. زیر بشقابی‌های طرح دار

دوران زیربشقابی‌های قدیمی و کسل‌کننده به سر رسیده است و حالا نوبت زیربشقابی با طرح‌های جالب است. طرح‌های زیربشقابی را دانلود و چاپ کنید و پس از اتمام وعده‌غذایی، می‌توانید زیربشقابی کاغذی را با تا کردن به موشک کاغذی تبدیل کنید و به فرزند خود بخاطر خوردن غذاهای جدید، جایزه بدهید.

 

۲. من که هستم؟

۱۰ ایده که به فرزند شما در خوردن غذای سالم و تحرک بیشتر کمک می‌کند

برای بازی مهیج بله/نه، یک برچسب با طرح حیوانات را در زیر لیوان آب قرار دهید. برای اینکه بفهمیم برچسب زیر لیوان، چه حیوانی را نشان می‌دهد، فرزند شما لیوان را برمی‌دارد، یک جرعه آب می‌نوشد و برچسب را به شما نشان می‌دهد. هر جرعه آبی که می‌نوشند به آن‌ها امکان می‌دهد که یک سوال دیگر از شما بپرسند تا زمانی که پاسخ درست را حدس بزنند.

 

۳. بشین! پاشو!

برای ایجاد هیجان در فعالیت‌های روزمره، یک سری کلمات کلیدی را تعیین کنید. هنگام تماشای تلویزیون به‌دقت به کلمات گوش کنید، تا زمانی که کلمه موردنظر را از تلویزیون بشنوید. با شنیدن کلمه سریع به بالا بپرید! سریع‌ترین فرد جایزه می‌گیرد. سپس دوباره بنشینید و بازی را تکرار کنید.

 

۴. زیربشقابی‌های Evoluplace

۱۰ ایده که به فرزند شما در خوردن غذای سالم و تحرک بیشتر کمک می‌کند

مقدار غذایی که در وعده‌های غذایی استفاده می‌کنیم نقش مهمی در ارائه رژیم غذایی متعادل به فرزندتان دارد. این زیربشقابی‌‌های قابل‌چاپ به شما کمک می‌کنند که به فرزندان خود، میزان مناسبی از هر گروه مواد غذایی را بر اساس رده سنی آن‌ها ارائه بدهید. این زیربشقابی‌ها نه تنها راهنمای مناسبی برای تعیین میزان وعده غذایی هستند، بلکه به کودکان کمک می‌کنند تا اهمیت این پیغام مهم را درک کنند.

 

۵. کاغذ رو پیدا کن

از کاغذهای رنگی یادداشت که دارای چسب هستند، برای بازی مهیج جستجوی گنج استفاده کنید. کاغذ را در نقاط مختلف خانه پنهان کنید و برای هر رنگی که فرزندان شما پیدا می‌کنند، امتیازهای متفاوتی را تعیین کنید. یا دو گروه را با رنگ مربوط به خودشان تعیین کنید. سپس به هر گروه یک دقیقه فرصت بدهید تا رنگ تیم مقابلشان را تا جایی که می‌توانند، جمع‌آوری کنند.

۱۰ ایده که به فرزند شما در خوردن غذای سالم و تحرک بیشتر کمک می‌کند

۶. بذر‌های جادویی

 کودکان به کاشت گیاهان علاقه دارند؛ خصوصا زمانی که می‌توانند آنچه را که کاشته‌اند، میل کنند. با پنهان کردن اسم و نوع بذری که می‌کارند، به این بازی جنبه رازآمیز بدهید. برای این بازی به یک ظرف، مقداری خاک و بذر نیاز دارید.

۷. حاضر، آماده، حرکت!

پیدا کردن زمان مناسب برای خوردن صبحانه در کنار خانواده، می‌تواند چالش‌آفرین باشد. می‌توانید از شب قبل مواد مورد نیاز را تهیه کنید و میز صبحانه را بچینید. بنابراین وقت صبحانه همه‌چیز آماده خواهد بود.

 

۸. مثل ستاره بدرخش

۱۰ ایده که به فرزند شما در خوردن غذای سالم و تحرک بیشتر کمک می‌کند

ورزش‌ و فعالیت‌های بدنی بهترین راه برای تحرک و افزایش هماهنگی و یادگیری چیزهای جدید است. یک سری حرکات ورزشی مشخص و تکراری را تعیین کنید، روی کاغذ یادداشت کنید و به فرزندتان بدهید تا حرکات را اجرا کند. می‌توانید کاغذ را پنهان کنید تا ببینید چه مقدار از حرکات را به خاطر سپرده است.

 

۹. کارت کاوشگر

این بازی تقریبا شبیه کارت تشویقی در قبال خوردن غذاهای متنوع است. کارت کاوشگر را دانلود و چاپ کنید و هربار که فرزندتان یکی از موارد روی کارت را امتحان می‌کند، آن مورد پس از اتمام روی کارت خط می‌خورد یا روی آن مهر زده می‌شود. هر بار که فرزند شما کارت را پر می‌کند، می‌تواند به عنوان پاداش، یک فعالیت مهیج انجام دهند.

 

۱۰. مکعب‌های خوشمزه

چطور می‌توان نوشیدنی ساده‌ای مثل آب را خوشمزه‌تر و جالب‌تر کرد؟ با افزودن رنگ و طعم، البته. با خرد کردن مقداری میوه و افزودن آن به آب و فریز کردن آن‌ها، مکعب‌های یخ حاوی میوه‌ درست کنید و سپس آن‌ها را به آبی که روزانه می‌نوشید، اضافه کنید و از خلاقیت و جذابیتی که به نوشیدنی خود داده‌اید لذت ببرید.

۱۰ ایده که به فرزند شما در خوردن غذای سالم و تحرک بیشتر کمک می‌کند

«نستله برای کودکانی سالم‌تر» طرح پیشبردی ما برای کمک به نسل‌های آینده برای خوردن مواد غذایی و آشامیدنی بهتر و تحرک و فعالیت بیشتر است. هدف این برنامه کمک به ۵۰ میلیون کودک برای داشتن زندگی سالم‌تر تا سال ۲۰۳۰ است.