Sort by
Sort by

غذای سالم با خاک سالم آغاز می‌شود

چرا نستله پورینا روی سلامت خاک سرمایه‌گذاری می‌کند
Healthy Soil

نویسنده: دایان هرندون، مدیر ارشد پایداری، نستله پورینا

آیا می‌دانستید در یک قاشق غذاخوری خاک سالم، اورگانیسم‌های بیشتری در مقایسه با انسان‌های زنده روی کره زمین وجود دارد؟

این مساله ذهن من را بسیار مشغول کرده است. یک دنیای زنده وسیع در زیر پاهای ما وجود دارد، که بدون استفاده از میکروسکوپ نمی‌توانیم آن را ببینیم. این اورگانیسم‌ها سخت تلاش می‌کنند تا از گیاهانی که غذای ما را تامین، آب ما را تصفیه و کربن در خود ذخیره می‌کنند، مراقبت کنند و آن‌ها را تقویت نمایند. ما عموما به خاک بی‌توجه هستیم؛ خود من که این‌طور بوده‌ام. بسیاری اوقات وقتی گل به کفش‌هایم می‌چسبد عصبانی می‌شوم، یا وقتی ردپای گلی سگم را وسط اتاق می‌بینم به‌هم می‌ریزم. ولی به تجربه متوجه شدم که ما بدون خاک نمی‌توانستیم زنده بمانیم.

وقتی بیش‌تر تحقیق کردم، تا متوجه شوم غذای حیوانات خانگی پورینا چطور می‌تواند تاثیر بهتری روی محیط‌زیست داشته باشد، موضوع خاک نظر من را به خود جلب کرد. ارزیابی چرخه حیات نستله پورینای آمریکا نشان داد که بزرگ‌ترین تاثیر زیست‌محیطی زمانی اتفاق می‌افتد که مواد تشکیل‌دهنده هنوز به تاسیسات تولید ما نرسیده‌اند. از آنجایی که مالکیت مزارع و شیلاتی را که مواد اولیه باکیفتمان در آن‌ها پرورش پیدا می‌کنند بر عهده نداریم، دست به مشارکت با پرورش‌دهندگان و سازمان‌های دخیل در چرخه تامین مواد اولیه می‌زنیم تا با هم با چالش‌های احتمالی مواجه شویم.

با گذشت سال‌ها، خاک‌ها به‌دلیل زیاده‌روی در کاربری حاصل‌خیزی خود را از دست داده‌اند – در ایالات متحده آمریکا و در سرتاسر جهان. امروزه پرورش‌دهندگان بهتر از هر زمان دیگری سلامت خاک را درک می‌کنند. آن‌ها اقدامات خوبی در زمینه بهبود کیفیت خاکشان انجام می‌دهند. کشاورزان بسیاری در فواصل طولاتری در زمین‌های خود کشت می‌کنند و محصولاتشان را تغییر می‌دهند تا به بازیابی مواد مغذی و اورگانیک خاک کمک کنند.

ولی ما چطور می‌توانیم به آن‌ها در تسریع این اقدام کمک کنیم. در نستله پورینا، ما غذاهای باکیفیت برای حیوانات خانگی تولید می‌کنیم، که در نهایت هر سال وارد ظرف‌های غذای میلیون‌ها سگ و گربه‌ می‌شوند. ما به سلامت و مغذی بودن مواد اولیه‌ای که در غذای این حیوانات خانگی به‌کار می‌بریم افتخار می‌کنیم. مواد اولیه ما از مزارع خانوادگی در سرتاسر ایالات متحده آمریکا می‌آیند.

من حتی شانس این را داشته‌ام که با تعدادی از این پرورش‌دهندگان در زمان کشت و برداشت محصولاتشان همراه شوم. هر بار که قدم در یکی از این مزارع گذاشته‌ام، اولین نکته‌ای که به نظرم رسیده احساس مسئولیت بسیار جدی این افراد نسبت به زمین‌هایشان بوده است. هر روز انگیزه بیشتری برای محافظت از زمین‌هایشان پیدا می‌کنند. دومین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، سطح فناوری است که در مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرد. حسگرها، دوربین‌های درون، رایانه‌ها، بذرهای مرغوب و روش‌های پیشرفته کشاورزی، همگی به کشاورزان کمک می‌کنند، رفتار دقیق‌تری با منابع طبیعی داشته باشند. این مساله برای محیط‌زیست، نتیجه کار کشاورز و همچنین ما در نستله پورینا بسیار مفید است، مضاف بر اینکه حیوانات خانگی نیز از غذاهای سالمی که در اختیارشان قرار می‌گیرد لذت می‌برند.

خوشبختانه، ما در میان خود قهرمانانی در حوزه خاک داریم. اوایل سال جاری، سازمان مراقبت از طبیعت (The Nature Conservancy)، به شرکت سلامت خاک و موسسه سلامت خاک پیوست تا به تلاش‌های انجام‌شده در راستای تقویت خاک که از سوی کشاورزان در دست اقدام بود، کمک کند. این تیم از مزارع نمونه برای نشان دادن تاثیر اقدامات انجام‌شده در راستای حفظ سلامت خاک روی باردهی مزرعه کشاورزی و محیط‌زیست استفاده می‌کند. آن‌ها حتی به صاحبان زمین‌ها نیز مراجعه می‌کنند تا نشان دهند این مساله تا چه اندازه می‌تواند روی ارزش زمین تاثیر بگذارد و دولت‌ها را تشویق می‌کند تا سیاست‌های انگیزشی برای کشاورزان در نظر بگیرند تا تشویق به استفاده از روش‌های افزایش سلامت خاک شوند.

ما در پورینا با حمایت از پروژه بازنگری در خاک (reThink Soil) که متعلق به سازمان مراقبت از طبیعت است، با تعهدی یک میلیون دلاری (دلار آمریکا) به این حرکت پیوسته‌ایم. پورینا بر این عقیده است که با سرمایه‌گذاری در سلامت خاک، ما در حقیقت برای آینده خود سرمایه‌گذاری می‌کنیم. سرمایه‌گذاری‌های عمده در سلامت خاک به ما کمک می‌کنند تا دسترسی مداومی به بهترین مواد اولیه از مزارع سرتاسر ایالات متحده، برای تولید غذای حیوانات خانگی داشته باشیم.

پیوستن به متخصصان، از سازمان محافظت از طبیعت گرفته تا کشاورزان، سیاست‌گذاران و دیگران و نیز حمایتمان از این پروژه برای ما یک امتیاز بوده است. می‌دانم که طی همکاری با این شرکای فوق‌العاده، خواهیم توانست خاکی سالم را تقویت کنیم که در نهایت بهترین مواد اولیه را برای غذای خودمان و حیوانات خانگی‌مان به ارمغان می‌آورد.