Sort by
Sort by

همه‌چیز در آشپزخانه

هفت ایده برای سرگرمی و سلامت کودکان

هفت ایده برای سرگرمی و سلامت کودکان

 ایجاد عادات غذایی سالم در کودکان به‌صورت تدریجی، خواسته تمام والدین است ـ اما اطمینان از این‌که کودکان اهمیت تغذیه را درک کنند، می‌تواند چالش برانگیز باشد.

پس چگونه علاقه فرزندانتان را به پیروی از سبک زندگی سالم سوق می‌دهید؟ جلب کردن توجه آن‌ها به این موضوع و ایجاد حس سرگرمی در طول این فرآیند اهمیت بسیاری دارد.

در اینجا به چند ایده مناسب اشاره کرده‌ایم:

 

با یکدیگر منوغذایی طراحی کنید.

کودکان سالم‌تر -با یکدیگر منوغذایی طراحی کنید.

با کمک فرزندان خود، برنامه غذایی هفتگی را برای همه افراد خانواده تهیه کنید. از آن‌ها بخواهید تا گزینه‌های خود برای منو را پیشنهاد کنند و در صورت نیاز آن‌ها را راهنمایی کنید.

سهم بیشتر هر وعده غذایی باید شامل سبزیجات باشد و سهمی به غذاهای پروتئین‌دار (گوشت، تخم‌مرغ، ماهی، عدس و لوبیا) اختصاص می‌یابد و سهم دیگر آن شامل کربوهیدرات مانند پاستا با گندم کامل، سیب زمینی و برنج سفید یا ‌قهوه‌ای می‌شود (برای داشتن فیبر بیشتر، پوست آن‌ها را جدا نکنید).

 

لیست خرید طراحی کنید.

کودکان سالم‌تر -لیست خرید تهیه کنید.

برنامه غذایی شما آماده است – حالا به مواد غذایی نیاز دارید. از کودکان خود بخواهید تا به شما در طراحی لیست خرید کمک کنند – فرصتی عالی برای صحبت کردن درباره محصولات غذایی مختلف و مزایای آن‌ها.

برای هیجان وسرگرمی بیشتر می‌توانید این کار را همراه بازی انجام دهید – مثلا می توانید محصولات را نقاشی کنید و از فرزندانتان بخواهید آن‌ها را حدس بزنند.

 

مواد غذایی در جای مناسب قرار دهید.

کودکان سالم‌تر-مواد غذایی در جای مناسب قرار دهید.

پس از این‌که از فروشگاه به خانه بازگشتید، از فرزندانتان بخواهید که در خارج کردن مواد غذایی به شما کمک کنند. این کار را به یک بازی بدل کنید: از آن‌ها بخواهید تا حدس بزنند کدام محصولات به یخچال می‌روند، کدام در کابینت‌ها یا فریزر قرار می‌گیرند.

 

وقت آشپزیه!

کوذکان سالم‌تر- وقت آشپزیه!

همراه کردن کودکان در تهیه غذا، مهم است. تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که در تهیه غذا در آشپزخانه همکاری می‌کنند، تمایل بیشتری به تجربه غذاهای جدید و خوردن غذاهای سالم پیدا می‌کنند.

آن‌ها را در امور آشپزخانه مشغول کنید و به آن‌ها یاد بدهید که چطور میوه‌ها را بشویند، گوشت را یخ‌زدایی کنند، یا ماهی را پاک کنند – این کار فرصت مناسبی برای یادگیری و ایجاد عادت‌های مثبتی مثل تمیز نگه داشتن آشپزخانه، شستشوی دستان قبل و بعد از آشپزی، همچنین جداسازی زباله‌های قابل بازیافت و پسماند مخصوص کمپوست است.

 

دنیایی از غذاهای متفاوت

کودکان سالم‌تر -دنیایی از غذاها

غذاهای بین‌المللی نه تنها راهی عالی برای تجربه فرهنگ‌های مختلف فراهم می‌کنند – بلکه کودکان را با بوهای جدید و بافت و طعم‌های مختلف آشنا می‌کند، در حالی‌که دروازه جدیدی به سوی غذاهای سالم به روی آن‌ها باز می‌کند. اگر به اندازه کافی شور و شوق ندارید، دستورپخت‌ها و کتاب‌های آشپزی بسیاری به‌صورت آنلاین وجود دارند، که به شما کمک خواهند کرد.

 

کمک گرفتن از حواس پنج‌گانه

کودکان سالم‌تر -کمک گرفتن از حواس پنج‌گانه

غذا تجربه‌ای حسی است که تمامی حواس پنج‌گانه را به خود معطوف می‌کند. از فرزندتان بخواهید تا چشمان خود را بپوشانند و از حواس دیگر خود استفاده کنند – بویایی، چشایی، شنیداری یا لامسه – تا غذا را تشخیص بدهند. می‌توانید این کار را به یک مسابقه با همراهی اعضای دیگر خانواده بدل کنید.

 

پیشخدمت‌های کوچک

کودکان سالم‌تر -پیشخدمت‌های کوچک

« پیشخدمت‌های کوچک» راه سرگرم‌کننده‌ای برای آشنا کردن کودکان با اهمیت روش ارائه غذا است – خواه زمانی که غذا را در بشقاب قرار می‌دهید یا زمانی که میز را می‌چینید.

کودکان با اجرای نقش پیشخدمت‌ها سرگرم خواهند شد و بدون شک این کار برای آن‌ها چالش‌برانگیز خواهد بود. همه میدانند که سرو کردن غذا یا برداشتن آن‌ها از روی میز بدون انداختن یا ریختن کار آسانی نیست.

تمامی این فعالیت‌های مختلف باعث می‌شوند که فرزندان شما اهمیت غذا و تغذیه خوب را درک کنند و آن‌ها را برای موفقیت در آینده آماده می‌‌کند.

 

«نستله برای کودکانی سالم‌تر» طرح پیشبردی ما برای کمک به نسل‌های آینده برای خوردن مواد غذایی و آشامیدنی بهتر و تحرک و فعالیت بیشتر است. هدف این برنامه کمک به ۵۰ میلیون کودک برای داشتن زندگی سالم‌تر تا سال ۲۰۳۰ است.