Sort by
Sort by

با هم در آشپزخانه

سرگرمی و کلید دستیابی به سبک زندگی سالم
با هم در آشپزخانه

مدتی است که طرح نستله برای کودکانی سالم تر را هدایت می‌کنم. در بطن این طرح جهانی، چند‌بعدی و گروهی – که با هدف کمک به ۵۰ میلیون کودک برای داشتن زندگی سالم‌تر تا سال۲۰۳۰ ایجاد شده است – ایده ایجاد عادات غذایی سالم‌تر برای کودکان در سنین پایین قرار دارد – زیرا عاداتی که در اوایل دوران کودکی شکل می‌گیرند، به احتمال زیاد تا دوران بلوغ همراه ما می‌مانند.(رژیم‌غذایی سالم، به‌صورت منظم، متنوع و دارای سبزیجات، میوه‌ها و غلات است.)

اما بخش پر چالش ماجرا. چگونه کودکان را که به‌سختی غذاهای جدید می‌خورند، به خوردن غذاهای سالم تشویق کنیم؟ کلید این مشکل، شرکت دادن آن‌ها در تهیه غذا است – ایده‌ای که در بطن طرح نستله برای کودکانی سالم‌تر قرار داد.

عاداتی که در اوایل دوران کودکی شکل می‌گیرند، به احتمال زیاد تا دوران بلوغ همراه ما می‌مانند.

ما تعدادی طرح را به رساندن این ایده به خانه‌ها و کمک به والدین برای انجام آن، ارائه کرده‌ایم. آخرین کارزار نستله برای کودکانی سالم‌تر که به ۲۰۰ میلیون نفر از والدین و مراقبان کودک دسترسی پیدا کرد، بر اهمیت تغذیه خوب تاکید می‌کند و در عین حال نکاتی کاربردی و آسان را برای شرکت دادن کودکان در تهیه و پخت وعده‌های غذایی فراهم می‌کند.

این موضوع از همان مواردی است که ناخواسته می‌دانیم صحیح است: والدینی که به‌صورت معمول با فرزندان خود آشپزی می‌کنند،‌ از تاثیر و تفاوت آن در عادات غذایی کودکان به‌خوبی آگاه هستند. البته گاهی اوقات این موضوع با شلوغ شدن یا کثیف‌شدن آشپزخانه همراه است، اما کودکان میل بیشتری به امتحان کردن مواد غذایی جدید و ایجاد علاقه به دریافت مواد مغذی مناسب در بین غذاهای دیگر پیدا می‌کنند.

ما تمامی تحقیقات معتبر در این زمینه را بررسی کردیم. ما به این نتیجه رسیدیم که این موضوع مهم به قرار دادن کودکان در مسیر سلامتی کمک می‌کند.

محققان شرکت نستله، تفاوت‌های موجود در مصرف سبزیجات بین والدین کودکانی که همراه فرزندان خود غذا را تهیه می‌کنند و دیگر والدینی که خود به تنهایی غذا را آماده می‌کنند، بررسی کرده‌اند.

 

آشپزی با کودک

 بر اساس نتایج یکی از مطالعات، کودکانی که در تهیه غذا مشارکت می‌کنند، (٪۷۶+)سالاد بیشتر و (٪۲۳+) گل‌کلم بیشتر نسبت به کودکانی که مشارکت ندارند، مصرف می کنند. به‌طور میانگین، کودکانی که خودشان غذای خود را تهیه کرده‌اند در راستای میزان ۲۰۰ تا ۲۲۰ گرم سبزیجات روزانه توصیه‌شده، حدود ۲۰۷ گرم سبزیجات مصرف کردند.

از سوی دیگر، کودکانی که در تهیه غذا همراه والدین خود مشارکت نکرند، تنها ۱۴۵ گرم سبزیجات مصرف‌ کردند – تفاوتی بیش از ٪۴۰

به‌طور کلی، کودکانی که در تهیه غذا شرکت کردند، احساسات خوشایند و اعتماد‌به‌نفس بیشتری از دیگر کودکان داشتند.

همچنین بسیاری از تحقیقات مستقل انجام شده است که حاکی از مزایای مشارکت کودکان در آشپزی است.

آشپزی در کنار یکدیگر و همراه خانواده نه تنها حس خوبی به شما می‌دهد، بلکه به سلامت شما نیز کمک می‌کند.